شهرداران نیویورک و شیکاگو ترامپ را تهدید به شکایت کردند

شهرداران نیویورک و شیکاگو اعلام کردند در صورتی که دولت نظامیان بیشتری به این شهر‌ها اعزام کند، علیه رئیس‌جمهور آمریکا شکایت خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهرداران نیویورک و شیکاگو روز سه شنبه تهدید کردند در صورت ارسال نیرو‌های نظامی بیشتر به این شهر‌ها از سوی دولت، علیه دونالد ترامپ طرح دعوی خواهند کرد.

اعلان ترامپ مبنی بر اینکه ماموران اجرای قانون را به منظور کنترل اعتراضات به شهر‌های بالتیمور، شیکاگو، نیویورک و فیلادلفیا اعزام خواهد کرد، خشم و واکنش شهرداران برخی از این شهر‌ها را به دنبال داشت.  

بیل دی بلاسیو و لری لایت فوت اعلام کردند در صورتی که نظامی بیشتری به شهر‌های آن‌ها اعزام شود، علیه رئیس جمهور شکایت خواهند کرد. به اعتقاد شهرداران نیویورک و شیکاگو اینکه ترامپ اعلام کرده شهر‌های که در آنجا دموکرات‌ها در راس امور هستند، در فهرست او برای اعزام نیرو‌های نظامی قرار دارند، در واقع نوعی تهدید و سیاسی کردن مسائل است.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته تهدید کرد در صورت ادامه اعتراضات در شهر‌های این کشور، به ویژه در شهر‌های تحت هدایت دموکرات ها، نظامیان بیشتری به آنجا اعزام خواهد کرد. شهردار شیکاگو در واکنش به تهدیدات رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد هرگز اجازه ورود نیرو‌های پلیس مخفی را به شهر خود نمی‌دهد.

خشونت‌ها در شیکاگو به ویژه پس از کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاهپوستی که اواخر ماه مه به دست پلیس مینیاپولیس به قتل رسید به شدت بالا گرفته است. شرایط در پورتلند نیز تعریف چندان ندارد. این شهر نیز طی روز‌های اخیر صحنه اعتراضات خشونت بار بوده است.

قتل جورج فلوید اعتراض‌ها و ناآرامی گسترده‌ای در گوشه و کنار جهان رقم زد و تیراندازی‌ها در آمریکا نیز رو به افزایش گذارد. این جنایت فجیع موجی از ناآرامی‌ها را در این کشور به دنبال داشت که با گذشت دو ماه هنوز خیال فروکش کردن ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار