۷۰ دستگاه واگن کانتینربر در اراک تولید و راهی خطوط ریلی کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید رحمان میرنظامی مدیرعامل شرکت فولاد درخشان اراک با بیان اینکه  واگن‌های کانتینر بر مخصوص حمل کانتینر است که امسال در این واحد واگن‌سازی تولید شد،گفت: قیمت تمام شده هر یک از واگن‌های کانتینربر بین ۴ میلیارد و ۸۰۰ تا ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

میرنظامی افزود: تا پایان امسال تولید ۲۵۷ دستگاه انواع واگن باری در این شرکت هدفگذاری شده که قرارداد آن‌ها منعقد شده و پیش‌بینی می‌شود قبل از پایان سال تولید و تحویل شرکت‌های بهره‌بردار شوند.

او با اشاره به اینکه با وجود ممنوعیت واردات انواع واگن به کشور، شرایط فعالیت و تولید هر روز بهتر از گذشته می‌شود اضافه کرد: نبود ارز برای واردات آن بخش از مواد اولیه که در کشور تولید نمی‌شوند، مثل ترمز، بلبرینگ و چرخ مانع از جمله مشکلاتی تولید واگن است.

مدیرعامل شرکت فولاد درخشان اراک بیان کرد: سال گذشته هم ۲۲۵ دستگاه انواع واگن باری در این شرکت تولید و با تحویل به شرکت‌های بهره‌بردار به ناوگان ریلی کشور پیوستند.

او تصریح کرد: ۷۰ دستگاه واگن باری دو و چهار محوره امسال در شرکت واگن‌سازی فولاد درخشان اراک تولید و راهی خطوط ریلی کشور شد.

میرنظامی یادآور شد: این شرکت ظرفیت ساخت بیش از ۵۰۰ دستگاه انواع واگن باری را دارد و انتظار داریم با حمایت از شرکت‌های بهره‌بردار مثل پرداخت تسهیلات کم‌بهره، نسبت به پویایی شرکت‌های تولیدی اقدام شود.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: واگن سازی ، جهش تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.