ارگ ریاست جمهوری افغانستان با صدور اطلاعیه ای به تهدیدهای طالبان علیه رسانه ها واکنش نشان داد.

واکنش ریاست جمهوری به تهدید طالبان علیه رسانه هابه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با صدور اطلاعیه ای به تهدیدهای طالبان علیه رسانه ها واکنش نشان داد.

بخش نظامی گروه طالبان روز گذشته اعلام کرد چنانچه تا یک هفته دیگر رسانه های افغانستان از تبلیغ علیه این گروه دست برندارند به عنوان یک هدف نظامی محسوب می شوند.

در اطلاعیه روز سه شنبه ارگ ریاست جمهوری آمده است: تهدید و حمله علیه رسانه‌ها و آزادی بیان در مغایرت با ارزش‌های انسانی و اسلامی قرار دارد و حکومت وحدت ملی از این ارزش‌ها حفاظت و زمینه فعالیت رسانه‌ها را فراهم می‌کند.

این اطلاعیه می افزاید: دولت پیش از این هم با ایجاد «کمیته مشترک دولت و رسانه‌ها» وهمچنین تصویب طرزالعمل مصونیت خبرنگاران، برای امنیت خبرنگاران و رسانه‌ها اقدام کرده بود.

بعد از تهدیدهای طالبان، شماری از نهادهای حامی رسانه ها و مسوولان بنگاههای رسانه ای تاکید کردند که هیچ دسته و گروهی حق تعیین تکلیف برای رسانه ها را ندارد.

نهاد حمایت‌کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) نیز تهدید رسانه‌ها توسط گروه طالبان را «جنایت علیه بشریت» خوانده و گفته است که هیچ گروهی بر مبنای قوانین ملی و بین‌المللی نمی‌تواند رسانه‌ها را تهدید کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار