خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هدف از برگزاری کارگاههای تخصصی مهارت آموزی را ارتقای کمی و کیفی زندگی فردی و اجتماعی، گسترش فرهنگ کارآفرینی و رشد استقلال فردی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد.
رنجبر غنی سازی اوقات فراغت را یکی از مهمترین فرصتهای تربیتی عنوان کردو گفت: برنامههای اوقات فراغت با شعار هر دانشآموز یک نقش - یک مهارت در بستر شبکه آموزشی دانش آموزی شاد از ۱۵ تیرماه آغازشده وتا پایان مردادماه ادامه مییابد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان مهارت آموزی را از مهمترین اهداف فعالیتهای تابستانی عنوان کرد وگفت: میتوان با برنامهریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان ارائه کرد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی گفت: با اجرای دورههای آموزشی، ارتقای مهارتهای فنی و شایستگیهای شغلی، آموزش کار آفرینی، مهارتهای فنی وکسب وکارمی توان زمینه ورود دانش آموزان مستعد با نیازهای ویژه را به بازار کار درآینده فراهم کرد.
او به نقش مهارت آموزی در بروز خلاقیتهای دانش آموزان اشاره وتأکید کرد:در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه برنامه ریزی وهماهنگی لازم برای حضور دانش آموزان بر اساس علایق و تواناییهای آنان در دورههای مختلف حرفه آموزی مجازی فراهم شده است.
رنجبر با بیان اینکه توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش میتواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، اظهار داشت:آموزش وپرورش با نیازهای ویژه تلاش دارد تا بسترهای لازم را برای آموزش مهارتهای حرفهای به دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم کند.
او در ادامه با اشاره به جمعیت بالای افراد دارای نیازهای ویژه که بعد از اتمام مدرسه بیکار هستند، اظهار داشت: گسترش فرهنگ کارآفرینی ومهارت آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه باعث میشود به درک عمیق تری از آموختههای خود دست یابند وبرای ساختن آیندهای بهتر در جامعه آماده شوند.
با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مهارت آموزی است، تصریح کرد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد وتوانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.
انتهای پیام/ع