حسن روحانی گفت: جاسک به زودی به بندر صادراتی نفت تبدیل می شود، بنابراین جایگاه این بندر روز به روز رفیع تر و بلندتر خواهد شد .

جاسک به بندر صادراتی نفت تبدیل می شود/ استفاده از آب دریا در اولویت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حسن روحانی رئیس جمهور در دوازدهمین هفته از پویش هرهفته_الف_ب_ایران که بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: هرمزگان در زمینه صنعت، بنزین و پالایشگاه‌های عظیمی دارد که آن را به استان بسیار مهمی تبدیل کرده است. از همه مهمتر مردم خوب، مرزدار و وفادار هرمزگان است و شیعه و سنی کنار هم هستند.

رئیس جمهور اضافه کرد: بزودی بندر جاسک به بندر صادراتی نفت تبدیل خواهد شد که باعث می شود جایگاه این بندر روز به روز رفیع تر شود.

او با بیان اینکه در بخش های مختلف آبرسانی کارهای عظیم و بزرگی انجام گرفته است، گفت: در آغاز پیروزی انقلاب ۷۴ درصد مردم روستایی و شهری ما از آب شرب بهداشتی برخوردار بود که امروز به ۹۹.۹ رسیده است .

او گفت: در حوزه تصفیه فاضلاب عملکرد بهتری داشتیم و در ابتدای پیروزی انقلاب، تنها چهار تصفیه خانه فاضلاب در کشور داشتیم که این میزان تا پایان امسال ۲۲۵ تصفیه خواهد داشت که رشد ۶۳ برابری داشته‌است.

حسن روحانی افزود: در حال حاضر مجموعاً ۶۱ آب شیرین کن در کشور داریم که ۳۶ مورد آن مربوط به استان هرمزگان می‌شود. همچنین ۲۴ آب شیرین کن در حال تأسیس داریم که ۹ مورد به استان هرمزگان اختصاص دارد. در مجموع با پایان پروژه‌های در دست ساخت، ۸۵ آب شیرین کن خواهیم داشت که از این میزان ۵۴ آب شیرین کن در دولت تدبیر و امید به ثمر نشسته است. این یعنی از ۴۸۵ هزار مترمکعب  آبی که از آب شیرین کن‌ها تا پایان سال به دست می‌آید، ۳۳۰ هزار متر مکعب آن مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از کشورها از آب دریا برای تامین آب استفاده می کنند، ما نیز باید این کار را در چارچوب محیط زیست انجام بدهیم، اضافه کرد: اولویت ما در بخش تامین آب، استفاده از آب دریا نیست اما با توجه به نیاز استان های کشور ناگزیر به استفاده از آب دریا هستیم.

او افزود: از همه دست‌اندرکاران وزارت نیرو و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در بخش خصوصی و مهندسان وطنی که ما را خودکفا می‌کنند، تشکر می‌کنم.

روحانی اضافه کرد: ما در شرایط تحریم هستیم، اما  همه طرح هایی که افتتاح می‌شود، بخش اعظم آنها به دست ایرانیان ساخته شده ، بنابراین در بخش برق به ۹۰ درصد خودکفایی رسیدیم که این بسیار مهم است.

رئیس جمهور گفت: مهم است که در این شرایط سخت سرمایه گذاری کنیم و همچنین باید در صنایع پیچیده خودکفا شویم. امروز در زمینه بهداشت و صنایع مورد نیاز برای مقابله با کرونا شاهد هستید که همه چیز در داخل و توسط متخصصان تولید می‌شود و حتی در برخی اقلام صادرات هم داریم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۷:۵۶ ۲۶ تير ۱۳۹۹
بگو چه نقشه ای برا بندر جاسک کشیده ای ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
آره برای چینی ها و هندو ها
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سقوط بیشتر ارزش پول ملی بخاطر تورمه که با بالا رفتن ارز و سکه ایجاد میشه جناب رئیس جمهور