فوت ۲۹ نفر در سه ماهه اول امسال بر اثر حوادث ناشی از کار در آذربایجان شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: ۲۹ نفر در سه ماهه اول امسال بر اثر حوادث ناشی از کار دراستان جان خود را از دست دادند که همگی آن‌ها مرد بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، صفایی فرد مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: ۲۹ نفر در سه ماهه اول امسال بر اثر حوادث ناشی از کار در استان آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند که همگی آن‌ها مرد بوده است و این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۵ نفر بود نزدیک به دو برابر افزایش یافته است.

او درباره علت فوت این افراد گفت: ۱۰ نفر به علت سقوط از بلندی، چهار نفر بر اثر برخورد جسم سخت، سه نفر بر اثر برق گرفتگی و یک نفر نیز بر اثر سوختگی و یک نفر نیز به علت خفگی جان خود را از دست داده اند.

صفایی فرد افزود: در این مدت تعداد ۲۶۸ نفر نیز بر اثر مصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۹ نفر زن و بقیه مرد بودند.

صفایی فرد گفت: در خرداد ماه امسال نیز ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کرده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن که پنج نفر بود پنج نفر افزایش داشته است.

او گفت: در همین مدت ۱۲۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که چهار نفر از آن‌ها زن بودند و این آمار نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ افزایش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

صفایی فرد گفت: تعداد کل فوت شدگان حوادث کاری در سال ۹۸ برابر با ۷۸ نفر بود که ۲۵ نفر از آنان زن و بقیه مرد بودند و نیز تعداد کل مصدومان حوادث کار مراجعه کننده در سال ۹۸ برابر با یک هزار و ۳۲۵ نفر بود که از این تعداد ۳۵ نفر زن و یک هزار و ۲۹۰ نفر مرد بودند.

منبع فارس

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.