خریداری بیش از ۲۰۹ هزا ر تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کردستانی

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تا کنون ۲۰۹ هزار و ۸۹۲ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کردستان خریداری شده است.

جمال صالحی نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: از ابتدای فصل خرید گندم (یکم تیرماه سال جاری) تاکنون ۲۰۹ هزار و ۸۹۲ تُن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان در ۷۳ مرکز خرید در سطح استان خریداری شده است.

او افزود:تاکنون ۶۲ هزار و ۵۳۵ تُن گندم در بیجار، ۴۵ هزار و ۴۹۹ تُن در سقز، ۲۶ هزار و ۷۹۶ تُن در کامیاران، ۳۴ هزار و ۴۱۸ تُن در قروه و ۲۶ هزار و ۵۰۷ تُن در دهگلان خریداری شده است.

صالحی اضافه کرد: ۹ هزار و ۵۴۹ تن در دیواندره، سه هزار و ۵۸۵ تُن در سنندج، ۵۵۲ تُن در بانه، ۳۶۸ تُن در مریوان و  ۸۳ تُن گندم در سروآباد تاکنون به مراکز خرید گندم در این استان تحویل داده شده است.

او بیان کرد تاکنون تعداد ۱۴ هزارو ۹۸۵ نفر محصول گندم خود را به مراکز خرید و سیلو‌ها تحویل داده اند.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اعلام اینکه آهنگ خرید روزانه گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان ۲۱ هزار و ۱۴۸ تُن است، افزود: لیست خرید گندم تا ۱۹ تیرماه امسال توسط مراکز خرید در اختیار بانک کشاورزی استان قرار داده شده و بهای خرید گندم تا این تاریخ هم به حساب گندمکاران واریز شده است.

صالحی از رشد ۱۰ درصدی خرید گندم در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: تاکنون حدود ۱۱۱ میلیارد تومان معادل ۲۳درصد بهای خرید تضمینی گندم به حساب گندمکاران این استان که محصول خود را تحویل مراکز خرید داده‌اند، واریز شده است.

او افزود:برابر مجوز‌های ابلاغی حدود ۲۷ هزارتن گندم مازاد برنیاز استان به استان‌های تهران، گیلان، مازندران ویزد صادر می‌شود.

صالحی تاکید کرد: فرآیند خرید گندم در مراکز خرید و سیلو‌ها با رعایت همه موارد بهداشتی همچون استفاده از ماسک و موادضدعفونی انجام می‌شود و ساعت کار هم در این مراکز از هشت صبح تا ۲۰ تعیین شده که با پیشنهاد فرمانداران در ایام پیک خرید قابل تغییر و افزایش است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.