خبری جدید مبنی بر افزایش قیمت خودرو درب کارخانه آن هم به سلیقه خود خودروسازان در فضای مجازی منتشر شده است.

قیمت گذاری خودرو به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، "خودرو گران شد" این خبری هیجانی که دو سه روزی می شود در فضای مجازی منتشر شده است. بازاری راکد که خرید و فروشی در آن انجام نمی شود، اما این رکود طمع دلال ها را برای افزایش قیمت کنترل نمی کند. 

تمام ماجرا به ۲ بخش اصلی تصمیم گیرنده در این حوزه باز می گردد؛ شورای رقابت به عنوان مسئول قیمت گذاری در کارخانه و سازمان حمایت به عنوان متولی اصلی در کنترل بازار اواخر اردیبهشت ماه مدیران شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان در یک نشست خبری مشترک با اعلام قیمت خودروهای داخلی از افزایش متوسط ۱۰ درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و رشد متوسط ۲۳ درصدی قیمت محصولات سایپا خبر دادند.

رئیس سازمان حمایت اعلام کرد که مبنای قیمت گذاری در بازار ۱۰ درصد بالاتر از قیمت کارخانه خواهد بود، طرحی امیدوار کننده که علی رغم کاهش محسوس قیمت ها اجرایی نشد و بازار دوباره به دست دلال ها افتاد، حال امروز آشفته بازار خودرو بدتر از همیشه به نظر می رسد و به این سادگی نمی توان مشکل آن را رفع کرد.

اعمال سلیقه خودروسازان در تعیین قیمت محصولات

هم اکنون خبری جدید مبنی بر افزایش قیمت خودرو در درب کارخانه آن هم به سلیقه خود خودروسازان در فضای مجازی منتشر شده است. حالا شورای رقابت هم در کنار سازمان حمایت نشسته و از مسئولیت اصلی خود یعنی قیمت گذاری برای خودرو در کارخانه عقب نشسته است. 

با این تصمیم عجیب قیمت گذاری برای خودرو درب کارخانه به طور کامل در اختیار خودروسازان خواهد بود و با توجه به بازار کنترل نشده ای که در این حوزه وجود دارد، احتمالا باید در انتظار شوک قیمتی جدیدی برای بازار باشیم.

 قیمت گذاری خودرو


بیشتر بخوانید:


آشفته بازار قیمت خودرو را چه کسی سروسامان می دهد؟

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار و کارخانه، گفت: در اردیبهشت ماه دستورالعمل قیمت گذاری خودرو ارائه شد. شورای رقابت در آن دستورالعمل مصوب کرد که خودروهای ساخت داخل با توجه به تورمِ بخشی، می توانند افزایش قیمت داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از متغیرها در قیمت گذاری خودرو، متغیر تورم بخشی است یعنی قیمت تورم هر خودرو در بانک مرکزی محاسبه می شود. شورای رقابت موافقت کرد که به دلیل وضعیت تورمی که هم اکنون در کشور است، خودروسازان می توانند هر ۳ ماه یکبار به بانک مرکزی مراجعه کنند و تورم بخشی را به ستاد تنظیم بازار بفرستند تا قیمت محصولاتشان تغییر کند.

شیوا ادامه داد: در این صورت با تایید بانک مرکزی اگر تورم قابل ملاحظه ای بود می توانند به همان میزان افزایش قیمت داشته باشند. در حال حاضر هیچ تغییری در فرمول و قیمت خودرو نداریم، اما مجوز داده ایم که هر ۳ ماه یکبار با توجه به تورم بخشی اگر خودروسازها مایل بودند، می توانند از طریق ستاد تنظیم بازار اقدام کنند. 

رئیس شورای رقابت تشریح کرد: در آن زمان آنچه در فرمول محاسبه کردیم تا پایان خرداد ماه بود و اکنون خودروسازان می توانند برای ۳ ماه آینده تورم بخشی را بگیرند. 

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه اگر خودروسازان افزایش قیمت داشته باشند، مجدد شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود؟ گفت: زمانی که تورم داریم و نهاده های تولید افزایش پیدا می کنند، هزینه تمام شده هر کالایی افزایش پیدا می کند  و وقتی افزایش پیدا کند، آنکه تولید کننده است مجبور به افزایش قیمت است.

 قیمت گذاری خودرو

شیوا بیان کرد: زمانی که فولاد، آلومینیوم، پلی استر و ... در طی ۳ ماه افزایش پیدا می کند، باید شاهد افزایش قیمت نهایی کالا باشیم، در کالاهای دیگر هم این اتفاق رخ می دهد و شاهد افزایش قیمت نهایی آن کالا خواهیم بود. آنچه که مسلم است زمانی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، همیشه شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. 

رئیس شورای رقابت ادامه داد: خودروسازان در حال تلاش برای افزایش تولید خودرو هستند و قرار بر این است که هر ماه ۱۰۰ خودرو و در سال هزار و ۲۰۰ خودرو به بازار عرضه کنند و این قول را داده اند و باید به این وعده عمل کنند. این سیستم قرعه کشی که برای فروش خودرو در نظر گرفته اند باعث می شود تا در چند ماه آینده شاهد تعادل در بازار خودرو باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: بانک مرکزی آمار تمام نهاده های تولید را هر سه ماه یکبار اعلام می کند و اگر نهاده های تولید افزایش قیمت داشته باشد خودروساز می تواند اقدام به این افزایش کند.

شیوا در پاسخ به این سوال که خودروسازان خود سر می‌توانند اقدام به افزایش قیمت کنند یا خیر و اینکه اگر ۲۰ درصد گران کنند کاری قانونی است یا خیر، گفت: افزایش قیمت باید بر اساس تورم بخشی باشد. ۲۰ درصد گران کردن قیمت خودرو پس از پایان ۳ ماه ممکن نیست و این رقم بسیار بالا خواهد بود.

 قیمت گذاری خودرو

اما سوالی که این بین پیش می‌آید، اگر خودروسازان در حال داخلی سازی محصولات خود هستند و از نهاده‌های داخلی در ساخت آن استفاده می‌کنند، چرا هر سه ماه یکبار شاهد این افزایش قیمت خواهیم بود؟ خودروسازانی که مدعی داخلی سازی ۹۰ درصدی در محصولات خود هستند، چطور قیمت‌های محصولات را تا این حد متاثر از قیمت ارز می‌دانند؟ اگر چه افزایش قیمت موادی مانند فولاد و پتروشیمی انکار ناپذیر است، اما امروز برخی منابع صحبت از افزایش قیمت ۱۷ تا ۳۵ درصدی را برای این دوره افزایش قیمت‌ها به میان آورده اند.

هم اکنون پس از پایان سه ماه اول سال، و سکوت طولانی مدت شورای رقابت، شرکت سایپا اقدام به افزایش قیمت خودرو کرده است. روز گذشته خبری مبنی بر افزایش قیمت خودرو سایپا منتشر شد.

در این خبر آمده است که براساس توافقات به عمل آمده میان شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار قرار بر این شد تا قیمت خودرو هر سه ماه یک بار براساس نرخ تورم بخشی که توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود، تغییر پیدا کند.


بیشتر بخوانید


برهمین اساس شرکت سایپا بعد از ارائه مستندات در خواست افزایش قیمت محصولات خود را اعلام کرد که در نهایت مورد موافقت ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است.

براساس قیمت‌های جدید شرکت سایپا در تیرماه امسال تیبا دو از ۶۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان به ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان، کوئیک معمولی از ۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان به ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ساینا آپشنال از ۷۸ میلیون تومان به ۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

با توجه به اینکه سازمان حمایت هیچ اقدامی برای کنترل بازار و مقابله با موج افزایش قیمت برای این محصولات نکرده است آیا این افزایش قیمت به این زودی باعث بهم ریختگی در بازار آزاد نخواهد شد؟ 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۰ دی ۱۴۰۰
الهی باعث و بانیانش خیر نبینن که ملت آرزو ماشین به دلشون مونده و شرمنده زن و بچه شون هستند آه دل مردم تو همین دنیا بگیرشون .الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
وقتی که دولت مالک باشه دیگه نتیجه اش همینه
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۱۷:۴۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خیلی نامردید. خیلی. خدا ازتون نگذره. حیف خون شهدا
Iran (Islamic Republic of)
مریم السادات
۰۰:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
قوه قضاییه چرا سکوت کرده.؟؟؟ هیچ کاری انجام نمیده.باید رییس دو شرکت برکنار و دادگاهی بشن...واقعا پس کار تعزیرات و قوه قضایی چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه قلی پور .
۰۱:۳۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
باسلام. من در یکی از شهرستانهای هرمزگان که ۳۰۰ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد زندگی میکنیم.ما فقط یه موتور داریم .یه مبلغ پول پس انداز کردیم که فروش فوق العاده که شروع بشه یه تیبا ثبت نام کنیم ولی الان تیبا گرون شده.ما تو یه ماه از کجا پول بیاریم که بتونیم ماشین بخریم .اگه کسی میتونه به ما کمک کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۳۱ تير ۱۳۹۹
انشاالله ظلم نمی ماند وبه زودی حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۳۱ تير ۱۳۹۹
چطوره اگه تورم افزایش یابد قیمت خودرو زیاد میشود ولی اگه تورم پایین بیاد قیمت خودرو تغییر نمیکند این چه قانونی است آخه آن موقعی تورم تک رقمی بود یک ریال قیمت خودرو نیاوردن پایین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۵۲ ۳۱ تير ۱۳۹۹
من نمیدونم اینا که نمیتونن یه قیما خودرو را اصلاح کنن
چطور ادعا میکنن که یه قدرت جهانی شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۳۱ تير ۱۳۹۹
ما ملت برعکسیم حمله کنید برا خرید خودرو
یه دوست داشتیم میگفت یکی همکارا سال ۷۵ دو تا پیکان مدل پائین داشت فروخت سه تا زمین خرید الان میگفت زمیناش شدن ۴ میلیارد پیکانا شدن ده تومن البته مدل بالاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۳۱ تير ۱۳۹۹
همین طور پیش بریم چند وقت دیگه باید قاطر سوار شیم جای ماشین ، البته اگه اونم تحت تاثیر قیمت دلار قرار نگیره
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۱:۰۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید
در مورد افزایش قیمت محصولات ایران خودرو لطفا پیگیری نمایید که این افزایش خودرو در تیرماه برای خودرو های تحویل تیر خلاف مجوز و دستورالعمل شورای رقابت است زیرا مجوز های افزایش قیمت های در سال جاری در اردیبهشت ماه ابلاغ و ایران خودرو نیز این تغییر را در تحویل های اردیبهشت ماه لحاظ نمود (تحویل های فروردین با قیمت سال قبل محاسبه گردید) حال طبق مجوز شورا افزایش قیمت نمیتواند شامل خودروهای با موعد تحویل تیر ماه شود و باید از مرداد ماه آنهم به صورت منطقی نه افزایش یک شبه 35% لحاظ گردد.
از لحاظ انسانی و عرفی نیز اینکه این کارخانه در طی این ماه هیچ دعوتنامه ای صادر نکند و یک روز مانده به پایان ماه شروع به افزایش قیمت کند و سپس با قیمت جدید دعوتنامه ارسال کند در این بازار وانفسای گرانی کار پسندیده ای نیست
لطفا از طرف ما این موضوع را پیگیری نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۱۷:۴۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
چشم حتما در اسرع وقت
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۱۰:۲۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
اول فرمودید که در اردیبهشت شورای رقابت دستورالعمل افزایش قیمت سال 99 رو اراِیه داده (افزایش قیمت ها هم از اردیبهشت اعمال شده) و سپس در ادامه اشاره میکنید مجوز افزایش هر سه ماه یکبار !!!! خوب سه ماه بعد از اردیبهشت که میشود مرداد پس چرا روی دعوتنامه های تیر ماه هم افزایش شامل شده؟؟؟؟؟
لطفا دوستانی که خودرو تحویل تیر دارن تکمیل وجه نکنند تا این قضیه روشن بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
رسما شرکتهای خودرو ساز با چراغ سبز وزیر صنعت بر تورم و گرانی دامن زدند. متاسفانه علت های عجیب و غریبی برای این عمل خلاف اعلام شد. مثلا وزیر صنعت گفتش که قیمت کارخانه با قیمت بازار فاصله داره افراد زیادی میان ثبت نام میکنن و سود میبرن. خوب ؟ که چی؟ نمیتونستید بازرارو کنترل کنید حالا قیمت کارخانه را بالا میبرید؟ خوب یک کودک 7 ساله هم متوجه خواهد شد با بالا بردن قیمت کارخانه حداقل به همان مقدار ، قیمت در بازار بالا خواهد رفت و شما صرفا به گرانی و تورم دامن زدید.
حالا این وسط چه کسانی متضرر شده اند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۵ ۳۱ تير ۱۳۹۹
حقوق ها و سطح درآمد مردم هم هر سه ماه با تورم بانک مرکزی افزایش پیدا میکنه؟
مگه داریم؟مگه میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۳۴ ۳۱ تير ۱۳۹۹
یک روز خوش ما ندیدیم یه روز

به قول خودتون هر سه ماه یکبار از آخر اردیبهشت تا تیر الان دو ماه گذشته
صبح قیمت را بالا میبره شب دعوت نامه میفرسته
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۱ ۳۱ تير ۱۳۹۹
پارسال قیمت کویک ۶۱تومن وساینا فول دوتومن بالاتر ازکویک بودالان چطورشده کویک ۴تومن هم بالاتر ازساینا فول قیمت زدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
محمدرضا رحمتی
۲۳:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
وقتی سال 90 پراید 8میلیونی را 25میلیون کردندمردم اعتراض کردند و نخریدند وام 40 میلونی دادند اونوقت مردم صف کشیدند تا با وام 40 میلیونی پراید 25 میلونی را 50میلیون بخرند و انبار خودروسازها خالی شد
ازماست که برماست حالا کیف کنید حضششوببرید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۵۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
باسلام
از همه خاهشمندم خودرونخرید
من نمیدونم مردم عزیز ما چه اسراری دارند به خرید اونم دراین دوره که هیچ ثبات قیمتی درهیچ کالایی وجودنداره
والا بلا نخرید همه چی درست میشه
ادم دیگه با چه زبونی بگه وچجوری

خود اینا میگن نخرید تاارزون شه بارها و بارها گفتن
اما کوگوش شنوا
حالا که گوش شنواندارید الکی ام شلوغ نجنید وننالید وگرونه گرونه رانندازید که مقصر خودتونید...
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۱:۵۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خوشم میاد قشنگ شعار جهش در قیمت را اجرا گردید .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۵۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
از همین نسبت افزایش قیمت ها که در ماشین های مختلف تا این حد شدید متفاوت هست میشه فهمید که چقدر خودرو سازها دروغ می گویند و افزایش قیمتها ارتباط چندانی با افزایش قیمت مواد اولیه ندارد .
توجه کنید : پراید ۶۱ میلیونی به ۷۷ میلیون ... و ساینا ۷۸ میلیونی به ۹۱ میلیون تومان افزایش قیمت دادند . در پراید با ۲۶٪ افزایش قیمت ولی در ساینا با ۱۶٪ افزایش قیمت مواجهیم . چطور ممکنه ؟؟!!
یعنی در پراید چه قطعه های متفاوتی نسبت به ساینا استفاده شده که پراید ده درصد افزایش قیمت بیشتری نسبت به ساینا داره ؟؟!! اگر مسئله مواد اولیه بود خب تقریبا در تمام مدل های خودرو در یک رنج قیمتی نزدیک و حتی رنج قیمت متفاوت مواد اولیه مشابه ای استفاده میشه و درصد افزایش قیمت باید نزدیک هم می بود نه با اینهمه اختلاف .
باشگاه خبرنگران پیگیری کن .
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
درود اما این بنا به آپشن هاست تا الان فکر می کنیم 1000 برابر ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
و کماکان ۴۵ هزار و ۵۰۰ یارانه میگیریم و ۲ ملیون و ۲۰۰ هزار حقوقمونه وقتی این همه صف برای پیش خرید میکشیم حقمونه چون تقاضا زیاد باشه و رقابتی نباشه قیمتم به طبع میره بالا نباید از این صحنه ها صحنه های بعد تعجب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
تا زمانی که دلالی در ایران برچیده نشه چه معاملات املاکی ها وچه بنگاه خرید و فروش خودرو که اغلب افرادی بدون سرمایه و سواد انچنانی (البته در ایران )بااجاره یک دکان و یک میزو یک تلفن مینشینند و سفارش فروش طرف را جلو چشم خودم اتفاق افتاد (فروشنده گفت ملکم رو 500 تومن بفروش گفت 800 میفروشم 100 مال خودم )چه انتظاری دارید ..درست بشه همه اینها باید جمع بشن و یک منبع مستقل تحت نظارت مراجع ذیصلاح .دادگستری .شهر سازی .شهرداری .و..سازمان حمایت ..و نماینده مردمی تشکیل بشه ..ِِالان دیگه خود رو سازا هم خدا رو بنده نیستن ...هر روز مبزنن زیر حرفشون ..ورود خود رو اگر ازاد باشه خود رو ساز میتونه هر بلایی سر مصرف کننده بدون چاره و وا مونده از همه جا که کسی حتی به حرفشم گوش نمیده بیاره .خدا رو خوش میاد اخه از هیچ ستمی به مردم مصرف کننده دریغ نکردید .خدا خودش انتقام دلال و خون خور رو بگیره انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
باسلام کدوم ثبت نام خودرو رو میگید همش الکیه خودرو نمیدن صد بار هم ثبت نام کنی بازم برنده نمیشی بازار رو هم خود دولت نمی خواد پایین بیاره چون خودش دلالی می کنه اگه خود دولت می خواست می توانست کنترل کنه چطور حقوق بازنشستگان و کارگران و... را کنترل می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اینه که میگن حمایت ازکالای ایرانی اگه جنس خارجی بخریم خیانت کردیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چی میگید هی میگید نخرید اینها تا سال ۱۴۰۰ پیش فروش کردن پولشم گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
واقعاً که! متأسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
واقعاً که! متأسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
پس با توجه به تورم چرا حقوق کارگران هر سه ماه یکبار افزایش نمیابد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۱۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خودرو ساز داخلی نابود باید گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که دیگر به یارانه نیازی نداشته باشید.
ععععععععلللللللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییییی
بببببببببببببببرررررررررررررررررکککککککککککککتتتتتتتتتتتت
الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
Hani
۱۶:۳۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سال ۹۴ ۲۲۰ میلیون یه سانتافه سوار میشدیم الان دنا پلاس ایران
Iran (Islamic Republic of)
عنایت الله
۲۱:۴۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
مقصر اصلی شرکت کروز هست. خائن به مملکتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
علی برکته الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
حالا برید ماشین ثبت نام کنید هر بلایی سر اون کسانی ثبت نام کردن ماشین بیاد حقشون هست حالا برید ماتفاوت پرداخت کنید متاسفم بر کسانی که رفتن تو ثبت نام کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چه کار باید میکردند. نهایتا پولمونو پس میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آفرین، خوب صورت مسئله رو پاک کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
حالا برید ماشین ثبت نام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آقایون مسئول مردم پول پراید 70 میلیونی رو ندارن شما افزایش قیمت دادین؟
چرا واقعا این بود وعده هاتون مردم بدبخت بدبخت تر بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
عجباااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
بخدا این رفتاری که شما با مردم میکنید در زمان قدیم هم نمی کردند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
الا برکت الله، به گروه نخریدن ها به پیوندید. کمتر از شش ماه، التماس برای خریدن می کنند.
فقط شش ماه تحمل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۳۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مگه کسی مونده که ثبت نام نکرده باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گروهت منحل شده اعلام میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
بيچاره مردم!!!! رحم كنيد. انصاف داشته باشين! هر چيزي حدي داره افتادين به جونِ مردم كه چي بشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۲۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شورای رفاقت و سهامداران آقازاده نمیگذارند قیمت ماشین پایین بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
وقتی همه مردم موجودیشونو دادن ثبت نام کردن که با پولشون براشون سال دیگه ماشین تولید کنن اونا هم خاطر شون جمع شده که کسی کاری از دستش برنمیاد هر بلایی بخوان میارن سر مردم.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۵:۲۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
گرانفروشان ، محتکران و دلالان خودرو با خیال راحت و بدون نگرانی مشغول چاپیدن ملت باشید ، چون دستگاههای نظارت بخصوص سازمان حمایت با گرانی خودرو و سایر مایحتاج مردم مشکلی ندارند و بیشتر مواظب میزهای مدیریت خود هستند . خدایا خودت به فریاد ما برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اقای رئیسی به داد ملت برس. به خاک سیاه نشستیم با این تورم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
دلت رو به چی خوش کردی هموطن کاری از هیچ شخصی بر نمیاد فساد همه دستگاه های این مملکت رو نابود کرد اگه امثال طبری رو گرفتند طبری های دیگه ای تو این مملکت متولد می شند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مرگ بر دلالهای خودرو متاسفم به این دلالهای نمایشگاهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چی میگی شما،دلال بدتر از دولت و خودرو ساز؟مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مردم تو هزینه های روزمره زندگیشون موندن دیگه کی میتونه خودرو بخره اینها به فکر مردم نیستن فقط میخوان جیبهایشان رو پراز پول کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مردم تو هزینه های روزمره زندگیشون موندن دیگه کی میتونه خودرو بخره اینها به فکر مردم نیستن فقط میخوان جیبهایشان رو پراز پول کنن
Iran (Islamic Republic of)
سهراب نجاری
۱۵:۰۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام قیمتها چه خبره کسی ماشین نخره تا ارزون شه چه خبره یه پراید ۷۷ بیست میلیون میدن یا یه مدل ۷۸ اسقاطی رو میدن ۲۲ ملیون از مردمان خواهش میکنیم نخرند این دلالها قیمت تو تو بازار خراب کردن الان تو برنامه دیوار یا شیپور همه دلالهای بی مصرفن کسی خرید نکنه ممنون از مردمان ایران
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۰۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اینها خودشون ماشین توی بازار گرون کردن تا قیمت ها رو بالا ببرن .نمیتونن قیمت پایین بیارن بالا میبرن که با بازار یکی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شورای رقابت را افرادی تشکیل می دهند از خودشون همون کله کننده ها که سهامداران این کارخونه ها هستند ودستشون را کردن تو جیب مردم در صورتی که خوداشو ن اصلا سوار این ماشین های بی کیفیت ایران خودرو وسایپا نمی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اخه اینا ماشین نیستند که. فورغون با تاریخ انقضاء 5 سال هستند
-
بنده خدا
۱۴:۵۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ما خودرو نمی خریم
تا مافیای خودرو را به زانو در آوریم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۵۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام تو روخدا نخرید این بازی کار خود خودرو سازها ست که گرون کنند چرا خودرو سازهای کوچک گرون نمیکنند اینها بازی غولهای پلاستیکی خودرویی جاده مخصوص همه هم میدونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
تحریم ها ابدا تاثیری ندارن
Iran (Islamic Republic of)
تاکی؟
۱۴:۴۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
تاکی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
تا وقتی که بدهی 40هزار میلیاردتومانی خودروسازها تسویه بشه
Iran (Islamic Republic of)
بی عدالتی
۱۴:۴۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
بابا نخرید تا ارزون بشه،،نخرید نخرید تا التماس بکنن ،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
لازم نیست اونا تا چند سال دیگه پیش فروش کردن و پولش رو هم گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آره دیدیم کمپین راه انداختند ولی تا خودروسازان گفتن وام میدیم براعخرید همآپ مردمی که کمپین راه انداخته بودن صف اول اژستاده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مردمو انچنان درفشار میزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
دلیل خریدن مردم اینه که هیچ امیدی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ما صد برابر بیشتر از شما می دونیم قیمت ماشین داره زیاد میشه به جای این هر تیتر بزنید ماشین گرون شد پیگیری کنید!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ماکه دیگه نمیتونیم بخریم بزار بره بالا جهنم
دیگه آب از سرمون گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
هر چی بیشتر بره بالا زودتر بدهی خودروسازها تسویه میشه به نفع ما خواهد بود و زودتر با قیمت پایینتر خواهیم خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شورای رقابت با سکوت خود در برابر گرانی اخیر خودر چراغ سبز به خودرو سازان می باشد در نتیجه مشخص شد که گرانی خودرو به سود شورای رقابت تمام می شود وحتمی سودی در مقابل به انها هم میرسدلعنت بر کسی که باعث بد بختی مردم وخوشبختی خودش میشود امیدوارم انهایی که در گرانی خودرو نقش دارند بچه هایشان کرنا بگیرند وبه درک بروند امین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
Davood
۱۴:۱۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شورا رقابت اصلا میخواد کاری بکنی.تا حالا که کاری نکرده.بود ونبودش فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
Mansour
۱۴:۱۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مگه نمیگن تولیدملی.پس چراهی گرونش میکنن مگه مواداولیش توایران نیست چراافزایش قیمت داره پس؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
دیگ عادی شده برامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خودرو سازان ورشکسته هستند ،خودرو نخرید شاید بسته بشن شرکت های بیشتری وارد ایران بشن و رقابت باعث بشه مردم ماشین خوب سوار شن مدیران دلال باعث ایجاد این وضعیت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
توخواب ماشین میبینیم داشتیم پس انداز می کردیم ساینا در فصل پاییز تبت نام کنیم خسته نباشن دلاوران خدایا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
هر ایرانی شرافت داشته باشد با نخریدن قیمت ها چنان پایین می آید که با التماس بیاورند و دم در تحویل بدهند ولی وقتی عده ای برای سود خودشان الکی صف ثبت نام راه می اندازند عاقبت می شود همین
در کشوری که مدیر عامل کارخانه ای که خودش تولید کننده مایشن است از تولیدات خودش به علت کیفیت پایین استفاده نمی کند مردم چرا باید پول چند برابری برای پراید اشغال پرداخت کنند مگر کدام اتقاق مهم افتاده که یک باره 33 درصد افزایش قیمت خورده کدام آپشن بهش اضافه شده

تنها راه کنترل قیمت نخریدددددددددددددددددددن هست
فقط نخریدددددددددددددددددددددددددددددددددن
حتی اگر قرار باشد کارخانه تعطیل شود و عده ای به مشکل بخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اقای بیخبر تا 5 سال دیگم تولید کنن پیش فروش کردند .مهمترین علت گرون کردنشون همینه
Germany
باقرخان سالار ملی
۱۳:۴۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
در این مملکتی که حتی یک ساعت دیگه اش معلوم نیست چی میشه و دین با سیاست قاطی شده و هرکی هرکیه این چیزا عادیه
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیلی
۱۳:۴۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
کدام شورای رقابت و با کدام مستندات قانونی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چرا قیمت کشنده و کامیون و خودرو در ایران 5 یا 6 برابر قیمت در کشورهایی اروپایی و حتی کشورهایی اطراف ماست لطفا از مسئولین پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
دیگه نمی دونیم چی بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
قدرت کی میرسه این دوتا شرکت رو بسته کنند بزارن ماشین از خارج کشور وارد کنن ما نخواستیم ماشین تولید کنید تمام نیروهاشم نگه داره بزن به یه کار دیگه محصول تمام صادراتی که هم عرض وارد کشور کنن هم خون مردم با این قیمتا تو شیشه نکن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۳۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خدا بیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۳۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آخ جون گرونی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
عزیزان هم وطن تمام وکمال مقصرخودتونید وقتی که پراید شد 20 تومن همه رفتید خریدید که مبادا بعد 30 بشه به کیفیتشم که کارندارید کلا حالا باید سراتونوبندازید پایین بگین به به چه ماشینهایی خوبی داره ایران خودروی داخلیه کمک به صنعت کشوره
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
پراید شده 3000$ مفت مفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
امان ازدست گرانی
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
کدام گرانی??
پراید شده 3000$ مفت مفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اینکه مردم گرسنه اند و وضعیت معیشت روز به روز بدتر میشه و دلار و طلا و خودرو و چه و چه داره وحشتناک میشه قیمتاشون اصلا چیز مهمی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۳:۱۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
باسلام
شوراي رقابت بي دليل داره با درخواست هاي ايناموافقت ميكنه
خود بنده أذرماه٩٨تقريبا٢٤تومن براي تيبا١به حساب سايپاريختم
اگه همين پولو من تو بورس ميذاشتم و سهام خود سايپا رو ميخريدم الان بالاي ٢٠٠درصد سود.داده بود
شوراي رقابت بايد اين مورد رو هم براي خودروهاي ثبت نامي لحاظ كنه
اينجوري سايپا هي سود ميكنه و منمصرف كننده با يه سود ١٥درصدي مشاركت توضررم
ارزش پولي رو هم كه تو دلار١٠تومني ازما گرفته لحاظ كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
الانم شما تیبا 1 رو تو بازار زیر 84 تومن پیدا نمی کنی که میشه سود بالای 200% یعنی سود خودرو از بورس هم بیشتره. MWM ظرف 1 هفته 100 میلیون ماشیناشو گرون کرد! کجا شما می تونی داخل بورس همچی سودی رو توی مبلغ 300 میلیون در 1 هفته داشته باشی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شورای رقابت کجاست
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
رقابت با چی کدام گرانی??
پراید شده 3000$ مفت مفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
رفته گل بچینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شورای رقابت یا شــورای رفــاقــت ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
گزینه دوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شورای رقابت یا شــورای رفــاقــت ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
همون شورای رفاقت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چی ارزون شده باشگاه.اینو بگو:)
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چی ارزون شده???
پراید شده 3000$ مفت مفته
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آخه این چه وضعیه،چرا بامردم اینکار میکنن مگه حقوق مردم چقدر هست ،همش به فکر جیب خودشون هستن،کاشکی حقوق کارگران رو هم افزایش بدند،واقعا شرم بر خودرو سازها،مردم بدبخت کردید ،صبوری هم یک حدی داره مردم دیگه تحمل نمیکنن ،همه چی گرون شده ،ما پول غذا و لباس نداریم چرا درک نمیکنید آخه تا کی ما بیشتر از این دیگه تحمل نخواهیم کرد،در روزهای آینده خواهید دید
Iran (Islamic Republic of)
Hamid
۱۲:۵۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام
خسته نباشید
سال گذشته تا توان داشتم کار کردم و با پسندازم جمع کردم تا بتونم ماشین بخرم آخرش ماشین گرون شد،بعد گفتم لااقل ثبت نام کنم که ماجرای باز نشدن سایت پیش امد،تا اینکه با هزار درد سر و مکافات اسفندماه گذشته ثبت نام کردم.
زمان ثبت نام قیمت تمام شده کارخانه 46 میلیون بود (تیبا 1) امیدوار بودم گفتم ما بقیش رو کار میکنم جور میشه بعد از مدتی دوباره قیمت رفت بالا شد 54 میلیون،الان هم دوباره که خبر امده افزایش قیمت داشته دیگه سطح حقوقمون بالا نمیره ک وام هم ک رویا شده برامون دیگه چه کاری باید انجام بدم،جوونیم تموم شد ماشین افسانه شد.
Iran (Islamic Republic of)
1995
۱۲:۴۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آهایییییییییییی کسی تواین مملکت نیست جلوی گرونی روبگیره باباچه خبره
Iran (Islamic Republic of)
پیکان
۱۲:۴۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام دوستان چرا عصبانی هستید بیچاره ها ازکجا باید سودهای نجومی توی بورس را پرداخت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اصلا چه ربطی به بورس داره ؟
شما که کوچکترین سوادی از بورس نداری چرا سعی در تخریب بورس میکنی
Iran (Islamic Republic of)
Arman
۱۴:۰۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
در پاسخ به ناشناس عزیزی که میگه ربطی به بورس نداره. اولا که ربط داره. دوم شما نترس سود شما رو تو بورس بر نمیدارن. سوم شما میدونی این سهام برا چی فروخته میشه؟ این شرکتا مگه دولتی نیستن پس سهامدارشون خود دولته. فقط دارن افزایش سرمایه میدن از طریق انتشار سهام جدید که اضافه ارزش همین سهام جدید. دیگه حوصله توضیح بیشتر ندارم اما بدون این خود شمایی که سواد نداری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
در مورد بورس مطالعه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
کدام گرانی??
پراید شده 3000$ مفت مفته
France
ناشناس
۱۲:۳۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
#علی_برکت_الله
#شورای_رفاقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مسئولین تو خوابن ..دولت بی تدبیر ونا امیدی بیچاره کردی
Iran (Islamic Republic of)
حسین خسروانی
۱۲:۲۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
هرکی هم میخواد قیمت میزاره
خدا بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۲۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
وقتی اکثر فرزندان مدیران و مسئولان ارشد نظام جزو مدیران رده بالا و هیئت مدیره شرکت های خودروساز میباشند .جز این انتظاری نیست.
جالب اینکه اکثر این ژنهای خوب از دانشگاهای بی نام ونشان در انگلیس و آمریکا مدرک گرفته اند .
-
بنده خدا
۱۵:۰۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
زدی وسط خال
فقط نخریم
جز ما ملت ......... قهرمان هیچ جای دنیا این تولید اشغال را نخواهد خرید حتی بقیمت تولید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام خدمت کارکنان yjc این افزایش قیمت به خاطر افزایش قیمت بی دلیل سایپا و ایرانخودرو است چرا یک هفته پیش که خبری از گرانی نبود قیمت بازار افزایش پیدا نمیکرد خواهشا پیگیری کنید و صدای مارو به گوش شورای رقابت و مسولین مربوطه برسونید تا کی باید چوب سیاست غلط خودروسازان و شورای رقابت رو بخوریم به کی بگیم که نزدیک کردن قیمت کارخانه به بازار امکان نداره و کارخونه با ارزونتر کردن و افزایش تولید میتونه قیمت بازار رو به خودش نزدیک کنه الان هم که ایران خودرو ظرفیت داره ولی فروش نمیذاره به خاطر افزایش قیمت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
بخدا کمرمون شکست بسه دیگه خسته شدیم زندگیمون از هم پاشید هیچکس جوابگو نیست
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
جوابگوی چی نیست??
کدام گرانی??
پراید شده 3000$ مفت مفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اشفته بازار کل کشور رو بر داشته نه در خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام باشگاهدخبرنگاران جوان لطفا گزارش تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چرا یه گزارش نمیدین که چرا حقوق ها هر سه ماه با نرخ تورم بانک مرکزی تنظیم نمیشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۴:۵۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
افرين قشنگ گفتي
-
بنده خدا
۱۵:۱۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چر ا از سال 88 یارانه ها افزایش نیافته است؟؟؟؟!!!!!
11 سال که همه هزینه ای حاملهای انرژی اعم از برق، آب، گاز، بنزین و کالاهای اساسی هزار برابر شده و افسار قیمتهای نظام گسیخته هر روزافزایش می یابد ولیکن یارانه ثابت مانده و هیچ افزایش نداشته است
مردم راساده فرض کردید؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چرا یه گزارش نمیدین که چرا حقوق ها هر سه ماه با نرخ تورم بانک مرکزی تنظیم نمیشه؟!
تولید کننده سرمایه دار گناه داره اما من بدبخت باید برم بمیرم؟!! به این سکوتتون خاتمه بدین حرف مردم رو بزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
بابا کسی نیست به داد ما برسه
ای خدا بداد ما برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شورای رقابت کجا بود دلتون خوشه.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۱:۵۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
با سلام
از کجا بیاریم بدیم؟ یعنی سه ماه دوم نسبت به سه ماه اول اینقد تغیی قیمت؟ چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
کشور نظارت نداشته باشه همین میشه

سرانی که توانایی کنترل قیمت کالا در کشور را ندارند بیخود میکنند حکومت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
با هزار سلام و صلوات ثبت نام کردیم برا کوییک که قیمت کارخونش 60 تومن بود . یکبار گرونش کردن تا 80 تومن و از دوباره بازم تا 94 تومن قیمت رو بردن بالا . موندیم این 60 میلیون رو از کجامون در بیاریم بدیم سایپا
حالا خدا رو شکر که اکثر قطعه هاش داخلیه و گرنه .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۳۱ تير ۱۳۹۹
همین دیگه وقتی میرید بدو بدو ثبت نام ، میشه این ، بخدا اگه نخرید از بی ماشینی چیزیتون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
باید هر سه ماه میزان یارانه و حقوق افزایش پیدا کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مقصر خودمونیم
۱۲
آخرین اخبار