استاندار خراسان جنوبی گفت: با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۳۵ روستای استان تا پایان امسال از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان با بیان این مطلب در نشست امضاء تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، گفت: با تکمیل این مجتمع‌های آبرسانی و بهره برداری آن در دهه فجر امسال ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی ۳۵ روستای خراسان جنوبی به منابع آبی پایدار دسترسی پیدا می‌کنند.

او با بیان اینکه به دلیل تجربه دو دهه خشکسالی، تامین آب از چالش‌های جدی استان است، گفت: خوشبختانه با ورود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اقدامات خوبی در حوزه‌های زیربنایی، اقتصادی و اشتغالزایی خراسان جنوبی انجام شده که قابل تقدیر است.

معتمدیان از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خواست در ادامه همکاری‌های گذشته، این استان را در تکمیل مجتمع‌های آبرسانی ۵۰ روستای دیگر نیز همراهی کند.


بیشتر بخوانید


۴۰ هزار طرح زیربنایی در کشور؛ در حال اجرا

مخبر  رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این نشست گفت:این ستاد در اجرای طرح‌های محرومیت زدایی، ۴۰ هزار طرح زیربنایی را در کشور در دست اقدام دارد.

او به اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ایام کرونا هم اشاره کرد و ادامه داد: با هدف اشتغالزایی برای آسیب دیدگان از کرونا، روزانه ۳۰۰ طرح اشتغالزای خرد خانگی با حجم هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در حال اجراست.

مخبر با قدردانی از وزارت نیرو در زمینه اجرای طرح‌های آبرسانی گفت: خوشبختانه با همت و همکاری وزارت نیرو توانستیم ۳۰۰ هزار نفر از اهالی ساکن در ۵۰۰ روستای کشور را از مزایای آب شرب سالم بهره‌مند کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار کرد: ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی محرومین، ۱۵ هزار واحد ویژه معلولان و ۵۰ هزار واحد طرح اقدام ملی از دیگر برنامه‌های این ستاد در زمینه تامین مسکن در کشور است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.