مدیرکل بنیاد مسکن لرستان:

طرح توسعه منظومه روستایی "زز و ماهرو" در الیگودرز اجرا می شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: طرح توسعه منظومه روستایی بخش " زز و ماهرو" در شهرستان الیگودرز با هدف توسعه پایدار و بهره‌مندی هرچه بیشتر از منابع موجود به عنوان یک طرح پایلوت کشوری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: طرح توسعه منظومه روستایی بخش " زز و ماهرو" در شهرستان الیگودرز با هدف توسعه پایدار و بهره‌مندی هرچه بیشتر از منابع موجود به عنوان یک طرح پایلوت کشوری اجرا می‌شود.

مسعود رضایی افزود: در این راستا سال گذشته جلسه‌ای با حضور استاندار لرستان و معاون بنیاد مسکن کشور برگزار و مقرر شد طی تفاهم نامه‌ای این طرح در راستای محرومیت زدایی ززو ماهرو اجرا شود.

او با اشاره به اینکه ۹۹ طرح توسعه منظومه روستایی در کشور تهیه شده اظهار داشت: از این تعداد هفت طرح در مناطقی همچون گچساران، زنجان و بروجن به صورت پایلوت اجرا می‌شود که زز و ماهرو نیز به عنوان یکی از این پایلوت‌های هفت گانه انتخاب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان ادامه داد: سهم لرستان از ۹۹ طرح منظومه روستایی کشور پنج منطقه است که در این راستا بررسی و مطالعه طرح برای بخش مرکزی کوهدشت، کاکاوند دلفان، معمولان و پاپی خرم آباد نیز در دست اقدام می‌باشد.

رضایی گفت: بخش محروم زز و ماهرو از توابع شهرستان الیگودرز با بیش از ۲ هزار کیلومترمربع وسعت یکی از مناطق با پراکنش‎ بالای روستایی استان است.

او اظهار داشت: طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی کاری فرابخشی است که در نتیجه هم افزایی دستگاه‌های مختلف اجرایی محقق می‌شود که در قالب آن، روستا‌ها براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت ها، به تفکیک، منظومه‌هایی را تشکیل می‌دهند و هر یک به قطب‌های فرهنگی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی تبدیل می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان اضافه کرد: هدف از اجرای طرح منظومه‌های روستایی توسعه سکونتگاه‌های روستایی از طریق انتظام فضایی و منظومه‌ای در قالب شبکه‌های ناحیه‌ای و محلی است که پیوست‌های اجتماعی، اقتصادی، خدمتی و زیربنایی دارد.

رضایی با بیان اینکه هم اکنون تسهیل گران به منظور شناسایی پروژه‌های خرد در مناطق مشخص شده حضور دارند، گفت: منابع مربوطه از محل اعتبارات ملی، مشارکت و تسهیلات بانکی تامین می‌شود و تاکنون رقم مشخصی برای طرح‌های کشور و لرستان تعیین یا مصوب نشده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.