با توجه به گرم شدن هوا و احتمال آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی، یگان حفاظت منابع طبیعی گلوگاه آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کمیل قلی نژاد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان گلوگاه گفت: همزمان با گرم شدن هوا که سبب خشک شدن علوفه‌های یک ساله می‌شود، احتمال حریق‌های بزرگ در جنگل‌ها و مراتع افزایش می‌یابد به نحوی که کوچک‌ترین جرقه و آتش با سرعتی زیاد گسترش پیدا کرده و سطح وسیعی از عرصه‌های منابع طبیعی دچار آتش سوزی می‌شود.

او با بیان اینکه این آتش سوزی‌ها سبب از دست رفتن پوشش گیاهی، خسارت‌های مالی و جانی می‌شود، افزود: از هموطنان خواهشمندیم با حضور مسئولانه خود در طبیعت حتی الامکان از برپا کردن آتش اجتناب کنند.


بیشتر بخوانید


قلی نژاد گفت: در صورت نیاز ضروری به روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع، قبلاً اطراف محل را از خار و خاشاک پاک کنند و پس از رفع نیاز، آتش را کاملاً خاموش کنند.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان گلوگاه گفت: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه دود و یا آتش در جنگل‌ها و مراتع، موضوع را در اسرع وقت به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

قلی نژاد افزود: بر این باوریم که تنها با رعایت نکات ایمنی و حضور مسئولانه در طبیعت، شاهد آتش گرفتن سرمایه‌های سبز کشورمان نخواهیم بود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.