مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: فرایند هدایت تحصیلی۱۲ هزار دانش آموز دختر و پسر پایه‌ی نهم از امروز سی ام تیرماه در مدارس دوره دوم متوسطه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در بازدید از انجام روند هدایت تحصیلی ۹ دبیرستان بیرجند،گفت: دانش آموزان  می‌توانند براساس نمونه برگ شماره ۷ " اولویت ثبت نام جهت ثبت نام در پایه دهم در یکی از رشته‌هایی که اولویت «الف» را کسب نموده اند، به دبیرستان ها و هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش مراجعه نمایند.

او، بر رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از سوی کادر اجرایی، دانش آموزان و اولیای ایشان هنگام ثبت نام و حضور در مدرسه تأکید کرد و افزود: در حال حاضر برگه هدایت تحصیلی دانش آموزان از سامانه همگام برای دانش آموزان قابل دریافت است.

واقعی با بیان اینکه، انتخاب رشته تحصیلی به دلیل نقش و اهمیت زیادی که در زندگی آینده دانش آموزان دارد نیازمند توجه ویژه‌ای است، عنوان کرد: هدایت تحصیلی به معنای راهنمایی و مشخص کردن مسیرمناسب برای انتخاب آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی می‌باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هدایت تحصیلی آگاهانه را مانع از هدر رفت استعداد‌ها، علاقه و رغبت دانش آموزان دانست و تصریح کرد: هدایت تحصیلی به صورت کیفی و کمی باعث رشد و شکوفایی دانش آموزان و همچنین توسعۀ همه جانبه‌ی استان می‌شود.


بیشتر بخوانید


دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی خطاب به دانش آموزان و والدین آنان ادامه داد: در ایام هدایت تحصیلی با توجه به نتایج فرم ۶ و ۷ با در نظر گرفتن همه عوامل از جمله توانایی، رغبت، ویژگی‌های شخصیتی، شرایط خانواده بازار کار و همچنین استفاده از نظرات مشاوران مجرب آموزش وپرورش نسبت به انتخاب رشته تحصیلی خود اقدام نمایند

او، به والدین دانش آموزان توصیه کرد، در فرایند هدایت تحصیلی از تجلی رویا‌های خود صرفه نظر کرده و براساس توانایی ها، رغبت ها، نیاز جامعه و دانش آموز عمل نموده و به راهنمایی‌های مدیران و مشاوران مدارس توجه ویژه نمایند.

واقعی با بیان این مطلب که مشاوران آموزش و پرورش در ایام هدایت تحصیلی درمدارس و مراکز مشاوره مستقر هستند، تشریح کرد: فرم شماره ۶ تصویری از وضیت توانایی، رغبت و عملکرد تحصیلی دانش آموز را در رشته‌های شاخه نظری و زمینه‌های مختلف شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای را نشان می‌دهد؛ که می‌تواند کمک زیادی به دانش آموز در انتخاب رشته نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در فرم شماره ۶ سهم عملکرد تحصیلی ۳۵ درصد، توانایی، ۱۵ درصد، رغبت، ۱۵ درصد، نظر دانش آموز، ۱۰ درصد، نظر مشاور، ۱۰ درصد، نظر دبیران، ۱۰ درصد، نظر والدین، ۱۰ درصداز نمره دانش آموزرا شامل می‌شود.

او، نمونه برگ شماره ۷ هدایت تحصیلی را ملاک ثبت نام دانش آموزان دانست وگفت: این نمونه برگ صرفا براساس عملکرد تحصیلی دانش آموز و ظرفیت شهرستان‌ها ومناطق بوده و دانش‌آموزانی که نمره‌های بهتری کسب کرده اند با توجه به محدودیت ظرفیت در برخی از رشته ها، رشته‌های بیشتری را می‌توانند انتخاب کنند.

واقعی با اشاره به فعالیت ۱۳ هسته و مرکز مشاوره در استان؛ اظهار کرد: دانش آموزان و والدین ایشان می‌توانند برای دریافت خدمات مشاوره‌ی هدایت تحصیلی به هسته‌ها و مراکز مراجعه کنند.

گفتنی است مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز از روند انجام هدایت تحصیلی دبیرستان‌های عصمتیه، رجایی، فرزان، شاهد شیخ هادوی، علامه طباطبایی، استعداد‌های درخشان شهید بهشتی و فرزانگان، هنرستان آیت ا... تهامی و سنجش تحصیلی در مرکز استثنایی پویا بازدید کرد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.