رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به بیان توضیحاتی درباره نحوه حمایت این صندوق از شرکت‌های دانش بنیانی که اقدام به تولید رام قطار مترو کنند، پرداخت.

علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حمایت‌های این صندوق از شرکت های دانش بنیان آسیب دیده در بحران کرونا گفت: شرکت‌های دانش بنیان همانند سایر بخش‌های اقتصاد با شیوع کرونا دچار گرفتاری‌ هایی شدند. این شرکت‌ ها پیشرو هستند و به میزان زیادی نیاز‌ های کشور را رفع کرده اند، اما به واسطه جوانی و کم‌تجربگی میزان آسیب پذیری شرکت های دانش بنیان از شیوع ویروس کرونا بیشتر بوده است.

۴۰۰ شرکت دانش بنیان کوچک تسهیلات کرونایی دریافت کردند

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: دولت خیلی زود و در اسفند ماه سال ۹۸ و زمان شروع شیوع کرونا ویروس برای حل مشکل این شرکت‌ها وارد عمل شد و همه دستگاه‌ها کمک کردند تا صندوق نوآوری در مرحله اول شرکت‌های کوچک یعنی شرکت‌های با فروش ۲ میلیارد تومان و کارکنان حدود ۵۰ نفر را تحت پوشش گرفت.

وحدت ادامه داد: تسهیلات لازم به این شرکت‌ها تاکنون پرداخت شده و بیش از ۴۰۰ شرکت دانش بنیان تسهیلات لازم برای جبران ضرر و زیان ناشی از شیوع کرونا دریافت کرده اند.

نحوه حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان بزرگ

او در ادامه درباره نحوه حمایت از شرکت های بزرگ نیز اضافه کرد: درخواست شرکت‌های بزرگ‌ تر در مرحله سوم با قید فوریت بررسی می‌شود و تسهیلاتی تا سقف ۱۰ میلیارد و با نرخ ۹ درصد و بازپرداخت ۱۸ ماهه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت تا این شرکت‌ها بتوانند توانشان را بازیابی کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه درباره نحوه حمایت صندوق از شرکت های دانش بنیان که اقدام به تولید واکسن  کنند، بیان کرد: در معاونت علمی و فناوری روی شرکت‌ هایی که ظرفیت دارند کار می‌شود و شرکت‌ هایی که به آستانه تولید برسند و مورد تائید قرار بگیرند از کمک‌های صندوق برخوردار می‌شوند.

وحدت همچنین درباره اقدامات صندوق برای حمایت از شرکت های دانش بنیانی که اقدام به تولید واگن قطار بکنند، اضافه کرد: فاز یک و دو ساخت رام قطار مترو تمام شده و صندوق نوآوری هم از طریق بانک شهر خط تسهیلات لیزینگ را برقرار کرده است تا شرکت‌ هایی که مترو از آن‌ها خرید می‌کند با نرخ ۸ درصد از تسهیلات برخوردار شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.