معاون فرهنگی اداره کل اوقاف کرمان از اجرای طرح پیوند آسمانی به صورت مجازی از کانال‌های شبکه های اجتماعی فعال امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص کرمان خبر داد.

حجت‌الاسلام حدادی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  با اشاره به اهمیت جایگاه ازدواج در اسلام و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و پایدار در بین جوانان، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی در بحث ازدواج آسان عنوان کرد. 

او با بیان اینکه طرح پیوند آسمانی به مناسبت اول ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) همراه با جشن‌های ازدواج به صورت مجازی از کانال‌های فعال آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان کرمان در شبکه‌های اجتماعی در حال اجرا است، اهداف اجرای این طرح را ترویج ازدواج آسان در میان جوانان، تبیین اهمیت تشکیل خانواده در اسلام و تحکیم بنیان خانواده دانست. 

حجت‌الاسلام حدادی افزود: این ویژه برنامه با سخنرانی پیرامون سیره و فضایل اخلاقی زوج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، مولودی خوانی، تواشیح و ... همراه است.

او با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا و تاکید مراجع مربوطه مبنی بر برگزار نکردن برنامه‌هایی که موجب تجمع مردم می‌شود، گفت: مراسم‌های ازدواج آسان زوج‌های جوان در قالب طرح پیوند آسمانی، امسال از شبکه های مجازی برگزار می شود و سخنرانان و مولودی خوانان نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و  فاصله گذاری اجتماعی در بقاع متبرکه استان کرمان برای اجرای این برنامه حضور پیدا می کنند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: ۳۵ بقعه متبرکه در استان کرمان، کانال‌ فضای مجازی فعال دارند که مراسم پیوند آسمانی امسال از طریق آن ها انجام می شود. 

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار