نفوذ سامانه بارشی از بعد از ظهر و شب سه‌شنبه به استان

مسوول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از نفوذ سامانه بارشی از بعد از ظهر و شب سه‌شنبه به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،افشین ابراهیمی  مسوول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی گفت: نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی از بعد از ظهر و شب سه‌شنبه ۳۱ تیرماه وارد استان شده و تا روز جمعه ۵ مرداد کلیه نواحی استان به‌ویژه نواحی شمالی و شرقی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

او  با اشاره به رگبار باران و رعد و برق افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی همچنین احتمال بارش تگرگ و اصابت صاعقه دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از سفر‌های غیرضروری، اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات اجتناب گردد.

او  با اشاره به وزش باد گاهی تا شدید و احتمال رخداد گرد و خاک گفت: احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، احتمال سقوط اجسام و تابلو گرد و خاک‌های تبلیغاتی و شکستن سرشاخه‌های درختان دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، دوری کنید.

مسوول روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته میانه با ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین و ورزقان با ۱۵ درجه سانتی. گراد خنکترین شهر استان به ثبت رسیده و دمای تبریز در ۲۴ ساعت گذشته در گرمترین ۳۸ درجه و خنکترین ۲۶ درجه سانتی. گراد ثبت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.