معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: بیش از ۲۵ درصد ناوگان حمل و نقل باری استان اعم از کامیون و وانت بار فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ایوب میرشاهی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: از ۱۰ هزار و ۳۵۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری گلستان یکهزار و ۹۱۰ دستگاه از آن‌ها فرسوده است.

به گفته او متوسط عمر کامیون‌ها ۱۷ سال و وانت بار‌ها ۹ سال است که برای بهره وری بیشتر حمل و نقل به نوسازی نیاز دارند.

میرشاهی افزود: افزایش مصرف سوخت، بالا بودن هزینه نگهداری و تعمیرات ناوگان فرسوده، مشکلات ایمنی و ترافیکی، افزایش زمان سفر، خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای کشور و آلودگی محیط زیست از معایب حضور ناوگان فرسوده در سیستم حمل و نقل جاده‌ای است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تاکید کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در حال حاضر برنامه‌ای برای نوسازی و واردات کامیون‌ها در نظر گرفته که متقاضیان با ورود به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان می‌توانند اطلاعات مورد نظر را دریافت کنند.

به گفته میرشاهی، هرگونه اطلاعیه دیگر در خصوص واردات و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی فاقد اعتبار و وجاهت قانونی بوده مگر آن که در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درج شده باشد.
 
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار