به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید خادمی رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزشوپرورش فارس،گفت: در بیستمین دوره فراخوان پرسش مهر، رئیسجمهور از دانشآموزان و فرهنگیان سؤال کردند: « آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و پرنشاط است؟ برای ما بنویسید که محیط پرنشاط در مدرسه چگونه است و چه اقداماتی میتوان انجام داد تا این محیط شادابتر، دلپذیرتر و امنتر باشد و آن را بیشتر دوست داشته باشید.
او افزود پس از طرح این پرسش در اولین روز مهرماه توسط رئیسجمهور، دانشآموزان و معلمان پاسخهای خود را در قالب آثار هنری در۱۵ رشته و گرایش مختلف به دبیرخانه این مسابقات در سطح نواحی و شهرستانهای استان فارس ارسال کردند.
خادمی عنوان کرد: در این فراخوان آثار دانش آموزان برگزیده مرحله منطقه و شهرستان به دبیرخانه استانی ارسال و پس از ارزیابی در این مرحله، برترینها به دبیرخانه کشوری ارسال گردید و همکاران فرهنگی نیز آثار خود در این زمینه را بهصورت مستقیم به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال کردند.
رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزشوپرورش فارس ادامه داد: در قسمت دانشآموزی فارس با کسب ۴ رتبه اول ۲ رتبه دوم و ۲ رتبه سوم و با کسب ۱۸ امتیاز و فرهنگیان استان نیز با کسب ۳ رتبه اول و ۴ رتبه دوم موفق به کسب مقام اول کشوری شدند.
او، اسامی دانش آموزان منتخب استان در مرحله کشوری این جشنواره را بدین شرح اعلام کرد: کوثر سابقی نژاد رتبه اول نقاشی، حمیده فیروزه رتبه اول طراحی، پارسا توانایی رتبه اول تصویرسازی، علیاکبر قادری رتبه اول پوستر ، ملیکا امامی رتبه دوم نقاشی، علیرضا موسوی رتبه دوم طراحی ،امین هاشمی و سحر منفرد رتبه سوم فیلم کوتاه داستانی.
خادمی اسامی فرهنگیان منتخب استان فارس در این جشنواره کشوری را نیز بدین شرخ اعلام کرد: امیر پژمان رتبه اول نستعلیق ، محمدحسین هاشمیان رتبه اول شکسته نستعلیق، زهرا فقیری رتبه اول عکاسی ،حمیده فرزاد رتبه اول فیلم کوتاه مستند، سمیه صادقی نقد علی رتبه اول کاریکاتور سعیده منصوری رتبه دوم پوستر، آزیتا نوروزی ایبلو ، طلعت شیعه خو و پریسا پاژنگ رتبه دوم سرود و محبوبه زمانی بخش رتبه دوم نمایشنامهنویسی را به خود اختصاص دادند.
او طرح پرسش مهر ریاست جمهوری را نشانهای از نقش و جایگاه دانشآموزان، معلمان و مربیان برای ساختن آینده ایران و همچنین بهترین بستر برای توسعه فرهنگی و نهادینه کردن آداب، اخلاق و فضائل انسانی و مهارتهای ارتباطی و حرفهای در نسل آیندهساز ایران اسلامی دانست.
خادمی بین کرد: خلق آثار ارزشمند فرهنگی و هنری برای اثرگذاری و اثربخشی در جریان سازیهای فرهنگی، افزایش اعتمادبهنفس دانش آموزان، جلب مشارکت همهجانبه و افزایش حس مسئولیتپذیری، یکی از مهمترین کارکردهای پرسش مهر ریاست جمهوری است.
انتهای پیام/