دادگاه رسیدگی به شکایت یکی از هم وطنان ساکن در کره جنوبی، بصورت آنلاین در شعبه اول دادیاری دادسرای شهرستان بیرجند برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، منصوری ساکن سئول، یکی از بیست و نه نفر شاکی پرونده‌ای مربوط به یکی از مراکز دانشگاهی بیرجند بود که تقاضای احقاق حق خود را داشت که این رسیدگی امروز از طریق فضای اینترنتی اسکای روم انجام شد.

او در این دادگاه آنلاین در اظهارات خود با قاضی پرونده، ضمن انصراف از شکایتش، از برقراری ارتباط آنلاین به دلیل عدم طی کردن مسافرت طولانی و صرفه جویی در هزینه‌ها قدردانی کرد.

این شاکی بیان کرد: برای ارائه مستندات شکایت یا اعلام رضایت و یا انصراف خود، باید مسیر کره جنوبی تا ایران را طی می‌کردم و یا وکیل می‌گرفتم که هزینه بسیار زیادی هم از نظر مالی و هم از نظر زمانی برای من داشت، با برگزاری دادگاه آنلاین شکایت من با بهترین روش رسیدگی شد که یکی از دلایل انصراف من از شکایت، همین موضوع بود تا من نیز سهمی در مختومه کردن پرونده وصرفه جویی در وقت‌های رسیدگی در دادگاه‌ها داشته باشم.


بیشتر بخوانید


اسماعیلی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان با اشاره به رسیدگی به ۳ هزار ۸۵۸ فقره پرونده در دادگاه‌های آنلاین تاکنون، عنوان کرد: افزایش رضایتمندی مردم، افزایش مصالحه پرونده‌ها و رسیدگی در کمترین زمان ممکن از مزایای این دادگاهاست.

او درخصوص زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان با برقراری ارتباط تصویری ویدئو کنفرانسی، تصریح کرد: زندانیان نیازی به حضور فیزیکی درجلسات و شعب رسیدگی کننده ندارند و اظهارات آنان همزمان در سامانه سمپ ثبت و امضای الکترونیک شخص همزمان در ذیل برگ صورت جلسه، درج می‌شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.