تقوی از پتانسیل موجود در تولید برای توسعه گلخانه‌ها در چارچوب گلخانه مدرن با کیفیت مدنظر بازار‌های جهانی خبر داد.

ظرفیت تولید برای صادرات،راهبرد اول توسعه گلخانه ای به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تقوی مدیر کل امور گلخانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به احداث ۴۶٠٠ هکتار گلخانه در سال جدید و توسعه گلخانه‌ها در مناطق مرزی اظهار کرد: در سال ٩٩ برنامه توسعه گلخانه‌ها ۴۶٠٠ هکتار تعریف شده و رویکرد اصلی در حوزه برنامه با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید  نامگذاری شده مربوط به افزایش صادراتی در توسعه گلخانه‌ها  است و اینگونه برنامه ریزی شده که بتوانیم موانعی که در سال‌های گذشته از لحاظ کیفی و کمی و حمل و نقل داشیم را مورد توجه قرار دهیم.

او ادامه داد: در موضوع صادرات باید چند فاکتور را رعایت کنیم در سال‌های گذشته چند مشکل  وجود داشته، اول اینکه تولید انبوه در حوزه محصولات گلخانه‌ای نداشته ایم یا در عرضه مستمر مشکل وجود داشته است، مشکلات شناسایی شده و مدنظر قرار می‌گیرند.

تقوی گفت : ما در سال گذشته ١١ هزار و ۴٠٠ هکتار گلخانه داشته ایم و پیش بینی ما این است که بتوانیم با ۴۶٠٠ هکتار که ٢۵٠٠ هکتار در سال ٩٩ که به بهره برداری خواهد رسید بتوانیم به رشد ٣۴٠٠ تنی برسیم و برآورد ما این است که در سال ٩٩، ۶۵٠ هزار تن اضافه شود.

مدیر کل امور گلخانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی  تصریح کرد: در حوزه قارچ خوراکی بیشتر از ١٧٠ هزار تن تولید داشته ایم و با توجه به اینکه اواخر سال ٩٨ به شیوع ویروس کرونا برخورد کردیم، که در مقطعی هم خسارت وارد کرد، ولی با این حال نسبت به سال ٩٧ یک و نیم در صد رشد داشته ایم.

تقوی با اشاره به اهمیت توسعه گلخانه‌ها در مناطق مرزی تصریح کرد: در حوزه معاونت باغبانی افزایش و ارتقا صادرات رویکرد اصلی تعیین شد و کاهش واردات هم مطرح شده است. عملیات صادرات در این حوزه با وزرات صمت است. باید به سمت گلخانه‌های تکنولوژی بالا برویم تا ظرفیت کاردانی که مد نظر است و منوط است به کیفیت بالای محصول احصا شود.


بیشتر بخوانید


مدیر کل امور گلخانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی در پایان  با اشاره به سیاست توسعه گلخانه‌ها هم گفت: باید ظرفیت تولید برای صادرات را افزایش دهیم. راهبرد اول اینکه توسعه گلخانه‌ها بایستی در چارچوب گلخانه مدرن باشد تا کیفیت مدنظر محصولات صادراتی و بازار‌های جهانی تامین شود، دومین راهبرد اینکه بتوانیم منابع را در استان‌های مرزی که قابلیت صادرات دارد و به بازار‌های صادراتی نزدیک هستند تامین کنیم، در سال گذشته اصلی‌ترین موضوع حمل و نقل و هزینه‌های مربوط به آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار