نهاد پشتیبان رسانه های آزاد افغانستان (نی) وضعیت دسترسی به اطلاعات در این کشور را بحرانی خواند و اعلام کرد که این وضعیت هر روز در حال بدتر شدن است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نهاد پشتیبان رسانه های آزاد افغانستان (نی) وضعیت دسترسی به اطلاعات در این کشور را بحرانی خواند و اعلام کرد که این وضعیت هر روز در حال بدتر شدن است.

این نهاد با انتشار نتایج بررسی «وضعیت دسترسی به اطلاعات» در افغانستان گفت: نهادهای امنیتی بدترین وضعیت دسترسی به اطلاعات را دارند.

در این بررسی 100 خبرنگار از پنج حوزه مرکز، شمال‌، شرق، غرب و جنوب افغانستان شرکت کرده اند.

عبدالمجیب خلوتگر، رئیس اجرایی نهاد پشتیبان رسانه‌های آزاد افغانستان گفت: سخنگویان نهادهای امنیتی یا حاضر به پاسخ ‌دادن به خبرنگاران نمی‌شوند یا اگر پاسخ می‌دهند بیشتر این معلومات تبلیغ حکومت است.

رئیس اجرایی نی کارکرد ارگ ریاست جمهوری و وزارت صحت‌/بهداشت را در بخش دادن اطلاعات به رسانه‌ها ضعیف خواند و اظهار داشت: این نهادها خبرنگاران را به دلخواه خود انتخاب می‌کنند و معلومات را به آنها ارائه می کنند.

بر اساس نتایج این بررسی پس از بخش امنیت، ریاست جمهوری، نهادهای عدلی و قضایی، شهرداری ها، وزارتخانه های صحت‌، تجارت و مالیه حاضر به ارائه کردن اطلاعات به خبرنگاران نیستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار