معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی گفت: سالانه ۶۵۲ هزار تن انواع مواد معدنی از ۷۳ معادن دارای پروانه بهره برداری استخراج می‌شود.

عابدپور معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: هم اکنون شهرستان مهاباد دارای ۷۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم استخراج بیش از ۶۵۲ هزار تن و ۱۴ محدوده دارای پروانه اکتشاف معتبر می‌باشد که زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۳۰۰ نفر در این معادن فراهم شده است.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ نوع ماده معدنی از معادن این شهرستان استحصال می‌شود، اظهار کرد: عمده ماده معدنی موجود در این شهرستان انواع سنگ‌های تزیینی بخصوص تراورتن، سنگ آهن، منگنز و باریت می‌باشد.


بیشتر بخوانید


عابد پور با اعلام اینکه بیش از ۴۰ درصد کل باریت کشور به عنوان ماده موثر در صنعت نفت در مهاباد تولید می‌شود، اضافه کرد: سه هزار و ۳۸۶ تن سنگ باریت نیز از ابتدای امسال تاکنون از معادن مهاباد استخراج شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کمتر است.

این مقام مسئول در آذربایجان غربی همچنین از اجرای ۱۵ کیلومتر راه دسترسی به معادن مهاباد خبر داد و افزود: پروژه‌های زیرساختی شامل احداث و بهسازی راه‌های دسترسی به معادن استان، برق رسانی و آبرسانی به معادن از محل حقوق دولتی مناطق معدن خیز آذربایجان غربی اجرا می‌شود و روستا‌هایی که در مسیر معادن استان قرار دارند از این پروژه‌ها بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام / س خ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.