حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: مدیران ارشد استان فکری جدی در خصوص معیشت مردم و مبارزه با گرانی‌ها داشته باشند، شرایط کشور نیاز به همدلی برای حل مشکل مردم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز در جلسه شورای اداری استان کرمان، گفت: مسئولیت، امانت الهی است که به دست هر مسئولی در حوزه ماموریتش سپرده شده که باید به بهترین وجه ممکن خود را مسئول بداند و به بعد از خود تحویل بدهد.

او با اشاره به اینکه مشیت خداوند، ادای امانت، راستگوئی و سکوت در موضوعی که مربوط به ما نباشد، موجب موفقیت هر فرد است، افزود: خداوند به برخی عنایت ویژه دارد و این عنایات علت و مقدماتی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: یک مدیر دینی، لایق و در تراز جمهوری اسلامی باید ویژگی‌هایی از جمله شناخت خوب حوزه ماموریتی خود، انگیزه و اراده و داشتن برنامه برای حوزه کاری... را دارا باشد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: اگر فردی می‌خواهد مدیریت واقعی را در مجموعه خود جاری کند باید این ویژگی‌ها را داشته باشد.

او با اشاره به اهمیت لزوم برنامه ریزی برای کار‌های حوزه ماموریتی، گفت: یک فرد هر چقدر با شناخت و دارای انگیزه باشد، بدون برنامه به موفقیت نمی‌رسد و بی برنامگی برای شکست کافی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم یک معلول در خارج اتفاق بیفتد، باید همه علت‌ها دست به دست هم بدهند و مثلا هر ۱۰ علت باید اتفاق بیفتد و برای اینکه این معلول در خارج تحقق پیدا نکند، اگر حتی یک علت پای کار نباشد، محقق نمی‌شود لذا هر کدام از علت‌هایی که در مدیریت شایسته بیان می‌شود، باید همه در کنار هم قرار بگیرد و جایگاه هر کدام مهم است تا مدیریت شایسته رقم بخورد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم مدیران ارشد استان فکری جدی در خصوص معیشت مردم و مبارزه با گرانی‌ها داشته باشند که شرایط کشور نیاز به همدلی و برادرانه در کنار هم قرار گرفتن برای حل مشکل مردم دارد.

محمد جواد فدایی استاندار کرمان در این نشست با بیان مطلبی مبنی بر اینکه اعلام شده برخی تصمیمات در استان سیاسی است، گفت: بنده چهار مسئله اشتغال، تولید، سرعت عمل و استان کرمان را به لحاظ مدیریتی و سیاسی نسبت به آن تعصب دارم و بعد از این نظر کارشناسی، علم، مهارت و تجربه مهم است

او اظهار داشت: با اظهارنظر‌هایی مواجه هستم که مبتنی بر علم و تحقیق نیست و بعضا این نظرات موجب مشکلات و ایجاد نگرانی‌هایی می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به لزوم داشتن علم و باور برای اظهارنظر‌ها و همچنین توجه به بحث شرعی افزود: مهم‌ترین ضرر اظهارنظرها، بدون علم و تحقیق این است که اعتماد عمومی را از دست می‌دهیم.

فدائی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم در جائی که حجت بر ما تمام شده اظهارنظر داشته باشیم و جایی که حجت بر ما تمام نشده اظهارنظر نکنیم.

او با اشاره به اینکه برای تصمیم گیری حل مشکلات مردم باید با نظرات عالمانه کار را دنبال بکنیم، افزود: با مشکلاتی در سیستم اجرائی، مسائل اقتصادی و ... مواجه هستیم و اینکه بگوییم مشکلات مربوط به الان است و قضاوت عجولانه داشته باشیم، عالمانه و عاقلانه نیست و حتی ممکن است توهین تلقی شود.

استاندار کرمان اعلام کرد: اطمینان می‌دهم که در استان کرمان هیچ کاری به دلیل ضعف مدیر معطل نمی‌ماند و اگر جایی احساس کنیم به خاطر ضعف مدیر، اشکال وجود دارد به روش‌های مختلف آن را حل می‌کنیم و بلافاصله مشکل را به وزیر مربوطه انتقال داده و حل می‌کنیم و مطمئنا اگر دو مرتبه کار به وزارتخانه بکشد، آن مدیر مربوطه تغییر می‌کند.

فدائی افزود: همسوئی با دولت، کارآئی و سلامت نفس از شروط اصلی ما در انتصابات است و مدیران شهرستان‌ها نیز باید به این مسئله توجه داشته باشند که تا حد امکان در شهرستان‌ها تغییری داده نشود و در صورت لزوم شروط بیان شده را مدنظر داشته باشند.

استاندار کرمان تاکید کرد: مدیران استان دقت داشته باشند که تغییرات در شهرستان‌ها را حتما با فرمانداران هماهنگ کنند.

او با اشاره به وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان گفت: در ابتدای شیوع بیماری به دلیل اینکه جامعه به نوعی غافلگیر شده بود، ضرورت ایجاب می‌کرد، یک فرصت ایجاد کنیم لذا مدارس، دانشگاه‌ها و بازار تعطیل و ورودی‌های استان کنترل شد و موفق هم بودیم.

فدایی افزود: اکنون با فراهم شدن امکانات و موارد و لوازم بهداشتی، مانند ماسک که البته باید تلاش کنیم ارزان‌تر به دست مردم برسد و با توجه به اینکه غافلگیری وجود ندارد و بیماری همچنان ادامه دارد، تعطیلی معنا و فایده‌ای ندارد.

فدائی با تاکید بر اینکه سیاست ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و خیلی روی این قضیه حساس و جدی هستیم و به مصوبات ستاد کرونا در زمینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی اشاره و بیان کرد: تالار‌های پذیرائی باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کرده و برای هر تالار یک ناظر مقیم گذاشته شده و اگر ضوابط رعایت نشود، آن تالار پلمب می‌شود.

استاندار کرمان اظهار داشت: برای جلوگیری از برگزاری مراسم عزا و عروسی در منازل، گشت بهداشتی ویژه کووید ۱۹ با حضور نماینده دادستانی تشکیل شده که در صورت لزوم با حکم قضائی وارد منازل شده و مراسم را تعطیل می‌کنند و شب گذشته به سه منزل وارد شده و مجالس را تعطیل کردند و در این زمینه نیازمند همکاری مردم هستیم که تجمعات را به پلیس اطلاع بدهند.

او افزود: در برخورد با تجمعات و رعایت پروتکل‌ها خیلی جدی هستیم و امیدواریم در فاصله زمانی معقول تعداد مبتلایان و فوتی‌ها کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار