دیوان عالی آمریکا درخواست دموکرات‌ها برای تسریع دادگاه مالیاتی ترامپ را رد کرد

دیوان عالی آمریکا طی حکمی درخواست دموکرات‌ها برای تسریع دادگاه مربوط به پرونده مالیاتی ترامپ را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه طی حکمی با درخواست دموکرات‌های مجلس نمایندگان برای تسریع در برگزاری دادگاه مربوط به پرونده مالیاتی ترامپ مخالفت کرد.

این درخواست دموکرات‌ها پس از آن مطرح شد که دیوان عالی آمریکا طی حکمی با ۷ رای مثبت در برابر ۲ رای منفی کمیته‌های کنگره را از دسترسی به سوابق مالی دونالد ترامپ منع کرد. این موضوع سوابق مالیاتی ترامپ را شاید برای همیشه محرمانه نگه‌ دارد.

البته دیوان عالی آمریکا این را هم گفته بود که «دونالد ترامپ» از تحقیقات جنایی مصونیت ندارد و بالاتر از قانون نیست. 

آنچه که برای دموکرات‌ها دغدغه ایجاد کرده این است که طبق روال عادی، حکم دادگاه تا ۲ آگوست به دادگاه‌های پایین دستی نمی‌رسد. دموکرات‌ها ضمن طرح درخواستی برای تسریع روند دادگاه تلاش کردند که این امر بی‌نتیجه ماند.

همزمان با فرارسیدن ایام انتخاباتی، تسریع فرآیند این دادگاه برای دموکرات‌ها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. آن‌ها از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا ترامپ را از صحنه رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری حذف کنند. شیوع ویروس کرونا و تداوم اعتراضات علیه نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا پیش از این فرصت مناسبی را برای جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها فراهم کرده تا از محبوبیت‌های ترامپ بکاهد.

دموکرات‌ها در مناسبت‌های مختلف مدعی شده‌اند که اگر نامزد مورد نظر آن‌ها به ریاست جمهوری برسد، آمریکا از پس مشکلات فراوان کنونی برمی‌آید. باراک اوباما چندی پیش و طی سخنانی گفت که بایدن تجربه بسیاری خوب در مبارزه با ویروس‌های واگیردار دارد و در صورت پیروزی می‌تواند با تمهیداتی که اتخاذ می‌کند، این ویروس را شکست دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار