یکی از آکادمی‌های سرشناس تنیس، با مربیان این رشته ورزشی قرارداد‌های عجیبی می‌بندد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در جایی که این روز‌ها تمامی رشته‌های ورزشی به واسطه ویروس کرونا متضرر شده اند و در کنار آن بازیکنان و مربیان مختلف در ورزش کشورمان به واسطه خانه نشینی و یا درآمد اندکی که در این شرایط داشتند، دچار آسیب شده اند، یکی از سرشناس ترین آکادمی‌های تنیس کشور  برای مربیان آکادمی خود قوانین عجیب و غریبی وضع کرده است.

بند‌های عجیب و غریب عقد قرارداد مهم‌ترین آکادمی تنیس با مربیان بیخ گوش فدراسیون

مجموعه  تنیس (آپت) با مدیریت یکی از اعضای کمیته مسابقات فدراسیون تنیس، قراردادی برای مربیان وضع کرده است که شامل  ۴ صفحه بوده و در آن حق مربیان و باشگاه در نظر گرفته شده است که البته در برخی از بند‌های آن شائبه‌هایی وجود دارد.

برای مثال در بندی قید شده است در صورت تمایل به فسخ قرارداد توسط مربی، او موظف است مراتب را ۴۰ روز قبل به طرف اول به صورت کتبی اطلاع دهد و در طول این ۴۰ روز خدمات خود را کماکان ادامه دهد. در غیر این صورت مربی موظف است مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان وجه التزام تخلف از تعهد به طرف اول پرداخت کند.

از طرفی قید و بندی که مجموعه ورزشی برای مربیان خود در نظر گرفته است در نوع خود جالب توجه است، اما اگر مشکلی  حل نشدنی پیش پای مربی باشد و به هر دلیلی او نتواند با مجموعه همکاری اش را ادامه دهد، طبق این بند عجیب مربی در صورت جدایی، باید هزینه چشمگیری را به مجموعه بپردازد!

در بندی دیگر که معقول‌تر به نظر می‌رسد، درباره تعهدات مربی نوشته شده است که اگر هر یک از بند‌های طرف اول (مجموعه ورزشی) توسط او رعایت نشود، مربی باید بین یک میلیون تا ۵ میلیون ریال به مجموعه پرداخت کند و در صورت تکرار مجموعه می‌تواند به صورت یکطرفه مربی را به خانه هدایت کند که اولتیماتوم بدی برای وقت شناسی طرف مقابل به حساب نمی‌آید!

بند جالب دیگر این آکادمی، اما به تاخیر در شروع کلاس‌ها و یا غیبت مربیان می‌پردازد که در صورت هر بار تاخیر یا غیبت، مربی باید مبلغ یک میلیون ریال به حساب طرف اول بپردازد.

اما در بندی عجیب‌تر در قرارداد این مجموعه ورزشی، باشگاه متعهد می‌شود جهت تهیه توپ با قیمت تخفیف دار اقدام نموده و آن را در اختیار مربی قرار دهد. همچنین مربی موظف به تهیه ۲۴ قوطی توپ در ابتدای فصل است و با توجه به پیوستی تعداد توپ جدید که مربی در طول فصل باید با توپ‌های قدیمی جایگزین نماید، مشخص شده است که پس از محاسبه از حساب وی کسر خواهد شد.  

این به این معنی است، مربی که در این مجموعه شروع به فعالیت می‌کند، باید حتما از این آکادمی توپ تهیه کند و  پایان ماه از دستمزد او هزینه این توپ‌ها کم خواهد شد و هر مربی موظف است در ابتدای فعالیت حتما ۲۴ توپ تهیه کند تا وارد مجموعه شود و در صورت تعویض باید از مجموعه طلب توپ کند! حتی مربیان باید بین ۲۰ تا ۴۰ ساعت ۲۴ قوطی، بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت ۱۲ قوطی و میان ۱ تا ۱۰ ساعت ۶ قوطی را با خود به همراه داشته باشند و تعویض‌ها بر اساس این مقیاس‌ها انجام شوند.

بند‌های عجیب و غریب عقد قرارداد مهم‌ترین آکادمی تنیس با مربیان بیخ گوش فدراسیون

هر چند که آکادمی‌های تنیس در جذب ورزشکاران و مربیان نقش بسزایی دارند، اما وضع کردن برخی قوانین این چنینی برای مربی ممکن است دلسردی‌های به وجود بیاورد که مطمئنا ورود  مجموعه فدراسیون به این قضیه می‌تواند با کنترل قوانین عجیب آکادمی‌های تنیس و نظارت دقیق تر، در کنار مصائبی که کرونا به مربیان وارد کرده است، آرامش خاطری را برای مربیان تنیس فراهم کند.


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار