کشف زمین خواری ۱۸ میلیارد ریالی در خنج/توقیف ۸ میلیارد تومان مواد محترقه قاچاق در لامرد

مهم‌ترین حوادث امروز ۳۱ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۳۱ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۸ میلیارد تومان مواد محترقه قاچاق در لامرد متوقف شد

فرمانده انتظامی فارس از کشف مواد محترقه قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان لامرد خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس با اشاره به توقیف مواد محترقه قاچاق در لامرد، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان لامرد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، یک دستگاه کامیون حامل بار را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه پس از بررسی اولیه مشخص شد که بار خودرو قاچاق است، گفت: در بازرسی از آن، ۴ میلیون و ۲۶۵ هزار عدد مواد محترقه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: کارشناسان ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: مقابله با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار دارد و پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی از طریق شماره تماس ۱۱۰ است.

اتوبوس حامل ۱۰۰ کیلو تریاک در نی‌ریز توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: با توقیف یک اتوبوس، ۱۰۰ کیلو تریاک در نی ریز کشف شد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس با اشاره به کشف تریاک در نی ریز، بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی قطرویه شهرستان نی‌ریز هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۱۰۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در لاستیک زاپاس جاسازی شده بود، کشف کنند.

سرهنگ ملک‌زاده با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر قاچاقچی دستگیر شدند، گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف زمین خواری ۱۸ میلیارد ریالی در خنج

جانشین فرمانده انتظامی فارس از رفع تصرف اراضی ملی به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در شهرستان خنج خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس با اشاره به کشف زمین خواری در خنج، در این باره بیان کرد: با اعلام گزارشی مبنی بر اینکه ۲ نفر از اهالی روستای چاه طلا و سده شهرستان خنج اقدام به تخریب اراضی ملی و تصرف آن کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل‌های مورد نظر اعزام و در این خصوص ۱۷۸ هزار و ۹۰۰ متر از اراضی ملی را رفع تصرف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۱۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی بوسیله افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

جمع آوری ۹۰ معتاد کارتن خواب در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: ۹۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب، به منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در شیراز جمع آوری شدند.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به جمع آوری معتادان کارتن خواب، اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، مأموران انتظامی شهرستان شیراز با اولویت قرار دادن محله‌های آلوده با رعایت کلیه موارد بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی، اقدام به جمع آوری ۹۰ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه دستگیر شدگان تحویل اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شدند، گفت: اجرای این طرح مورد رضایت اهالی محل قرار گرفته و مراتب تقدیر آن‌ها از پلیس را به همراه داشته است.

سرهنگ شجاعی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده کسانی که اقدام به تهیه، مصرف و توزیع مواد مخدر می‌کنند از طریق تماس با مرکز ۱۱۰، پلیس را مطلع کنند.

کشف کالا‌های قاچاق میلیاردی در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف انواع کالا‌های قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به توقیف کالا‌های قاچاق در سپیدان، در این باره اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان سپیدان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۳۹۶ قطعه لوازم یدکی خودرو قاچاق و بدون هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله‌های قاچاق را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان به منظور طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدابیر لازم را اتخاذ و در برابر قاچاقچیان و مخلان عرصه اقتصادی و مجرمین، با جدیت و قاطعیت برخورد می‌کنند.

۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در لارستان کشف شد

فرمانده انتظامی لارستان گفت: در بازرسی از یک اتوبوس، ۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی هورمود عباسی این فرماندهی هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی بندرعباس-لارستان، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۴۵۰ ثوب پوشاک، ۳۰ دستگاه لوازم خانگی برقی، ۷۰ جفت کفش، ۱۴۰ عدد ساز بادی، یک هزار و ۴۵۰ عدد لوازم آشپزخانه و ۹۵ عدد ماساژر چوبی کشف شد.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص قاچاق کالا و ارز و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی با اشاره به پلمب واحد‌های صنفی متخلف، در این باره اظهار کرد: به منظور اجرای طرح‌های نظارت پلیس بر اماکن عمومی در شهرستان ممسنی، ۳۰ واحد صنفی مورد کنترل قرار گرفت.

او با بیان اینکه ۱۲ واحد صنفی در این شهرستان به علت نداشتن پروانه فعالیت پلمب شدند، تصریح کرد: از مردم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار