حذف تسهیلات جهاد کشاورزی به کسانی که زمین کشاورزی را بعد از برداشت محصول آتش می زنند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به کسانی که زمین کشاورزی را بعد از برداشت محصول آتش می زنند، تسهیلات نمی دهد.

حذف تسهیلات جهاد کشاورزی به کسانی که زمین کشاورزی را بعد ازبرداشت محصول آتش می زننداسفندیار خزائی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با همکاری جهاد کشاورزی استان و برای حفظ ارزش‌های منابع طبیعی و خاک از این پس به کشاورزانی که مزارع خود را بعد از برداشت محصول آتش بزنند هیچ تسهیلاتی  داده نمی‌شود.

او با بیان  اینکه آتش زدن مزارع کشاورزی باعث از بین رفتن ۹۵ درصد موجودات زنده در خاک می‌شود بیان کرد: این حریق همچنین باعث کاهش مواد آلی خاک و کاهش حاصلخیزی زمین می‌شود و کشاورزان به اشتباه این کار را برای از بین بردن علف‌های هرز و باقی مانده‌های محصول در زمین انجام می‌دادند.

خزائی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش ترویج به کشاورزان آموزش‌های لازم را داده است تا از این پس دیگر شاهد آتش سوزی در مزارع نباشیم.

او بیان کرد: جهاد کشاورزی استان به کسانی که مزارع خود را بعد ازبرداشت محصول آتش می‌زنند از این پس کودشیمیایی ، تسهیلات آبیاری‌های نوین و سایر خدمات کشاورزی  را ارائه نمی‌دهد.

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان ادامه داد: امسال حدود ۵۰ هکتار از مزارع و زمین‌های منابع طبیعی استان همدان طعمه‌ی حریق شده اند و با گرم شدن هوا احتمال آتش سوزی‌ها تشدید می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.