مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۴ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز سه شنبه ۲۴ تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان مسلح  در جنوب شرق کشور

در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ضمن دستگیری ۸ سارق مسلح و به عنف در شهر‌های زاهدان، ایرانشهر، نیکشهر، خاش و فنوج، ۱۵ فقره انواع سرقت کشف شد.

سردار" محمد قنبری " فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در تعاقب پایش‌های اطلاعاتی و بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف در سطح استان، ۸ سارق سابقه دار را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او افزود: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی با کنترل نامحسوس متهمان و هماهنگی‌های لازم قضائی در هفته گذشته در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه در شهر‌های زاهدان، ایرانشهر، نیکشهر، خاش و فنوج ۸ سارق به عنف و مسلح را دستگیر و از مخفیگاه آن‌ها چند قبضه چاقو و قمه کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه خودروی سواری، یک دستگاه موتورسیکلت، ۸ دستگاه تلفن همراه، مقادیری وجه نقد مسروقه کشف و متهمان در بازجوئی‌های تخصصی کارآگاهان زبده پلیس آگاهی به یک فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت، ۲ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه، یک فقره سرقت به عنف موتورسیکلت، یک فقره سرقت به عنف احشام، ۱۰ فقره سرقت به عنف وجه نقد و تلفن همراه اعتراف کردند.

سردار قنبری با اشاره به اینکه کاهش جرائم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه اولویت مهم پلیس استان در جهت افزایش ضریب احساس امنیت در بین شهروندان است، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی معرفی شدند.

شاگرد مغازه، سارق از آب در آمد

با هوشیاری کارآگاهان پلیس آگاهی شاگرد یک مغازه گیم نت که با همدستی ۲ تن از دوستانش اقدام به سرقت لوازم مغازه کرده بود دستش رو شد.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی"رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در پی گزارش مالک یک مغازه گیم نت در شهر زاهدان مبنی بر سرقت وسایل مغازه اش بلافاصله تیمی از ماموران اداره مبارزه با سرقت وارد عمل شدند.

او بیان داشت: در بررسی‌های اولیه شاگرد مغازه اعلام داشت که در نبود مالک مغازه هنگام جمع کردن وسایل برای بستن مغازه دو نفر با تهدید چاقو دست و پایش را بسته و اقدام به سرقت ۸ دستگاه ال‌ای دی ۴۹ اینچ، ۸ دستگاه پلی استیشن، ۱۰ دسته پلی استیشن و یک دستگاه قهوه ساز و یک دستگاه مودم کرده اند.

سرهنگ ملاشاهی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی دقیق به شاگرد مغازه مظنون که در بازجوئی‌های علمی پلیس به سرقت از مغازه با همدستی ۲ تن از دوستانش اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری یکی از همدستان متهمان خاطر نشان کرد: تمامی اموال مسروقه کشف و طی صورت جلسه به مالباخته تحویل شد.

او خاطر نشان کرد: تحقیقات برای دستگیری دیگر متهم این پرونده کماکان ادامه دارد.

واژگونی پژو پارس با یک کشته و ۳ مجروح

واژگونی یک دستگاه پژو پارس در شهرستان"هامون" یک کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "حسین نوری فرید" سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان هامون گفت: ساعت ۱۵:۰۰ عصر روز گذشته یک فقره تصادف فوتی در محور "زابل-کوه خواجه" حوالی روستای"کول" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های ماموران کلانتری مشخص شد یک دستگاه پژو پارس با ۴ سرنشین از جاده منحرف و در حاشیه جاده واژگون شده است.

سرهنگ نوری فرید تصریح کرد: در این حادثه یکی از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده و ۲ سرنشین دیگر آن نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل منتقل شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان هامون عنوان کرد: کارشناسان پلیس راه به علت حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرده است.

کشف نیم تن انبه قاچاق در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" از کشف نیم تن انبه قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت تویوتا خبر داد.

سرهنگ" حیدرعلی کیخامقدم  گفت: روز گذشته مأموران یگان امداد این فرماندهی هنگام گشت زنی به یک دستگاه وانت تویوتا مشکوک شدند.

او افزود: مأموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن تعداد ۵۰ جعبه ۱۰ کیلوئی میوه انبه قاچاق و فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: کارشناس اداره گمرک ارزش انبه‌های قاچاق را ۱۳۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ کیخای مقدم تصریح کرد: در این رابطه خودرو وانت توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف ۲ خودرو قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد در "زابل"

با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی شهرستان "زابل" ۲ دستگاه تریلی قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال توقیف شد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی" فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در حوالی کی از میاداین شهر زابل به تردد ۲ دستگاه تریلی مشکوک شدند.

او افزود: پس از متوقف کردن خودرو‌ها و بررسی‌های مدارک آن‌ها مشخص شد این ۲ خودرو قاچاق و فاقد مدارک گمرکی می‌باشند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان اداره گمرک ارزش خودرو‌های قاچاق ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل عنوان کرد: با هماهنگی قضائی خودرو‌ها به پارکینگ منتقل و ۲ راننده متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

انهدام باند حرفه‌ای سرقت احشام در زاهدان با ۲۰ فقره سرقت

با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان یک باند حرفه‌ای سرقت احشام در شهر زاهدان متلاشی و ۲۰ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ"ابراهیم ملاشاهی گفت: در پی گزارش‌های سریالی سرقت احشام از دامداری‌های حاشیه شهر زاهدان تیمی از اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در بررسی‌های ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مشخص شد متهمان شبانه با نفوذ به دامداری فاقد حفاظ و تجهیزات ایمنی اقدام به سرقت احشام می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی جغرافیایی زمانی و مکانی سرقت‌ها و یک سری تحقیقات میدانی یکی از اعضای این باند سرقت را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی او را در اقدامی ضربتی دستگیر و تعدادی از احشام سرقت شده را از مخفیگاهش کشف کردند.

سرهنگ ملاشاهی اظهار داشت: متهم که در بازجوئی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی طی چندین مرحله بازجوئی به ۲۰ فقره سرقت احشام از دامداری‌های سنتی روستا‌های حاشیه شهر زاهدان با همدستی ۲ نفر از دوستانش اعتراف کرد.

او عنوان کرد: در ادامه این عملیات تیم‌های عملیات ویژه پلیس پس از هماهنگی‌های لازم قضائی ۲ عضو دیگر این باند را طی ۲ عملیات مجزا دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری افراد مالخر خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۳ نفر از مالباخته‌ها شناسایی که با هماهنگی مقام قضائی تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی کماکان ادامه دارد.

کشف گله ۳۰۰ رأسی احشام سرقتی در کمتر از ۲۴ ساعت

با هوشیاری و سرعت عمل ماموران انتظامی شهرستان خاش، گله ۳۰۰ رأسی احشام سرقت شده کمتر از ۲۴ ساعت کشف شد.

سرهنگ "ابراهیم کوچک زایی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش  اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر به سرقت رفتن گله ۳۰۰ رأسی احشام در شهرستان خاش بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او  افزود: با حضور ماموران انتظامی مشخص شد که گله در حال چرا بوده که ۹ مرد جوان به محل نزدیک و با تهدید چوپان گله را سرقت کرده اند.

سرهنگ کوچک زائی تصریح کرد: ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری تیم‌هایی از کلانتری پس از بررسی اظهارات فرد مال باخته تحقیقات میدانی گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش بیان داشت: در کمتر از ۲۴ ساعت از اعلام سرقت گله احشام در ارتفاعات منطقه کشف که سارقان با توجه به کوهستانی بودن منطقه با مشاهده عوامل انتظامی متواری شدند.

سرهنگ کوچک زایی با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند سرقت خاطر نشان کرد: گله ۳۰ رأسی احشام سرقت شده به مال باخته تحویل شد.

برخورد وانت تویوتا با پراید با ۲ کشته و یک مجروح

برخورد یک دستگاه وانت تویوتا با یک دستگاه سواری پراید در محور "خاش-زاهدان" ۲ کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "ابراهیم کوچک زائی" فرمانده انتظامی شهرستان "خاش" اظهار داشت: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر ۱۰ محور "خاش-زاهدان" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری ۱۱ برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه وانت تویوتا حامل گازوئیل قاچاق با یک دستگاه سواری پراید با ۳ سرنشین که در همان مسیر در حرکت بود از پهلو برخورد کرد و خودرو وانت پس از منحرف شدن در حاشیه جاده واژگون شده است.

سرهنگ کوچک زائی تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه راننده و سرنشین وانت تویوتا که پدر و پسر هستند در دم فوت و یکی از سرنشینان پراید نیز مجروح و توسط نیرو‌های امدادی به بیمارستان امام خمینی (ره) خاش منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش خاطرنشان کرد: کارشناس پلیس راه علت تامه این حادثه را سرعت غیرمجاز و ناتوانی راننده وانت تویوتا در کنترل خودرو هنگام سبقت اعلام کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار