پندار نادرست مصرف مشروبات الکلی برای پیشگیری از کرونا، سه ماه نخست امسال در مازندران جان ۱۲ نفر را گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، در حالی که برخی‌ها برای پیشگیری از ویروس کرونا به مصرف مشروبات الکلی رو آورده اند، توصیه همه متخصصان و صاحب نظران علوم پزشکی این است که مصرف الکل تاثیری در افزایش ایمنی و عدم ابتلا به کرونا یا هر بیماری دیگری ندارد.
 
دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۱۲ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی، سه ماه نخست امسال در مازندران جان خود را از دست دادند، گفت: تعداد فوتی ناشی از مشروبات الکلی تقلبی در مدت مشابه پارسال یک نفر گزارش شده است.

او افزود: بابل با ۳، قائمشهر با ۲ مورد بیشترین و شهر‌های آمل، نور، نوشهر، ساری، محمود آباد، چالوس و بهشهر هر کدم با یک نفر کمترین مورد ثبت شده است.

دکتر عباسی با بیان اینکه از این تعداد فوتی ۱۰ مرد و بقیه زن بودند، گفت: از کل فوت شدگان ۱۰ متاهل و بقیه مجرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: فروردین با ۸ مورد بیشترین و اردیبهشت با ۳ و خرداد با یک مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

او با بیان اینکه در گزارش‌های پزشکی قانونی مرگ چندین نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی پلمب شده هم وجود دارد، به خانواده‌ها هشدار داد: هیچ گونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمب شده نیز در اغلب موارد در کارگاه‌های زیر زمینی تهیه می‌شود.

دکتر عباسی گفت: به خانواده‌ها هشدار می‌دهیم مراقب فرزندان، نوجوانان و جوانان خود باشند و توصیه‌ها و هشدار‌های لازم را به آنان ابلاغ کنند.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.