مدیر جهاد کشاورزی مهاباد از برداشت ۲ هزار و ۶۰۰ تن محصول نخود از سطح ۷ هزار و ۳۸۸ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول خبر داد.

جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: امسال ۷ هزار و ۳۸۸ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت نخود اختصاص پیدا کرد که ۱۸۴۰ هکتار به صورت مکانیزه و ۳۹۰ هکتار بصورت انتظاری کشت شده است.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد گفت: امسال با توجه به رعایت تناوب کشت محصول بین گندم و نخود بیش از ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن از این محصول برداشت شود.

ایمانیان با اشاره به ارقام نخود مورد استفاده کشاورزان این شهرستان، افزود: نخودکاران این شهرستان اغلب از ارقام نخود «سفید قزوین» و «رنگی پیروز» استفاده می‌کنند که در مقایسه با سایر ارقام، دارای عملکردی مناسب و سازگاری بیشتر با شرایط آب و هوایی منطقه دارد.

او بیان کرد: متوسط عملکرد برداشت نخود در سطح مزارع دیم این شهرستان ۳۵۰-۴۰۰ کیلوگرم و در مزارع آبی بیش از هزار کیلوگرم در هکتار است.


بیشتر بخوانید


مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است؛ ۶۲ هزار هکتار از مزارع این شهرستان در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.