مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: دانشجویان کارآزموده و توانمند درحوزه امدادو نجات نیز می توانند بازوی جمعیت هلال احمر در بحران ها باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در نشست هم اندیشی با رییس دانشگاه فرهنگیان کرمان و دبیر کانون دانشجویی این دانشگاه، گفت: هدف از برگزاری این نشست، اجرای تفاهم نامه همکاری فی مابین دانشگاه فرهنگیان و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است.

او در این دیدار با تاکید بر اجرای دوره های آموزش های همگانی و تخصصی ویژه دانشجویان، افزود: آموزش در پیشگیری از حوادث، ۲۰ سال آینده را بیمه می کند.

فلاح با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در مدیریت بحران در سطح ملی و بین المللی جایگاه خاص و ویژه ای دارد، عنوان کرد: محور فعالیت های هلال احمر امدادونجات است و محور امدادونجات آموزش با هدف پیشگیری از خسارات مالی و جانی در حوادث است.

او تصریح کرد: جمعیت هلال احمر همه حوادث طبیعی و غیرطبیعی را با هدف ایجاد آرامش در خانواده ها و نجات جان انسان ها، امدادرسانی می کند.

فلاح با اشاره به اهمیت نقش پیشگیری از خسارات مالی و جانی در حوادث طبیعی و غیرطبیعی، بیان داشت: دانشجویان کارآزموده و توانمند در حوزه امدادونجات نیز می توانند بازوی جمعیت هلال احمر در بحران ها باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، خودامدادی و دگر امدادی را یکی دیگر از اهداف آموزش معرفی کرد و گفت: با کمک و استفاده از توان دانشجویان دانشگاه فرهنگی که معلمان آینده هستند، می توان آمادگی و تاب آوری جامعه در مقابله با حوادث و بحران ها را افزایش داد.

توان، رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان در این نشست با اشاره به اهمیت آماده کردن بسترهای لازم برای همکاری های فرهنگی و آموزشی در راستای شناخت بیشتر دانشجو معلمان از برنامه های هلال احمر گفت: فعالیت های جمعیت هلال احمر در کارنامه فرهنگی دانشجویان ثبت می شود.

او با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان رسالت بسیار مهمی در کشور به عهده دارد، افزود: این دانشگاه ظرفیت بسیار خوبی برای حضور جمعیت هلال احمر دارد زیرا دانشجویان این مرکز می توانند برنامه ها و آموزه های جمعیت هلال احمر را در نقاط دوردست استان نیز ارائه دهند.

او بیان داشت: تربیت و آموزش مربی امدادو کمک های اولیه و امدادگر در دانشگاه فرهنگیان با توجه به چشم انداز تفاهم نامه فی مابین دانشگاه فرهنگیان و سازمان جوانان بسیار موثر و موفق خواهد بود.

توان، با اشاره به اینکه مهم ترین رکن توسعه در جامعه نیروی انسانی است، افزود: کرمان استان حادثه خیزی است و با تربیت نیروهای امدادی در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب ها بسیاری از مشکلات در زمان امدادرسانی نیز برطرف خواهد شد.

او تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان دارای چندین پردیس است که باعث معرفی و گسترش فعالیت های هلال احمر برای تمامی دانشجومعلمان در استان می شود.

در ادامه این جلسه دبیر کانون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به برگزاری ۷ دوره آموزشی امدادوکمک های اولیه در سال گذشته؛ بازدید از پایگاه امدادی پشتیبانی جنوب شرق جمعیت هلال احمر استان و برگزاری مانورهای آموزشی را از برنامه های آتی این کانون معرفی کرد.

 بومی کردن تفاهم نامه سازمان جوانان و دانشگاه فرهنگیان کرمان از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار