به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان در دومین جلسه گروه بهبود کیفیت استان بیان داشت: کنترل کیفیت آموزشی نوعی فرآیند ارزشیابی است که تضمین کننده سلامت کیفیت فعالیتها و ضامن سلامت امور آموزشی است که نظارت بر فرآیند امورات حوزه سوادآموزی از جمله، شناسائی، ثبت نام، نگه داشت، آموزش و ارزشیابی پایانی را مهم و از وظایف اصلی گروه بهبود کیفیت استان، شهرستانها، نواحی و مناطق عنوان کرد.
یزدانپناه رئیس گروه بهبود کیفیت استان اظهار کرد: بر اساس شرایط موجود و در راستای راهکار شماره ۸-۸ سند تحول بنیادین مبنی بر مشارکت فعال آموزش و پرورش در مواجهه با نیازهای عمومی و فوری از قبیل شیوع بیماریهای فراگیر، تدابیر لازم جهت شروع کلاسگذاریهای حوزه بزرگسالان با هماهنگی استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با شیوع بیماری کرونا در استان بر اساس وضعیت موجود اتخاذ و با برنامهریزیهای خاص آمادگی لازم جهت آموزشهای حضوری، نیمه حضوری و مجازی ایجاد گردیده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان، تعیین تکلیف وضعیت آموزشهای دورههای سوادآموزی، تحکیم و انتقال مربوط به سال ۱۳۹۸ را خواستار گردید و تاکید کرد: آزمونهای پایانی با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی و بر اساس مصوبههای مربوطه انجام و قبل از شروع کلاسگذاریهای سال جاری ثبت نمرات و تایید نهایی انجام پذیرد.
او بیان کرد : همه روسای آموزش و پرورش شهرستانها، نواحی و مناطق ضمن شرکت موثر در گروه بهبود کیفیت باید بهبود مداوم فعالیتها، انطباق خدمات با نیازها، انجام درست کار، پیشگیری از انحراف، لحاظ استانداردهای آموزشی و تضمینهای نظارتی لازم را اجرا، پیگیری و رصد نمایند.
یزدانپناه عنوان کرد: در سال گذشته پنج جلسه بهبود کیفیت در استان و ۱۴۷ جلسه در شهرستانها، نواحی و مناطق تشکیل گردیده است که نمود این جلسات متضمن کمیت و کیفیت سیاستها، اهداف، راهبردها و برنامههای عملیاتی حوزه معاونت سوادآموزی استان بوده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان تاکید نمود، جلسات بهبود کیفیت استان، شهرستانها، نواحی و مناطق در سال جاری جهت وصول به اهداف عالیه سازمان با دقت و حساسیت تشکیل و کارکردهای حوزه آموزشی توسط اعضای کارگروه مذکور کارشناسی و رصد میگردد تا با خرد جمعی و استفاده از پتانسیل جامعه تعلیم و تربیت شاهد کارایی، بهره وری، اثر بخشی، پاسخگویی، توان نوآوری و لحاظ شرایط اصولی آموزش و موفقیتهای حاصله بر اساس استانداردهای آموزشی موجود باشیم.
انتهای پیام/ز