مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: از بین ۱۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته‌ی این استان، حدود ۴۷ هزار نفر از بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست هم‌اندیشی کارگروه تخصصی ورزش بانوان استان کرمان که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور ریاحی سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان، حسینی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان و اعضا در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: جلسه‌ی امروز در حقیقت نشست هم اندیشی ورزش بانوان استان کرمان است که در راستای سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان کرمان (که در اردیبهشت ماه امسال در شورای توسعه و برنامه ریزی استان با حضور استاندار و مدیران اجرایی دستگاه‌ها به صورت ویدئوکنفراس از طریق ارتباط با خانم دکتر ابتکار به تصویب رسید) برگزار می‌شود.

او افزود: یکی از محوریت‌های مهم در سند راهبردی توسعه ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان کرمان که قابلیت اجرایی دارد، حوزه ورزش است که می‌تواند سطح نشاط عمومی را در بخش بانوان بالا ببرد.

پاریزی به جلسات خود با حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اشاره و تصریح کرد: وی دیدگاه‌های بسیار مناسبی و اعتقاد زیادی به حوزه ورزش بانوان دارند که این می‌تواند ضمن کمک، ما را ترغیب کند تا با انگیزه و توانایی بیشتر این مسیر را دنبال کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: قبل از اینکه این سند به تصویب برسد، همه جا در جلسات مختلف و سیاست گذاری هایمان در حوزه ورزش بانوان، همیشه این مسئله را عنوان می‌کردیم، ۵۰ درصد جامعه هدفمان در حوزه ورزش بانوان است و این مسئله‌ای است که به آن اعتقاد داریم و طی مدت زمانی که مسئولیت اجرایی داشته ام همواره آن را لحاظ کرده ام.

پاریزی با اعلام اینکه بانوان توانایی بسیار زیادی در حوزه ورزش قهرمانی دارند، گفت: به مراتب ظرفیت‌های قوی تری را در بخش بانوان داریم.

او افزود: در حوزه ورزش، وجود حدود ۴۵ درصد ورزشکاران سازماندهی شده استان کرمان گواه بر این مدعاست که ما به دنبال تحقق جامعه هدف ۵۰ درصدیمان هستیم.

پاریزی تصریح کرد: از بین ۱۱۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته‌ی استان کرمان، حدود ۴۷ هزار نفر بانوان هستند که این در مقایسه‌ی سایر استان‌های کشور عدد قابل توجهیست.

او بیان داشت: استان کرمان با توجه به پهناور بودن، گستردگی و اقلیم متفاوتی که دارد، از این ظرفیت به عنوان یک فرصت استفاده کند و تاکنون نیز توانسته در حوزه ورزش بانوان توفیقاتی را داشته باشد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه معتقدیم کار باید در حوزه بانوان کاربردی‌تر و هدفمند شود، گفت: به عنوان مثال، برای گروه‌های سنی مختلف یا برای دختران که مادران آینده این سرزمین هستند، خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده، اما می‌تواند جذابیت‌های بیشتری به لحاظ گستردگی استان لحاظ شود.

پاریزی تأکید کرد: باید با هم افزایی در سطح دستگاه‌های اجرایی، ظرفیت‌های مناسبی ایجاد کنیم، مثلاً ما این آمادگی را داریم در بحث اشتغال بانوان مشارکت داشته باشیم و برای این کار از طریق معاونت امور جوانان و سمن‌های زیر مجموعه، ضمن هم افزایی با سایر دستگاه‌ها در این زمینه برنامه و هدف داشته باشیم و بتوانیم اهداف این حوزه را پیش ببریم.

او به نشست فعلی اشاره کرد و افزود: بهترین مصوبه این جلسه می‌تواند این باشد که این جلسات به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

پاریزی با بیان اینکه ظرفیت توانمندسازی بانوان در حوزه ورزش قهرمانی وجود دارد، تصریح کرد: مهم است به کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، اعتقاد داشته باشیم و این مهمترین رکن و سیاست کاری ماست و قطعاً این اداره کل به توانمندی بانوان اعتقاد دارد.

 

او به درخشش بانوان در حوزه ورزش قهرمانی اشاره کرد و بیان داشت: پس از بیش از چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تنها خانم شرکت کننده در رقابت‌های المپیک خانم نعمتی و پرچمدار پارالمپیک ۲۰۱۶ خانم کردستانی بود که این افتخاری برای بانوان استان کرمان است و امروز نیز که رقابت‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به تعویق افتاده، اما به طور قطعی می‌توان گفت، کسب سهمیه خانم نعمتی حتمی است.

پاریزی گفت: تیم‌های فوتبال بانوان بم و سیرجان سال هاست، جایگاه اول و دوم رقابت‌های لیگ برتر را در اختیار دارند و تیم تنیس روی میز شهربابک نیز دو سال پیاپی است که عنوان قهرمانی لیگ برتر را در دست دارد و این‌ها نمونه‌هایی از موفقیت بانوان در حوزه ورزش قهرمانی به شمار می‌روند.

او افزود: در حوزه ورزش همگانی هم اتفاقات خوبی رقم خورده است، حتی در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، از چهار معاون دو تایشان از بانوان هستند و اعتقاد بنده بر این است، این ظرفیت می‌تواند سیاست‌های ما را پیش ببرد.

 

پاریزی تصریح کرد: از نظر تعداد سمن ها، جزو ۵ استان برتر کشور هستیم و بیش از ۵۰ درصد از دبیران این سمن‌ها از بانوان هستند.

او بیان داشت: در حوزه ورزش و جوانان این عدالت به خوبی رعایت شده و تمام اماکن ما حتی در شهرستان‌ها نیز به عدالت در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: با تنظیم سند راهبردی توسعه ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان کرمان بتوانیم ضمن در اختیار داشتن یک چراغ راه مشخص، همراه با هم افزایی دستگاه ها، اهداف حوزه بانوان را عملیاتی کنیم.

او با اعلام اینکه بحث پارک‌های بانوان را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم، گفت: فرهنگ سازی از طریق ساخت کلیپ نیز می‌تواند در ارتقاء سطح ورزش تأثیرگذار باشد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه نیم ساعت پیاده روی مستمر در روز ۵۰ درصد خطر ابتلا به حمله قبلی را کاهش دهد، به بانوان توصیه کرد: برای افزایش سطح سلامت و نشاط علاوه بر پیاده روی، زیاد آب مصرف کنید تا از بیماری‌های دوران کهنسالی جلوگیری کنید.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت قوی حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان و معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، بتوانیم کار خوبی در حوزه بانوان متمایز از استان‌های دیگر انجام دهیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار