مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان از آغاز گمانه زنی برای تعیین عرصه و حریم تپه مهر در شهر نگار بردسیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز گمانه زنی برای تعیین عرصه و حریم تپه مهر نگار در شهر نگار از توابع شهرستان بردسیر خبر داد.

او با اشاره به اینکه گمانه‌زنی تپه نگار برای نخستین‌بار از سوی کارشناسان عملیاتی شده است، افزود: این تپه دارای وسعتی برابر با دو و نیم هکتاراست.

فعالی بیان کرد: گمانه زنی تپه نگار با صدور مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به سرپرستی حمید علیمرادی کارشناس ارشد باستان شناسی آغاز شده است و نتایج نهایی پس از انجام مطالعات و بررسی‌ها اعلام می‌شود.

او تصریح کرد: پس از پایان عملیات گمانه زنی و تعیین عرصه و حریم تپه باستانی نگار که به مدت ۲ ماه به طول می‌انجامد، اقدامات حفاظتی از این تپه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: این تپه باستانی در فهرست آثار ملی با شماره ۱۵۴۷۵ و در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۳۸۵ به ثبت رسیده است.

او گفت: چهارطاقی دوره ساسانی، برج سلجوقی، برج بهرامجرد، مطبق خواجه بدرالدین، حمام بهرامجرد و حمام نگار از آثار تاریخی شهر نگار است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار