مبارزه با کرم ساقه خوار برنج در بیش از ۴۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان پایان مبارزه با کرم ساقه خوار برنج در استان، گفت: مبارزه با کرم ساقه خوار برنج در ۴۰ هزار  و ۱۰۰ هکتار از شالیزار‌های مازندران در دو مرحله انجام شد.

او افزود: کشاورزان مازندرانی امسال ۶۸ هزار و ۴۸۰ تن کود شیمیایی شامل کود ازته، فسفات، پتاس و سولفات در مزارع برنج خود مصرف کردند.

بهادری با بیان اینکه ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از شالیزار‌های مازندران مکانیزه و سنتی نشاکاری شد، گفت: ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار از ارقام محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار از ارقام اصلاح شده به زیر کشت رفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، گفت: ۱۹۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع با استفاده از وجین دستی، ۸۳۴ هکتار با روش مکانیزه و ۲۱۰ هزار هکتار به روش شیمیایی با علف‌های هرز مبارزه  شد.

بهادری افزود: ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع برنج استان نیز با بلاست برگ و خوشه مبارزه شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از شالیزار‌ها سبز شد، گفت: ۲۱ هزار و ۱۳۰ هکتار از مزارع کشت شده از سوی کشاورزان، تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.