رییس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی خود از نحوه دریافت وام ودیعه مسکن با سود ۱۲ درصد خبر داد.

یادداشت رئیس‌کل بانک مرکزی درخصوص وام ودیعه مسکن به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بانک مرکزی، همتی رئیس کل بانک مرکزی  یادداشت رئیس‌کل بانک مرکزی درخصوص وام ودیعه مسکن این طور نوشت: ۱_ این وام « ودیعه مسکن »نیست. بلکه، « کمک ودیعه مسکن » است. هدف؛ کمک به تأمین افزایش تحقق یافته در ودیعهٔ اجاره های مسکن اقشار کم درآمد و آسیب پذیر امسال  است.

۲-با توجه به محدودیت اعتبار تخصیص یافته برای جبران و کنترل آثار شیوع کرونا برای سیستم بانکی (حداکثر ۷۵هزار میلیارد تومان) اختصاص بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان با نرخ ۱۳درصد، آن هم با موکول کردن برگرداندن اصل وام به پایان دوره یک ساله، با در نظر گرفتن سایر تعهدات کرونایی، مقدور نبود.

۳-افرادی که با تأئید وزارت راه و شهرسازی واجد شرایط استفاده از این وام باشند، اگر به جای پرداخت ماهیانه سود وام و پرداخت اصل آن در پایان سال، توانایی پرداخت اصل و سود وام به صورت ماهانه را داشته باشند، می توانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


۴- محدودیت منابع اختصاص یافته برای مقابله با آثار کرونا به علت تأمین یک سوم آن منابع، از ذخیره قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی و در جهت فراهم سازی امکان تعدیل نرخ سود آن بوده است. بانک مرکزی ضمن جهت گیری برای کمک به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، تمام تلاش خود را بر کنترل نقدینگی و نیز آثار تورمی آن، در شرایط سخت اقتصادی کشور متمرکز کرده است.

۵-جامعه هدف این طرح، اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه است از کلیه بانکها می خواهم در کنار تلاش خود برای تأمین مالی واحدهای تولیدی، برای سایر متقاضیان محترم نیز با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار ( ۱۸درصد) وام کمک ودیعه مسکن پرداخت کرده و اولویت لازم را به آن بدهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک مرکزی ، وام مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۵:۰۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام. من پرونده ام برای وام 15 میلیونی کامله، سفته دادم بیست و یک میلیون، چک ضامن دادم بیست و یک میلیون، گفتن فردا وام میدیم.... فردا شد بهم زنگ زدن نمیدیم.... چون ودیعه شما ده میلیونه!!!! وام پانزده میلیون.... برو انصراف یده!!! مگه میشه؟ گفتم خب همون ده میلیونو بدید... میگه باید بری انصراف بدی از اول ده میلیونی بزنی!! گفتم بابا تو سایت به شما اجازه انتخاب نمیده خودش برای شهرستان تا سقف پانزده میلیونو انتخاب میکنه میگه مشکل ما نیست سیستم به ما اجازه پرداخت نمیده فقط به افرادی اجازه میده که ودیعه پانزده میلیونی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام کسانی که متوجه نشدن وجاموندن بایدچکارکنن من پنچ نفرهستم خودمم کارگرم توروخدایه راهنمایی کنین دوباره وقت بدین
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۲۱:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
ساعت9:24:46اعلام کردین یعنی جمعه واسه شنبه به مدت تعدادساعات کاری درهنگام کرونادرهرشش دقیقه درجهان یک فردمبتلابه کرونامیمیرد؟؟؟!پول تهش توجیب مردم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
واقعا شرم آوره وام یعنی چی؟
برای حل مشکل مستاجر ها
قیمت ها رو کاهش بدهید.
قیمت ها رو کاهش بدهید.
قیمت ها رو کاهش بدهید.
قیمت ها رو کاهش بدهید.
قیمت ها رو کاهش بدهید.
افزایش 25درصد را لغو کنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام با پرداخت وام ودیعه مسکن به یک در صد ازمستاجران باعث بالا رفتن صد در صدی اجاره بها میشود که ظلم میشود به ۹۹در صد مستاجرانی که از گرفتن وام معذورند ونمی توانن وام بگیرند این طرح کارساز نیست واقعا
Iran (Islamic Republic of)
م ن
۱۶:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام ما که حقوق ثابت نداریم و کرایه کمرشن. هم داریم پول پیش هم کم داریم این وام چرا به ما تعلق نمیگیرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
این وام فقط برای آقای همتی خوب چون قسط وام برایش چیزی نیست حقوق بالایی داره همتی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۳۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام.افرادی که شغل ازاد دارن وام ودیعه بهشون تعلق نمیگیره؟
آخرین اخبار