سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت:سالانه ۶ هزار و۶۰۰ تن گوشت قرمز در شهرستان کرمانشاه تولید می‌شود که این تولیدات بخش مهمی از نیازاستان را تأمین می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛دارایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه  با اشاره به تولید سالانه ۶هزار و ۶۰۰  تن گوشت قرمز در شهرستان کرمانشاه گفت: شهرستان کرمانشاه دارای ۳۹هزار و ۴۲۴ رأس دام سنگین و ۵۹۲هزار و ۲۲۵ راس دام سبک بوده و در حال حاضر تعداد ۱۱۴ واحد پرواربندی، ۴۲ واحد گاوداری شیری، ۲۱ واحد پرورش گوسفند داشتی صنعتی درشهرستان کرمانشاه  فعالیت می کند.

او میزان تولید شیر در شهرستان کرمانشاه را بیش از ۶۷ هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: این میزان از تولید می‌تواند سهم بسزایی در تامین لبنیات استان را به خود اختصاص دهد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در ادامه گفت: با توجه به راه اندازی واحد پرورش گاوشیری ۳۰۰۰ راسی در ماهیدشت و با برنامه ریزی وتکمیل ظرفیت این واحد و همچنین اضافه شدن واحد پرورش گوسفند پرتولید به ظرفیت ۵۰۰۰ راسی در این شهرستان در آینده نزدیک شاهد افزایش تولید شیر خام و گوشت قرمز در سطح شهرستان خواهیم بود.

او در خصوص اقدامات جدید صورت گرفته در خصوص واحد گاوشیری ۳۰۰۰ راسی در بخش کوزران افزود: در راستای توسعه فعالیت‌های بخش دامپروری در شهرستان کرمانشاه یک واحد جدید پرورش گاو شیری به ظرفیت ۳۰۰۰ راسی که مقدمات اولیه آن در دست اقدام بوده که با راه اندازی این واحد امید است شاهد تغییرات و افزایش تولید چشمگیر شیر خام و گوشت قرمز در این استان باشیم.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.