افزایش هزار تنی تولید عسل در استان اردبیل/ عسل اردبیل به کشور‌های خارجی صادر می‌شود

کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش هزار تنی تولی محصول عسل نسبت به سال گذشته در استان اردبیل خبر داد.

دهقان باقری، کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: حدود ۴ هزار و ۳ زنبورستان در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد حدود ۴۵۸ هزار تن کلنی زنبور عسل در استان اردبیل فعال می‌باشد.

او تصریح کرد: مقدار عسلی که از این تعداد کندو استحصال می‌شود ۷ هزار و ۳۴۳ تن عسل در مناطق استان اردبیل تولید می‌شود که از این مقدار حدود سرانه مصرف استان اردبیل هزار تن است که امسال نسبت به سال گذشته میزان افزایش تولید در استان اردبیل حدود هزار تن بوده است.

کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از فعالیت مستقیم ۲ هزار و ۳۱۰ نفر در امر زنبورداری در استان خبر داد و بیان کرد: سه هزار و ۵۱۱ زنبوردار در استان اردبیل شناسایی شده‌اند که از این تعداد هزار و ۳۷۲ نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

عسل اردبیل به کشور‌های خارجی صادر می‌شود

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل نیز گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل در دامنه سبلان واقع شده است و به خاطر آب و هوای مناسب و تنوع گیاهان شهدزا عسل استان اردبیل زبان زد عام و خاص است و به خاطر همین کیفیت و مرغوبیت عسل سبلان ثبت جهانی شده است.

افزایش هزار تنی تولید عسل در استان اردبیل/ عسل اردبیل به کشور‌های خارجی صادر می‌شود

فردین صفوی تصریح کرد: عسل‌های تولید شده در استان اردبیل یا به صورت خام در استان و دیگر استان‌های کشور مصرف می‌شود و یا پس از فرآوری در کارخانه‌های تولید و بسته بندی عسل فرآوری شده و به دیگر استان‌های کشور و یا خارج از کشور صادر می‌شود.

او افزود: سال گذشته عسل اردبیل به کشور‌های کویت، امارات، عمان و کشور کانادا صادرات انجام گرفته و کیفیت عسل اردبیل به خاطر اینکه در استان اردبیل توسط جهاد دانشگاهی حدود ۲۷۰ نوع گیاهان دارویی و شهدزا شناسایی شده از آن لحاظ عسل اردبیل از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.