مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بهزیستی استان همزمان با چهار استان کشور افتتاح شد.

نخستین مرکز جامع بازتوانی اعتیاد بهزیستی در استان یزد به بهره برداری رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  علی محمد عطا بخش مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت:  آئین افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بهزیستی استان یزد همزمان با استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، خراسان شمالی و سیستان بلوچستان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

او مهمترین کار این مراکز را سم زدایی، بازتوانی و اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: مصرف کنندگان مواد مخدر بر خلاف سایر مراکز اقامتی ترک اعتیاد به مدت یکسال در مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد خدمات می‌گیرند.

عطابخش با اشاره به تداوم درمان در مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد گفت: مرکز جامع درمان اعتیاد، متفاوت از مراکز اقامتی معتادان متجاهر و کمپ‌های ترک اعتیاد است که با دارا بودن سه فضای فیزیکی مستقل، درمان‌های سم زدایی، روانشناختی و حمایتی از معتادان در آن انجام می‌شود؛ ضمن اینکه بهبود یافته با امکان دسترسی و پیگیری روند درمان به مدت یکسال از این خدمات برخوردار می‌ماند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز درمان سرپایی و وابستگی به مواد در استان و ۱۳ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، گفت: سال ۹۸ تعداد ۲۴۹۲ نفر در مراکز درمان سرپایی و وابستگی به مواد و ۴۰۶۳ نفر در مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد پذیرش شده اند.

عطابخش همچنین از فعالیت چهار مرکز کاهش آسیب گذری، ۲ تیم امداد رسان سیار مستقل در استان خبر داد و گفت: مراکز کاهش آسیب گذری به ۴۳۹ نفر و تیم‌های امدادرسان سیار مستقل به ۱۹۶ نفر خدمات داده اند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.