مدیر روابط عمومی بیمه سلامت شمال استان اصفهان-کاشان گفت:به منظور کاهش مراجعه بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان تمامی دفترچه های بیمه سلامت به صورت الکترونیکی تمدید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد تدبیری، مدیر روابط عمومی بیمه سلامت شمال استان اصفهان -کاشان با تاکید بر شرایط فعلی شیوع کرونا و پیشگیری هر چه بیشتر از این بیماری مهلک با عدم حضور افراد در جامعه و انجام فرآیند الکترونیکی امور اداری گفت: همچنین با عنایت به حرکت سازمان بیمه سلامت به سمت حذف تدریجی کاربرد دفترچه بیمه و به منظور کاهش مراجعه بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان، تمامی دفاتر بیمه این سازمان اعم از کارکنان دولت، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی، ایرانیان، روستائیان و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر در صورت اتمام تاریخ اعتبار و دارابودن نسخه سفید، با توجه به تمدید اعتبار در سیستم و از طریق اعتبارسنجی کد دستوری #۱۶۶۶* می‌توانند بدون نیاز به تمدید دفترچه از خدمات درمانی مراکز طرف قرارداد استفاده کنند.

او، تصریح کرد: مراکز درمانی جهت آگاهی از اعتبار دفاتر بیمه سلامت علاوه بر کد دستوری #۱۶۶۶* با استفاده از پنل نسخه الکترونیک به آدرس eservices.ihio.gov.ir‏/hdk می‌توانند از وضعیت اعتبار دفاتر بیمه مطلع شوند.

مدیر روابط عمومی بیمه سلامت شمال استان اصفهان -کاشان، در ادامه، از تحت پوشش خدمات این بیمه در سه ماه نخست سال جاری برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از اتباع خارجی ساکن در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۷ نفر آن‌ها از گروه‌های آسیب‌پذیر بودند.

تدبیری، افزود: سال گذشته نیز ۷ هزار و ۴۳۸ نفر از اتباع منطقه شمال استان اصفهان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند که ۷ هزار و ۳۴۰ نفر آن‌ها آسیب‌پذیر بودند.

او، تصریح کرد: این افراد بر اساس قانون بیمه سلامت با معرفی دفتر اتباع به صورت خانوادگی در دو بخش آسیب‌پذیر و غیر آسیب‌پذیر دفترچه بیمه دریافت کرده و می‌توانند از خدمات بستری و سرپایی در مراکز دولتی استفاده کنند.

به گفته او، افراد آسیب پذیر و خانواده آن‌ها و همچنین بیماران خاص به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند که سرانه این افراد توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان مللِ متحد پرداخت می‌شود.

تدبیری، با تاکید بر اینکه افراد غیر آسیب‌پذیر نیز با پرداخت سرانه مصوب سال ۹۹ می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند گفت: سرانه هر نفر به طور ماهیانه یک‌میلیون و ۲۳ هزار و ۵۰۰ ریال است که توسط فرد معرفی شده به صورت یکجا پرداخت می‌شود.

او افزود: بر اساس قرارداد بین اداره کل اتباع وزارت کشور، سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در تهران، سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت درمان بهداشت و آموزش پزشکی تمام اتباع خارجی دارای کارت آمایش تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گفته او، طرح بیمه سلامت اتباع، یک پوشش حمایتی برای تمام افراد خانواده این گروه از شهروندان است تا با یک برنامه‌ریزی بهتر، خود را در برابر حوادث درمانی آینده بیمه کنند.

تدبیری، تأکید کرد: بیمه سلامت اتباع برای شهروندانی است که به صورت مجاز و با مدرک معتبر در ایران زندگی می‌کنند و دفترچه‌های آن‌ها برای مراکز دانشگاهی دولتی در بخش‌های بستری، بستری موقت و سرپایی قابل استفاده می‌باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زلفا بامری
۱۹:۱۴ ۰۲ آبان ۱۴۰۰
تمدیددفترچه بیمه سلامت
Iran (Islamic Republic of)
طهمورث همتیان
۱۹:۲۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من بیمه بازنشستگی ام اعتبارندارد چکار کنم