رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره علت تجمیع کلاس‌های المپیاد مدارس فرزانگان تهران توضیح داد.

فاطمه مهاجرانی رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تجمیع کلاس‌های المپیاد فرزانگان تهران و اعتراض‌هایی که به دنبال داشته است، اظهار کرد: متمرکز کردن کلاس‌های المپیاد دختران برای بهبود کیفیت و خدمات در نظر گرفته شده انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شهر تهران این طرح را ارائه داد و به نظر طرحی مطلوب بود، ادامه داد: در برخی مدارس یک یا ۲ دانش آموز المپیادی وجود داشت که با اجرای این طرح ضمن متمرکز کردن خدمات، بار مالی کمتری هم به خانواده‌های آن‌ها تحمیل می‌شود و ارتقای کیفیت را هم در پی دارد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان درباره ممنوعیت فعالیت معلم مرد در مدارس دخترانه حتی در کلاس‌های آمادگی المپیاد بیان کرد: سال گذشته بخشنامه‌ای مبنی بر این ممنوعیت صادر شد که پیگیری‌هایی در این مورد داشتیم البته نباید فراموش کنیم که دبیر توانمند خانم حداقل در تهران کم نداریم و باید تغییر نگرشی نسبت به این دیدگاه که صرفا معلمان مرد برای المپیاد توانمندی کافی دارند، داشته باشیم.

مهاجرانی افزود: علاوه بر این موضوع با توجه به اینکه این ممنوعیت از سوی وزیر ابلاغ شد اجرا نکردن آن به منزله تخلف و اجرا نشدن قانون بود بنابراین مدارس به اجرای آن توجه داشتند.

حدود ۲۸۰ هزار دانش آموز استعداد برتر در کشور داریم

او درباره تعداد مدارس سمپاد در شهر تهران با اشاره به اینکه ۳۲ مدرسه داریم، گفت: از نظر تعداد مدارس در شهر تهران مشکلی وجود ندارد البته که در نظر داریم تا چند مجتمع دخترانه و چند مجتمع پسرانه در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران راه‌اندازی کنیم و دانش آموزان را در این مجتمع‌ها ساماندهی کنیم، اما فعلا تا اجرای چنین طرحی فاصله زیادی وجود دارد و تغییری از نظر کاهش یا افزایش تعداد مدارس نخواهیم داشت.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان با تاکید بر اینکه حدود ۲ درصد جمعیت دانش‌آموزان یعنی حدود ۲۸۰ هزار نفر جزو استعداد‌های برتر هستند، اظهار کرد: جمعیت فعلی سمپاد در سراسر کشور ۱۱۴ هزار دانش آموز است و این به معنای آن است که در برخی مناطق نیاز به مدارس سمپاد وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۳:۳۵ ۳۱ تير ۱۳۹۹
لطفا به بچه ها تون رحم کنید و به المپیاد نفرستید