تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شدند

رئیس جمهور در ارتباط تصویری با استاندار اصفهان گفت:تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۲۰۰ هزار نفر بستری و ۱۴ هزار نفر فوت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن روحانی رئیس جمهورامروز در ارتباط تصویری با استاندار اصفهان در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: از هر ۱۰۰۰ نفر مبتلا ۵۰۰ نفر بدون علامت، حدود ۳۵۰ نفر دارای علایم خفیف و ۱۵۰ نفر نیازمند بستری هستند که بیماران بدون علامت، مدیریت بیماری ویروس کرونا را سخت کرده است.

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا به مردم توصیه کرد درصورتیکه افراد ابتلای خود به بیماری خود را اعلام کنند و متعهد به قرطینه برای گذراندن دوره درمان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها شوند می‌توان به طور قطع در مقابل این بیماری نفس گیر به پیروزی دست یافت.

او همچنین همکاری مردم را در قطع زنجیره انتقال بسیار موثر دانست و گفت: بر اساس پژوهشی از معاونت پژوهش مبنی بر آمار‌های تخمینی، تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۲۰۰ هزار نفر بستری و ۱۴ هزار نفر فوت شدند و احتمال این است که در آینده ۳۰ تا ۳۵ میلیون ایرانی هم در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار گیرند.

رئیس جمهور این آمار را نشان این دانست که باید در آینده قدم‌های بیشتری نسبت به گذشته برداریم افزود: علت عمده شیوع موج دوم کرونا در ایران «پایبندی مردم ما به آداب و سنن» است و مراسم عروسی، عزا، مهمانی، روابط اجتماعی و گذراندن تعطیلات ما خاص است و باید تا پایان امسال برگزاری این مراسم و آداب و رسوم را کنار بگذاریم.

دکتر نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پایان نشست ستاد ملی مقابله با کرونا آمار ابتلایان را که پژوهش این وزارت خانه عنوان شد تخمینی دانست و تاکید کرد که این آمار منطبق بر واقعیت نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا را رو به کندی دانست و به مردم توصیه کرد ماسک را از مراکز معتبر خرید کنند.

طاهره چنگیز مجموع بیماران مبتلا به کرونا بستری در مراکز درمانی ۲۲ شهرستان را ۷۹۰ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد وضعیت جسمی ۷۰ نفر وخیم است و روند شیوع بیماری با رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی در هفته اخیر کند شده و روند افزایشی شیوع بیماری در دو هفته آینده متوقف شود.

خانم دکتر چنگیز استفاده از ماسک‌های سه لایه و ان ۹۵ را ویژه کادر درمان و بیماران مبتلا عنوان کرد و افزود: بررسی روند تولید و توزیع ماسک زیر نظر سازمان دارو و غذاست و نظارت‌ها به خوبی در حال انجام است، ولی این احتمال هم وجود دارد که سوءاستفاده کنندگان از مبادی غیررسمی ماسک‌های استفاده شده را به چرخه توزیع و مصرف برگردانند، مردم یا باید ماسک را از مراکز تولید و عرضه معتبر خرید کنند یا از ماسک خانگی استفاده کنند که توصیه من استفاده از ماسک خانگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه به تشدید نظارت‌ها در یک ماه گذشته اشاره و گفت: ما در عرض یک ماه گذشته بیش از ۴۰۰ کسب و کار متخلف را به تعزیرات معرفی کردیم و طبق گزارش‌های رسیده اصنافی مثل قلیان خانه‎ها، چای خانه ها، رستوران‌ها و تالار‌ها و مکان‌های ورزشی، کمتر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و ما حتما افراد و اصناف متخلف را به دستگاه‌های قضایی معرفی خواهیم کرد.

معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت استانداری و مسئول دبیرخانه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هم گفت: با موج جدید شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم که حجم ابتلا و بستری در موج جدید دو برابر موج اول است و برای مقابله با آن نیاز است که توان و امکانات و تاب آوریمان را در دو بخش بهداشت و اقتصاد به دو برابر افزایش دهیم.

ایوب درویشی با بیان اینکه نگران فعالیت برخی اصناف هستیم و مردم مراقب اصنافی باشند که خوراک و مایحتاج عمومیشان را از آن‌ها خرید می‌کنند افزود: مقابله با ویروس کرونا سه راه حل بیشتر ندارد؛ ساده‌ترین و موثرترین و کم هزینه‌ترین راه استفاده از ماسک است و در مرحله بعد باید فاصله اجتماعی را رعایت کرد و در تجمعات نباید حاضر شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.