سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۵ بیمارستان در خوزستان از چرخه ارائه خدمات به بیماران کرونایی خارج شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: پنج بیمارستان در خوزستان از چرخه ارائه خدمات به بیماران کرونایی خارج شدند و سومین بیمارستان اهواز از بیماران کرونایی تخلیه شد و شیب ابتلا به کرونا در خوزستان کاهش یافته است.

او با بیان اینکه در بهبهان و ماهشهر هم یک بیمارستان از چرخه ارائه خدمت به کرونا خارج شدند افزود: کاهش آمار ابتلا به کرونا در استان با کمک مردم و رعایت نکات بهداشتی انجام گرفته و بر اساس ارزیابی انجام شده ۶۲ درصد مردم خوزستان از ماسک استفاده می‌کنند.

ابول نژادیان بیان داشت: پلاسما درمانی به عنوان یک طرح تحقیقاتی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در حال بررسی است و نتایج خوبی به دست آمده است و استفاده از پلاسمای بیماران کرونایی در اهواز و آبادان شروع شده و در دزفول نیز بزودی آغاز می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: مهم‌ترین مشوق برای کادر درمان بیمارستان‌هایی که از ارائه خدمات کرونا خارج شدند دادن مرخصی و استراحت به کادر درمانی آن‌ها است که دستور مرخصی به کادر درمان این بیمارستان‌ها صادر شده است.

رضا نجاتی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای خوزستان نیز گفت: شرایط انتشار و ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان کاهش یافته است هر چند همچنان وضعیت برخی از شهر‌های استان قرمز و شکننده است و با توجه به اینکه هنوز دارویی برای این بیماری کشف نشده رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در کنترل این بیماری بسیار موثر است.

او با بیان اینکه در تلاش هستیم تا ظرفیت توزیع ماسک در استان را بالا ببریم و وزارت صمت هم مکلف شده تامین ماسک را در استان‌ها دنبال کند تصریح کرد: به دلیل گرما و مدیریت مصرف برق در استان ادارات و بانک‌ها تعطیل شدند که این تعطیلی به کنترل بیماری کرونا در استان کمک می‌کند و  اگر اداره‌ای تعطیل نکند شرکت برق آن دستگاه را شناسایی کرده و با آن اداره برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
شرکت ما تعطیل نکرده فولاد خوزستان