مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس متلاطم می‌شود و از جمعه تا اوایل هفته آینده شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج‌الله شکوهی پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از جمعه تا اوایل هفته آینده  به سبب نفوذ جریان‌های مونسونی و افزایش شاخص‌های ناپایداری‌های همرفتی،  افزون بر تشکیل ابر‌های همرفتی، احتمال رخداد ناپایداری‌های موقت جوی در عصرها، به ویژه در مناطق مرتفع شرقی و جنوبی استان وجود دارد.

او افزود: به همین علت، از جمعه سوم مرداد تا یکشنبه پنجم مرداد برای ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب شاهد رگبار پراکنده باران، رعدوبرق،و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل هواشناسی بوشهر ادامه داد: وزش باد، خیزش گرد و خاک، احتمال برخورد صاعقه و آتش سوزی مراتع، و احتمال آبگرفتگی مسیل‌ها در برخی نقاط پیش بینی می‌شود.

شکوهی پور همچنین گفت: امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) سرعت وزش جریان‌های جنوبی بر روی خلیج فارس و سواحل استان به ویژه در سواحل مرکزی و جنوبی، افزوده می‌شود و در پی آن ارتفاع موج دریا افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه ارتفاع موج تا یک و نیم متر افزایش خواهد یافت، تاکید کرد که در این دو روز از تردد‌های دریایی غیرضروری خودداری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.