رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از کسب رتبه اول کشوری در فرایند‌های مربوط به شناسایی و ثبت انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در سامانه جامع انبار‌ها با بیش از ۱۳ هزار انبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، امین زاده  رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس ارزیابی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، با تلاش شبانه روزی همکاران و همراهی صنعتگران و اصناف، سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی موفق شد با رصد به موقع و دقیق ورود و خروج کالا‌های اساسی به انبار‌ها از طریق پیگیری و الزام ثبت رسید حواله توسط فعالین تجاری در سامانه مربوطه و نیز شناسایی و ثبت انبار‌های جدید و تایید انبار‌ها با اخذ مدارک مثبت گمرکی ضمن اخذ رتبه اول کشوری، رکورد شناسایی، ثبت و تایید بیش از ۱۳ هزار انبار و محل نگهداری کالا و ثبت بیش از ۷ میلیون رسید و حواله در ۱۲ قلم کالای اساسی را به خود اختصاص دهد.

او گفت: همه فعالین تجاری می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه جامع انبار‌ها به نشانی www.nwms.ir ضمن مشاهده لیست کامل ۵۸۴ قلم کالای مشمول، نسبت به ثبت انبار و محل نگهداری خود اقدام نمایند.

امین زاده گفت: به استناد مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز شیوه نامه بازرسی از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا، در صورت عدم ثبت انبار و محل نگهداری ۵۸۴ قلم کالای مشمول، نگهداری کالا‌های مذکور در حکم نگهداری کالای قاچاق خواهد بود.

او افزود: طبق قانون یادشده در ۱۲ قلم کالا شامل برنج، شکر، چای، لاستیک، گندم، جو، کنجاله سویا، کاغذ، روغن، ذرت، ماسک و مواد ضدعفونی کننده و ورق فولادی در صورت عدم ثبت ورود و خروج کالا به انبار‌ها، تخلف احتکار محرز خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار