طرح های بزرگ صنعت آب و برق با هزینه ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان امروز با دستور رئیس جمهور و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: در حوزه آب امروز مرحله دوم آب شیرین کن صد هزار مترمکعبی بندرعباس با ظرفیت شیرین سازی ۲۰ هزار مترمکعب آب در شبانه روز، مرحله نخست طرح آب رسانی به شهرستان بشاگرد، طرح انتقال و توزیع آب به شبکه ۵۰۰ هکتاری گلخانه شمیل و بخشی از شبکه شمالی دشت میناب به وسعت سه هزار هکتار و طرح تامین و انتقال آب به شهرک صنعتی تیرور میناب به بهره برداری رسید.

اردکانیان افزود:در حوزه برق نیز امروز بهره برداری از واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت ۱۷۵ مگاوات، افزایش توان واحد بخار نیروگاه بندرعباس با ظرفیت ۱۱۵ مگاوات و ۱۴ طرح انتقال و توزیع برق آغاز شد.

او گفت:مرحله دوم آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس و طرح آب رسانی به شهرستان بشاگرد مهمترین طرح‌هایی هستند که امروز به بهره برداری رسید.


بیشتر بخوانید


وزیر نیرو افزود: با بهره برداری از مرحله دوم آبشیرین کن بندرعباس۹۰ هزار نفر از ساکنان شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر از آب شرب مناسب برخوردار شدند.

اردکانیان گفت: مرحله نخست طرح آب رسانی به شهر سردشت و ۸ روستای شهرستان بشاگرد نیز با ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره برداری شد و بیش از ۹ هزار نفر از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار