رئیس جمهور گفت: در گزارشی آمده ۲۵ میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. ۱۴ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند و ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: همچنان نگرانی در داخل کشور و هم در سطح جهان وجود دارد و همانطور که بار‌ها تاکید شده است، هنوز درمان قطعی و واکسن وجود ندارد و به ایمنی جمعی در جامعه نرسیدیم. هیچ راهی جز قطع زنجیره ابتلا نداریم تا بتوانیم برای کشور و ساماندهی شرایط بهداشتی تلاش کنیم.

او بیان کرد: گزارشی از معاونت تحقیقات وزارت بهداشت به دست ما رسید که نکات مهمی دارد مبنی بر اینکه تخمین ما بر این است که تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شدند و حدود ۱۴ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی از افراد در این ۱۵۰ روز بستری بودند که مجموعا بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بودند.

او اظهار کرد: در این گزارش آمده است که ۳۰ تا ۳۵ میلیون ایرانی دیگر هم در معرض ابتلای ویروس کرونا خواهند بود. در این گزارش پیش‌بینی شده تعداد بستری‌های که در آینده باید پیش‌بینی کنیم حدود دو برابر مقداری خواهد بود که از این ۱۵۰ روز شاهد بودیم. با توجه به اینکه زمان دقیق پایان این بیماری را نمی‌دانیم، باید از لحاظ تخت، امکانات و درمان، خودمان را برای شرایط آینده آماده کنیم. در این گزارش آمده از هر ۱۰۰۰ نفر مبتلا ۵۰۰ نفر اصلا ممکن است علائم نداشته باشند و متوجه هم نشوند. حدود ۳۵۰ نفر علائم خفیف دارند و اصلا نیاز به بستری ندارند و ممکن است ۱۵۰ نفر از ۱۰۰۰ نفر نیاز به بستری داشته باشند. پس ما یک جمعیت چند ۱۰ میلیونی پیش رو داریم که باید خودمان را آماده کنیم.


بیشتر بخوانید 


رئیس‌جمهور تصریح کرد: شاهد دو موج در ماه اسفند، فرودین و اواخر خرداد در کشور بودیم. در موج اول برخی از استان‌ها درگیر بودند مانند قم و گیلان که در راس ابتلا بودند. براساس گزارش احتمال انتشار ابتلا در کشور از قم و گیلان به دلیل حضور مسافران ووهان بود که در قم بیشتر جنبه تجارتی بود و در گیلان بیشتر جنبه دانشجویی و ورزشی داشته است. موج اول توام با غافلگیری بود و موج دوم عمدتا مربوط می‌شود به پایبندی مردم ما به آداب و سنن. عروسی‌ها، عزا و میهمانی‌های ما آداب و رسوم و زمان خاص خود را دارد. از طرفی نیز توجه زیادی هم به این بیماری نشده است.

روحانی افزود: موج دوم محصول ریختن ترس و برگشتن مردم به زندگی عادی است و در این زندگی آداب و رسومی که باید ترک می‌شد مورد توجه قرار نگرفت. ما باید در تمام رسوم اجتماعی آداب و رسوم را کنار بگذاریم. بیماران بدون علامت، بزرگترین مشکل را ایجاد می‌کنند در حالی‌که بیشترین انتشار ویروس برای این افراد است. این افراد هم زمان سرایت دهندگی‌شان طولانی‌تر است و هم ویروس بیشتری را منتقل می‌کنند.

او بیان کرد: مشکل دیگر در کشور ما فشار خون، چربی بالا، قند خون، سنین بالای ۵۵ سال و دیگر بیماری‌های زمینه‌ای است که کار ما را سخت‌تر می‌کند. در این شرایط سه راه اصلی و اساسی وجود دارد و همه باید به توصیه‌های مربوط به آن‌ها توجه کنیم. ساده ترین، راحت ترین، موثرترین و کم هزینه‌ترین روش استفاده از ماسک است که عامل بسیار خوبی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری است. در کنار ماسک رعایت فاصله اجتماعی، جلوگیری از تجمعات و رعایت بهداشت شخصی از راه حل‌های دیگر است که می‌تواند کمک بزرگی برای سلامت جامعه باشد.

۵ داروی موثر در اختیار داریم

رئیس‌جمهور ادامه داد: خوشبختانه هم وزارت بهداشت و درمان و هم شرکت‌های دانش بنیان ما برای تولید دارو‌های تا حدی موثر، تلاش خوبی کردند. ۵ دارو در اختیار است و یک دارو نیز در هفته‌های پیش رو در اختیار قرار می‌گیرد. با نگاه به آمار و ارقام، در برخی از کشور‌های شرق آسیا این بیماری سریعتر جمع شده است و زودتر مشکل کاهش پیدا کرده است. دلیل این آن است که این‌ها تجربه گذشته را داشتند.

روحانی افزود: در سال ۲۰۰۳ تجربه «سارس» و پس از آن آنفولانزای خوکی و مرغی را داشتند و آمادگی کامل و اطاعت خوبی هم از دستورالعمل‌های پزشکی در جامعه وجود داشت. در این کشور‌ها صادقانه بیماری را عنوان می‌کردند و هیچکس آن را مخفی نمی‌کرد؛ بنابراین اینکه می‌بینیم در برخی کشور‌های شرق آسیا با تجربیات خوبی مواجه شدند را ما هم باید اجرا کنیم.

روحانی تاکید کرد: ما باید در برابر این بیماری تاب‌آوری ملی را در دو بخش سلامت و اقتصاد بالا ببریم. در بخش اقتصادی اولین بخش مهم برای ما تولید است که باید سر جای خود باشد و افزایش پیدا کند و کالای مورد نیاز مردم در دسترس قرار بگیرد.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: وقتی مردم یک نیازمندی دارند و به مغازه‌ای مراجعه کردند، باید کالای مورد نیاز آن‌ها باشد. مبنای تولید همیشه مورد تاکید ما است. هم برای اشتغال و هم تولید کالا باید برنامه داشت. اشتغال وابسته به تولید است و اگر اشتغال نباشد، زندگی مردم از هم می‌پاشد. اولین قدم ما حفظ تولید و در نتیجه حفظ اشتغال است.

روحانی ادامه داد: آن‌هایی که تولید می‌کنند هم مهم هستند. در آمار و ارقام داریم که ۱۵ میلیون کارگر، مهندس، کارمند و کارفرما در بخش تولید وجود دارد. این ۱۵ میلیون نفر جمعیت ۵۰ میلیونی را تشکیل می‌دهند. اول باید از آن‌ها حفاظت کنیم. یعنی دستورالعمل‌های حفاظتی با شدت در تمامی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها رعایت شود. اگر این اتفاق نیافتد، خدمات، تولید و زندگی متوقف می‌شود.

او گفت: حراست از کارگران، مهندسان و مولدان تولیدی در اقتصاد که تولید انجام می‌دهند، مهم است. بخش بزرگی از تولید مربوط به خود این بیماری است. تولید کیت آزمایشگاهی، ونتیلاتور، شوینده، ماسک، سی تی اسکن و تجهیزات آی سی یو که خوشبختانه همه را در داخل تولید می‌کنیم و بخش بزرگی از دارو‌ها را هم در داخل تولید می‌کنیم.

رئیس قوه مجریه افزود: در این بخش نیازمندی ما به بیرون در حد صفر است و یا بسیار کم شده است و خودمان می‌توانیم تولید کنیم. تولید برای حفظ سلامتی مردم مهم بوده تا مردم بتوانند زندگی کنند و شرایط زندگی مناسبی داشته باشند.

روحانی عنوان کرد: در بخش سلامت نیز نیازمند افزایش تاب آوری هستیم. نیروی انسانی ما در بیمارستان از دکتر، پرستار، کادر آزمایشگاه، به‌ورز و کسانی که دستگاه‌ها را سرویس می‌کنند کادر درمان ما را تشکیل می‌دهند. نیروی انسانی ما هستند که دست به دست هم می‌دهند تا جبهه دفاع از سلامت را تشکیل دهند. این نیروی انسانی برای ما مهم هستند. باید تعداد کافی در این بخش نیرو داشته باشیم و آن‌ها باید بتوانند فرصت کافی برای استراحت داشته باشند. نیروی کادر درمان ما نباید خسته باشد و اگر ساعت کاری بالا باشد، کیفیت پایین می‌آید. همچنین کادر درمان ما باید انگیزه داشته باشد.

او تصریح کرد: خوشبختانه، چون این موضوع یک مسئله ملی است و مربوط به جان مردم است، همه کادر درمان ما انگیزه بسیار بالایی دارند. نکته مهم سلامت کادر درمان ماست. کادر درمان ما اول باید خودش سلامت باشد. اگر قرار باشد تعداد زیادی از کادر ما هر روز به این بیماری مبتلا شوند، خوب نیست و باید لوازم مورد نیاز، در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

رئیس جمهور اظهار کرد: باید سلامت کادر حفظ شود. نیازمندی‌های آن‌ها مهم است و وزیر بهداشت گاهی از نیازمندی‌ها و کمبود‌ها می‌گوید. باید همه تجهیزات را برای آن‌ها فراهم کنیم تا سلامتی کادر ما حفظ شود.

روحانی ادامه داد: باید نیازمندی‌ها برای خرید خارجی، خرید داخلی و حقوق و کارانه کادر درمان را فراهم کنیم. بیماری که با آن مواجه هستیم همه گیر و عالم گیر است. اگر یک حادثه برای یک شهر باشد، باقی شهر‌ها به کمک می‌آیند. امروز همه استان‌ها و شهر‌ها درگیر این بیماری هستند.

رئیس قوه مجریه افزود: مفهوم نقطه سفید این نیست که در آنجا بیماری وجود ندارد، این بدین معنی است که درگیری آن نقطه با بیماری معقول است.

روحانی عنوان کرد: در بیرون از کشور هم شاهدیم که در کشور‌های همسایه و کلا در سراسر جهان، همه درگیر این بیماری هستند. همه باید به توان خود تکیه کنند. همه ملت‌ها باید به توان خود تکیه کنند و کرونا این درس را به ما داد که قدرت ملی به خصوص در بخش درمان، علمی و اقتصاد باید در حدی باشد که بتوانیم روی پای خود بایستیم.

رشد ۱۲ درصدی خرید گندم نسبت به سال قبل

رئیس‌جمهور تصریح کرد: زمانی بود که کسی به ما ماسک، مواد ضدعفونی و ونتیلاتور و یا دستگاه سی تی اسکن نمی‌داد. حتی گندم هر چند نیاز نداریم، ولی برای احتیاط خریده بودیم که به محض وقوع این بیماری گفتند کمی به تاخیر می‌افتد. هنوز از اسفند تاکنون می‌گویند که به تاخیر می‌افتد. ما امسال و سال دیگر به گندم نیاز نداریم و ۱۲ درصد خرید گندم ما نسبت به سال پیش بیشتر شده و وضعیت خوبی داریم.

او گفت: هر کشور باید روی پای خود بایستد. توانمندی ملی، باور و اعتماد ملی، خوداتکایی و خودکفایی درس اصلی است که کرونا به ما یاد داد.

رئیس قوه مجریه افزود: یکی از نکاتی که برای ما اهمیت دارد، اخلاق در کرونا است. اگر اخلاق مراعات نشود، به موقع دکتر نرویم، تست ندهیم، قرنطینه نرویم، مراقبت نکنیم و دستور العمل را رعایت نکنیم، همه چیز دچار مشکل می‌شود. اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد. ضمن این موضوع باید اضطراب ایجاد نشود.

روحانی عنوان کرد: بار‌ها به دکتر نمکی گفته‌ام که برخی از افراد که خیلی هم تلاش می‌کنند، وقتی برای مردم صحبت می‌کنند، اضطراب ایجاد می‌کنند. نباید دنبال ایجاد اضطراب باشیم و نباید احساس مقهور بودن بکنیم. ما در مقابل این بیماری پیروز می‌شویم.

او تصریح کرد: شک نداشته باشید که ما در مقابل این بیماری پیروز می‌شویم و شاید کمی زمان احتیاج داشته باشد، ولی پیروزی ما قطعی است. از همه اساتید دانشگاه، نخبگان و روانشناسان درخواست می‌کنم برای آلام فکری مردم کمک کنند و در فضای مجازی و حقیقی برای کم کردن این آلام تلاش کنند. ما دست در دست هم از این بیماری عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
تودنیا تاحالا۱۴ملیون مبتلا داشته اخه چطور ۲۵ ملیونش ماله ایرانه
درضمن اون ۳۵ملیون دیگش ازکجااومده باچه استدلالی اندازه گرفتین
Iran (Islamic Republic of)
کارمندزاده
۱۹:۲۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
تنها رئیس جمهور ساده دنیا ( البته شما باور نکنید ) ، متعلق به ایران است . ببینید ترکیه بخاطر حرف های آقای روحانی مرزهای هوایی و زمینی اش را با ما بست . چرا این آقا اینطوری - فقط ما بودیم که این همه کرونایی را افشا کردیم - به دست دشمن گرا می دهد که بزن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! د. من هاج و واج مانده ام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
واحد اندازه گیریش چیه؟
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
یعنی تو ایران بالای 25 میلیون کرونا گرفتند خودشون نفهمیدن ؟
مطابق این آمار از هر 3 4 نفر یکی کرونا گرفته ، می دونید چی می گید شما ؟
چطور 25 میلیون گرفتند زیرمیزی خوب شدند ، پس نصف دنیا کرونا گرفتند تا الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
دلار 25000تومن به رئال حقوق میدید بعد میگید دلار گرون شده اجناس رو گرون میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
شرکت کروز کارگرا شو 12 ساعته کرده به داد ما برسید تو رو خدا
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۲۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
مگه آمار جهانی 14 میلیون نیست؟؟؟
چجوری تو ایران 25 میلیون مبتلا به کرونا داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
آمار وضعیت و فقر مردم کشورت را هم داری؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خدا بخیر کنه 35 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
حسن تورانلو
۲۲:۳۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
این اقا توجیه گر سازمان بهداشت جهانیه باید ازطریق طب سنتی ومحققان داخلی به جنگ کرونارفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
یه بار میگی شنبه کرنا جمع میشه اونم تو هفته دوم شروع کرنا حالا هم افاضه می فرمای که بیست پنج میلیون کرنا گرفتن وسی میلیون هم می خوان بگیرند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خسته نباشی دلاور بگو ۸۰میلیون ایرانی سرراست بشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
کرونا
۲۲:۱۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
25 +30 = 60
یعنی تقریبا کل ایران
مگه میشه ، مگه داریم پس 217 هزار نفر چیه
کدوم رو قبول کنیم
Iran (Islamic Republic of)
میرمهدی قوامی
۲۲:۰۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
آقایون دستمزد روزانه کارگر رو شصت تومن تعیین کرده اند، یک قندان ساده شیشه ای شصت وپنج تومنه یعنی یه کارگر زحمتکش حقوق یک روز خودشو باید بده یک قندان ناقابل بخره، یک دست پیاله ماست خوری پنجاه شش تومن، تصور کنید یه کارگر برای یه کارخونه کار کنه و شب دستش یک دست پیاله پلاستیکی ماستخوری بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خدمت برخی نخبگان که اینجا کامنت گذاشتن در مورد امار عرض کنم که :
اماری که اعلام شده امار کسانی هست که تست دادن و مثبت شده
ممکنه کسی کرونا گرفته باشه و عوارضش خفیف بوده براش و اصلا مراجعه نکرده باشه و تستی نداده باشه


یکم سرعتتونو بیارین پایین نیاز نیست اینجوری باد بندازین تو غبغب و سریع نظر کارشناسی بدین
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۷:۴۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
کارشناس عزیز .. این حرف شما اینجور تداعی میشه که آزمایش کم گرفته میشه و باید هم نگران بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
کرونا بهانه تمام این ها فقط تصمیم دارن اقتصاد سوخته را به دولت بعد بدهند وزیر بهداشت درمان می گوید از یک میلیارد یورو که از صندوق ذخیره ارزی برای کرونا برداشت کردن سیصد تاشو به بهداشت دادن مابقی کجا رفته غیر از بازار مردم باید هوشیار باشند خیانت‌های رو خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
شما رئیس جمهوری یا وزیر بهداشت ، با این قیمت ارز کسب وکارها دارن ازبین میرن قبل از کرونا فقر این ملت از پا درآورد اقای رئیس جمهور در وعده های خود صادق باشید این بود قولهایی که به ملت دادید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خوبه خودشون اعتراف کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
الان این آمار ضد و نقیض رو کجای دلم بزارم
271 هزار نفر رو قبول کنیم
یا 25 میلیون نفر رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناش
۲۱:۲۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
عاقا این بیست و پنج میلیون از کجا بود
ایران هم 271 هزار نفر کرونا دارن
25 میلیون چطور محاسبه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
علی برکت اله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ما كرونا را شكست ميدهيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
کجا 25 میلیون کرونا گرفتن
ین احتملا دیده دلار شده 25 تومن داره ذهن مردمو منحرف میکنه
Iran (Islamic Republic of)
mohammad003
۲۰:۴۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اگر 25 میلیون نفر مبتلا شدند، با توجه به اینکه کشندگی ویروس کرونا حدود 3 درصد است ... الان ما باید حدود هفصد‌هزار فوتی داشته باشیم!...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
پس با این وجود کنکور رو برگزار کنید تا برسیم به 80 میلیون علی برکت الله...
#تعویق_کنکور
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۳۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا/ احتمالا ۳۵ میلیون ایرانی دیگر هم در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند!!!

یه بارگی بگویید همه ملت ایران باید کرونا بگیرند و هر کسی جان سالم بدر برد که برد هر کسی هم که مرد مرد !!! عجب تدبیر و امیدی واقعا تدبیر و امیدتان تا همین اندازه بیشتر نمی کشد !!! ملت ریش و قیچی رو دادن دست چه کسانی !!! خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای جل جلاله خودت بفریاد ملت مومنین مستضعفینت ایران برس .
اللهم عجل لولیک الفرج .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۲۱ ۳۱ تير ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
هشدار برای بازگشایی مدارس و سرویسهای حمل و نقل دانش آموزان مدارس !!! و تجمع دانش آموزان در مدارس و سرویس مدارس احتمال شیوع بیماری ویروس خطرناک و کشنده کرونا رو افزایش می دهد اجتماعات در مدارس و در اتوبوسها و مترو و سرویسهای مدارس ریسک بالایی دارد در شیوع سریع ویروس منحوس زجرآور کشنده بی رحم کرونا و خطرات و حوادث جبران ناپذیری در پی خواهد داشت .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
کاش به جای این حرفا یه فکری به حال آشفته بازار دلار و معیشت مردم بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
فکر کنم تنها چیزی که به فکرش نیستند مردم مظلوم کشورمون هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بدون شک صبح جمعه از خواب بیدار شده یهو ازاین آمار اطلاع پیدا کرده خودش هم تا شب قبلش نمیدونسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
این چرا گیر داده به کرونا
بابا بچسب به وضعیت بازار و گرونی دیگه
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۲۰:۱۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
کرونا همون سکه 11 ملیونی و دلار20000 تومن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اتفاقا آمار ۲۵ میلیون مبتلا تنها آمار درستیه که ایشون داده. ما توی یک کارگاه دویست نفره تست PCR ازمون گرفتن، تست ۱۰۰ نفر مثبت شد. ولی چون علایمی نداره توی آمار نمیارن اینارو از خیلیام فقط تست خون میگیرن که زیاد نشون نمیده. آماری که وزارت بهداشت میده فقط آمار اوناییه که علایم دارن و بستری میشن، خیلی از افرادی که تستشون مثبته چون علایمی ندارن میگن نیاز به بستری ندارن و برن به کارو زندگیشون برشن چون نوع خفیف کروناست
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۰:۰۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
دقیقا مثل طلا و دلار و بورس آمار رو ارقام را بالا میبره
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۰:۰۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
آقای روحانی حداقل با همکاری بزرگترین کشور تولید کننده خودرو جهان ،تولید خودرو را به ده ملیون در سال برسان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
گرانی گرانی ۳۵ میلیون نفر دیگر نمی توانند برنج هندی اشغال بخرند..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
انحراف اذهان عمومی از دلار ۲۵ هزار تومانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
در این دولت نه صداقت هست نه عدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
این که همه‌ی مسئولان کشور میدونند مشکل اول مملکت مشکل اقتصادیه زیاد جای تعجب نیست ولی اینکه همه نمیتونند کاری بکنند جای تعجبه بابا ول کنید کرونا رو بخدا مردن بر اثر کرونا با شرف تر از زندگی توی این اوضاع بد اقتصادیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
منم گرفتم ؟؟؟؟
ازکجا بدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بابا شما به فکر کرونا نباشی بهتر بذار همه کرونا بگیریم بمیریم والا با این اوضاع اقتصادی که شما برای ملت ساختید مرگ در این ایام که بدون تشریفات هست و کم هزینه نعمتی محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند1
۱۸:۴۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
آمارهاشونم مثل بقیه کارهاو حرف هاشون هست، توی این دولت حرف کنتر نداره که یه ریز حرف می زنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
عجب!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
آقای روحانی شما هیچی نگو فقط . این یه کار را که می تونی انجام بدی .حرفهای شما واسه ملت عذاب اوره .کاراتون که دیگه هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
یعنی وقتی می بینمت نمی دونم چه واژه ای پیدا کنم برات بهت بگم ولی روی هرچی به قول خودت دژمن رو سفید کردی
Iran (Islamic Republic of)
امام رضا
۱۸:۲۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بابا داره میگه دلار ۲۵ و تا ۳۵م میره شما چرا نمیگیرین میخواد مفت نفروشین
Iran (Islamic Republic of)
تحقق کامل دولت تدبیر و امیییید
۰۷:۲۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
آفرین دقیقا همینه.
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۸:۱۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
صحبتای ایشون رمزی است. وقتی می فرمایند آمار کرونا 25 میلیون نفره یعنی دلار رو با سعی و تلاش به 25 هزار رسوندیم و تا 35 هزار هم راه داره! دقیقا مثل اون توئیتشون که به عدد 290 که تعداد کشته های حادثه هواپیمایی سال 67 اشاره کردند و دقیقا دو روز بعد حادثه هواپیمای اوکراین اتفاق افتاد. و گرنه کدوم عقل سلیمی این هذیان گویی را باور می کن. ایشون بازی با اعداد رو بلدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
آمار که فعلا گرونی و بیکاری رو نشون میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خودش میگه آمار 25 میلیون و 30 تا 35 میلیون دیگه هم میگیرن بعد میگه نباید به مردم اضطراب داد!!!!! واقعا که نفوذی خوبی هستی. حتما فردا هم میخوای بگی قیمت واقعی دلار 50 هزار تومنه و تا 100 هزار تومن هم بالا میره اما نباید مردم نگران باشن!!!!!! چقدر ما رو ... فرض کردی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
خ_د
۱۷:۳۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
عجب باسوادی داریم رئیس جمهور. دوست داره چون از همه چی ما را ساقط کرده لااقل از نظر آمار کرونا صدر نشین باشیم.25000000نفر گرفته اند! ملا جان آمار مبتلایان در جهان 14000000نفره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خودت جزو ۲۵ میلیون نبودی??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خودت جزو ۲۵ میلیون نبودی??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
و طبق گزارشی که ب دست ما مردم رسیده دلار 25 هزار تومان هستس
و در این گزارش اومده احتمال 30 تا 35 هزار تومان دیگر به ارزش دلار اضافه شه و حدود 14 میلیون نفر از هم وطنان ما پی گرانی دلار به زیر خط فقر رفتن و احتمال این که از هر 1000 نفر 500 نفر در کشور امیدی به انده نداشته باشه هم وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
دلیل اصلی این موج های کرونا، خود شما دولتی ها هستین که از اول جدی نگرفتین و همون ابتدا مرزهای کشور رو نبستین و با وجود این که اعلام شد در چین بیماری هست باز هم پرواز به چین انجام دادین! پس مقصر خود شما هستین، یا مثلا هر کی از خارج بیاد باید دو هفته در اردوگاه های خارج شهر قرنطینه میشد مثلا که نکردین ! بعد هم سخت نگرفتین ماسک نزدن و مسافرت کردن و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اینطوری که بوش میاد دلار میخواد بره تا مرز 40 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
حقوق کارکنان جوابگو نیست با توجه به تورمی که راه انداختی آقای روحانی ما مستاجریم حقوقمان جوابگو امرار معاش نیست یه فکری بکن بحال ما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بابا مملکت را آب برد، هی بگو ماسک بزن
Iran (Islamic Republic of)
کرونا
۱۶:۲۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
افرین به اقای روحانی چقدر باهوشه؟
هوش تو بنازم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
به فکرمردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ما که میگیم امارو مخفی میکنن
الان یه جا میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ووووای چ خبر خوشحال کننده ای داد رییس جمهور دلسوز ما احسنت ک بفکر مردم هستی عمو حسن خودت داری میگی ۳۵ میلیون نفر دیگه رو میگیره خود تو امروز ب کل مردم استرس وارد کردی کرونا نگیرن از حرفای شما استرس میگیرن میمیرن . با حرفای شما تا اخر مرداد فوتیها بر اثر خبر بد شما از کرونا بیشتر میشن شک نکن
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۶:۰۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
فکر مردم با کرونا سرگرم کردن همه چیز داره گرون میشه این حربه مسئولین بیدار باشید ملت
Iran (Islamic Republic of)
سق
۱۵:۳۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
عکس روحانی را کنار کرونا نگذار طاقت نداریم سکته می کنیم این از کرونا بدتر هست مردم تحت فشار هستن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خخخخ کجاشو دیدی حالا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ما میگیم دلار رفته بالا قیمتهای اجناس رفته بالا، میگی ماسک بزن این شد جواب؟
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۱۵:۲۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
عادی سازی از شما شروع شده اطلاعات پیش شما ۲۵ میلیون ولی ما از متخصص این بخش چیزی نشنیدیم شما عالم به همه مشکلاتین
Germany
محمد
۱۵:۰۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
"حسن روحانی بعد فهمیدن ابتلا ۲۵ میلیون : علی برکت الله انشالله ۳۵ میل بعدی "

تشکر بابت دروغگویی ۴/۵ماهه به مردم همیشه اخرش معلوم میشه کی دروغ میگه فقط اعتبار رسانه های داخل رو خراب میکنید اون هواپیما بعد ناوچه ک میگفتن حادثه و کسی کشته نشده حالا هم اخرش کرونا هم معلوم شد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اینم خبر خوش !!
Germany
علیرضا
۱۵:۰۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
سلام
چرا شهرداری هر کاری دلش میخواهد میکند .
تمام باز یافتی های جوان و مهاجر روزانه به زباله صد خانه دست میزنند آنهم بدون دستکش و ماسک .
خب اگر فقط ۳ درصد این صد خانه ها فقط ۳ درصد به بیماری کرونا مبتلا باشند که هستند . توجه بفرمایید ۳ درصد مبتلا .
ما تعدادی مبتلا داریم که سطل آشغال را زیر رو میکنند .
اگر اروپا تنوانست بیماری را مهار کند یا کم کند شاید در این زباله ها از ما جلو تر هستند .
اگر تمام مردم را قرنطیه کنید باز نمیتوانید در این بخش کاری کنید .
باید به شدت در این رابطه عمل کرد شاید شاید نتیجه کمی گرفت وای به زمانی که چراغ خاموش تولید مبتلا میکنیم .
آب باید از سرچشمه درست شود .
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۵:۰۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خخخخخخ.بنازم رییس جمهور رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اینکه ۳۵میلیون نفر دیگه مبتلا میشن یعنی دلار هنوز جا برای افزایش قیمت داره !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
باز این حرف زد.
-
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
شما بفکر کرونا نباش همون که دلار و طلا رو کشیدی بالا و گرانی را به دولت خودت به ارمغان گذاشتی بس است وای بحال کسی که بعد شما ریسجمهور خواهد شد . وا ویلا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
با یاری خداوند کرونا را شکست خواهیم داد
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
منظور رییس جمهور این هست که باید سیاست ایمنی گله ای رو ایجاد کنیم

اقتصاد ما توان پاسخ به بیماری رو به خاطر تحریم امریکا نداره اگه ایمنی گله ای باشه از پسش فقط بر میاییم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۳۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
این امار فقرا و بکاران کشور بخاطر عملکرد دولت توست وگرنه امار جهانی کرونا 14 میلیون
نفر
Iran (Islamic Republic of)
123
۱۴:۲۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
25 میلیون بیماری کرونا گرفتن و 80 میلیون بیماری گرانی و قحطی ، فساد ، اسیب های اجتماعی ، بیکاری و درد های ناعلاج ...................
خدا به داد این ملت برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
از وقتی اومدی جز خبر بد و تاامیدی نیاوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا،سرت سلامت درعوض بایارانه اینا چکارهای میشه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اولین امار درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
رییس جمهور:در آمار و ارقام داریم که ۱۵ میلیون کارگر، مهندس، کارمند و کارفرما در بخش تولید وجود دارد. این ۱۵ میلیون نفر جمعیت ۵۰ میلیونی را تشکیل می‌دهند. اول باید از آن‌ها حفاظت کنیم.
یه نفر اینو تفسیر میکنه واسه من؟/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
با این مغز که تو داری
اگه رئیس جمهور می شدی
ما مردم نه دیگه غمی داشتیم و نه درد و مشکلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
این چه دیدگاهی است مرگ یک تن یعنی آخر دنیا و همه می خواهند زندگی کنند حتی با این همه مشکلات!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
یعنی با2یا3بچه میشوندمثلا50م نفرولی این آمارنمیتواندصحیح باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
با این حساب چیزی نمانده که هر هشتاد میلیون نفرمون این بیماری رو بگیریم و متاسفانه تاثیرات بد و حتی دائمی بر ما مردم خواهد گذاشت و عزیزان فراوانی از مردم ایران خواهند مرد.
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
بارزمان
۱۳:۴۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خسته نباشی پهلوان
خدا قوت دلاور
عجب جانانه آمار رو اعلام کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
شما خوشحال باشی!!! اشکال نداره!!
Iran (Islamic Republic of)
طاهري
۱۳:۳۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
آمار جهاني مبتلايان كرونا رو 14000000 نفر گزارش كردند چطور تو ايران 25000000نفر (11000000نفر بيش از آمار سازمان جهاني بهداشت)مبتلا شده اند.احتمالا آمارت هم مثل آمار تورمي ات هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
احتمالا اونایی هستن که بدون بستری خوب شدن همونایی که میگه حتی خودشونم متوجه تمیشن که بیماری رو گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بخاطر دلار رندش کرده
Singapore
و.
۲۳:۵۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ایشون از پنجره ماشینش تو راه دفتر دیده و شمرده.
Iran (Islamic Republic of)
طاهري
۱۳:۲۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اختلاف آماري رئيس جمهور با وزيربهداشت خيلي زياده حرف كدوم رو استناد كنيم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
هیچکدوم
Iran (Islamic Republic of)
طاهري
۱۳:۲۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اختلاف آماري رئيس جمهور با وزيربهداشت خيلي زياده حرف كدوم رو استناد كنيم.
Ukraine
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
نمیدونم کدوم درست میگه ولی میدونم به روحانی نمیشه اعتماد کرد.هیچ کدوم از وعده هاشو انجام نداد
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۳:۲۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
دلار شد ۲۵ تومن امار کرونام شد ۲۵ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
گفت به ۳۵ هم می‌رسه
کسی که صداش در نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خسته نباشی دلاور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۲۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
کاش رئیس محترم جمهور یک پیش بینی نیز برای تورم داشتند مردم بیش از کرونا از گرانی های افسار گسیخته اعتراض دارند کسی هم پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
این دیگه شوخیش هم وحشتناکه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اول پیشگیری بعد درمان
از الآن به فکر تخته
اول پیشگیری محکم بچسبین که دیگه لازم نباشه تخت زیادی حاضر کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
دوستان دقت کنید میگه ۲۵ میلیون نفر یعنی کل کسانی که مثبت شده و حتی اونایی که رفتن خونه شون ۱۴ روز قرنطینه نه تمام اونایی که در بیمارستان هستن ؛ ولی در کل آمار بسیار رفته بالا رعایت کنید.
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
چی رعایت کنند ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
۲۵ میلیون از ۸۰ میلیون تقریبا سی درصد جمعیت میشه
بعد چطور اینقدر تبلیغ میکنید ک امریکا رکورد داره؟!؟
البته اره اگر بخوان مثل ما باشن و امار فیک بدن معلومه ک امریکا هم همه چی‌ارومه
جون مردم مهم بود همه جاور قرنطینه میکردید چند ماه تا این داستان کنترل شه
چیزی که تو ایران بی ارزشه فقط ریاله و جون ادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ما همیشه برندییم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۳:۰۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
توروخدا اینقد فکرمردم روبسمت کرونا وماسک وپروتکل نبرید اینها خوبه .......ولی امان ازگرانیها که واقعا امان مردم رابریده است..
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۳:۰۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
توروخدا اینقد فکرمردم روبسمت کرونا وماسک وپروتکل نبرید اینها خوبه .......ولی امان ازگرانیها که واقعا امان مردم رابریده است..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
من موندم چجور آمار جهانی میگه تا حالا تو کل دنیا 12 میلیون نفر کرونا گرفتند و اقای روحانی میگه 25 میلیون ایرانی کرونا گرفتند!!!! بعضی وقتها یه نگاهی به تیتر خبرهاتون بندازید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
توی کل دنیا 14 میلیون گرفتن اونوقت توی ایران 25 میلیون؟؟؟؟؟؟ خبر رو توضیح بدین این چه وضعیه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
یعنی چی؟ درست توضیح بدین؟؟؟ آماری که شبکه خبر هر روز میده که اصلا ایجوری نیست؟؟؟ موضوع چیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
دو حالت داره یا آمار مبتلایان دروغ هست با کشته های کرونا یا این آمار
۱۲
آخرین اخبار