برای ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب پس از بهبودی و حرفه آموزی، از محل اعتبارات فنی و حرفه‌ای و اداره کار فارس تسهیلات اشتغال زایی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در سومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، گفت: برای ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب پس از بهبودی و حرفه آموزی، از محل اعتبارات فنی و حرفه‌ای و اداره کار تسهیلات اشتغال زایی پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه باید پیشگیری را اولویت قرار داد، افزود: ابتدا باید تلاش شود تا افراد به اعتیاد مبتلا نشوند و این لازمه کار فرهنگی و اجتماعی است.

رحیمی با اشاره به اینکه زمینه‌های ابتلا به اعتیاد را باید شناخت و روی آن پژوهش کرد، افزود: دستگاه‌های متولی باید شرح وظایف خود را در خصوص پیشگری از اعتیاد بدانند و حتما به آن عمل کنند.

او ادامه داد: روانشاسان، دانشگاهیان و متولیان در زمینه آگاهی بخشی به جامعه با برنامه مدون به میدان بیاییند تا فرهنگ سازی در جامعه صورت گیرد.

استاندار فارس به جمع آوری بیش از ٧٢٠ معتاد متجاهر و کارتن خواب اشاره کرد و گفت: این کار بسیار ارزشمند است و باید این افراد هرچه سریعتر غربالگری شوند و افراد غیر بومی به محل زندگی خود و بومی‌ها در مراکز ماده ١٦ داخل استان نگهداری و درمان شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس نیز گفت: در شیراز مجوز جمع آوری هزار و صد معتاد و کارتن خواب با اولویت پاکسازی اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) و دریافت شد.

ابراهیمی افزود: امیدواریم با جمع آوری این تعداد معتاد و کارتن خواب، در اطراف حرم مطهر هیچ گونه معتاد و کارتن خوابی نباشد.

او گفت: از میان معتادان و کارتن خواب‌هایی که جمع آوری شده اند تا کنون تست کرونا ٦ نفر مثبت شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که برای این کار یک میلیارد و ٧٧٠ میلیون تومان اعتبار جذب شده است، افزود: با جمع آوری این معتادان و کارتن خواب ها، درمان و اشتغال آن‌ها در مراکز نگهداری نیز در حال انجام است و تا چند روز آینده ١٠٠ نفر از آنان با همکاری شهرداری مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.