معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس درباره شرایط استقرار شرکت‌های دانش بنیان فناور و نوآفرین در پارک‌های فناوری پردیس توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در گفت‌وگوی زنده شبکه خبر درباره استقرار شرکت‌های دانش بنیان فناور و نوآفرین در پارک‌ های فناوری پردیس اظهار کرد: به منظور ارزیابی شرکت‌‌های دانش بنیان فناور و نوآفرین برای استقرار در پارک چهار محور را مورد توجه قرار داده ایم.

او در ادامه درباره این چهار محور گفت: اولین و مهم‌ترین محور توان فنی شرکت‌ها و محصولی  است که تولید می‌کنند، محور دوم نیروی انسانی است یعنی افراد از چه تخصص‌ هایی برخوردار هستند و چه تجربیاتی دارند، ویژگی سوم ویژگی ‌های سازمانی متقاضیان است و محور چهارم توان مالی آن‌ هاست به این دلیل که باید به حد و اندازه ای رسیده باشند که بتوانند زمین در اختیار بگیرند و ساختمان خود را در آنجا بنا کنند.

۳۰ مرداد آخرین مهلت ثبت نام شرکت های دانش بنیان در فراخوان پارک فناوری پردیس

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در ادامه بیان کرد: حول این چهار محور ارزیابی خودمان را برای این شرکت‌ها  انجام می‌دهیم. فراخوانی را به تازگی در تاریخ ۱۵ تیر ماه منتشر کردیم که آخرین مهلت آن ۳۰ مرداد ماه است و براساس آن بنا داریم که ۳۰ قطعه زمین را در این فراخوان به شرکت ها اعطا کنیم.

محدودیتی برای واگذاری زمین در ناحیه نوآوری پردیس نداریم

او در ادامه با بیان اینکه اگر تقاضا بیشتر باشد بنا داریم که قطعات زمین بیشتری را در نظر بگیریم، اضافه کرد: تقریبا می‌توانیم بگوییم که محدودیتی برای واگذاری زمین در ناحیه نوآوری پردیس نداریم و با همکاری دستگاه‌ های دولتی دیگر، فضای بزرگی را در اختیار داریم و به دنبال این هستیم که جمعی از متخصصان ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان را در پارک فناوری پردیس گرد هم آوریم.


بیشتر بخوانید


قنبر پور درباره فرآیند ثبت نام گفت: متقاضیان به سایت پارک فناوری پردیس، بخش فراخوان مراجعه کرده و فرمی را پر می‌کنند؛  بعد از آن در جلسه‌ای که در پارک فناوری برگزار می‌شود به صورت آنلاین با آن‌ها جلسه خواهیم داشت و یک جلسه بازدید حضوری هم از فعالیت شرکت‌ها خواهیم داشت  سپس در حدود ۶ الی ۸ هفته نتیجه را نهایی کرده و اعلام می‌کنیم.

خدمات و مزایایی که شرکت‌های متقاضی در پارک می‌توانند از آن‌ها بهر‌مند شوند

او  در ادامه با اشاره به اینکه  پهنه ۱۲۰ هکتاری را در نظر گرفته ایم و ناحیه نوآوری پردیس را ایجاد کرده ایم، گفت: پارک فناوری پردیس را به صورت فاز بندی توسعه می‌دهیم که در واقع فاز سوم توسعه این پارک به مساحت ۳۰ هکتار است.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس اضافه کرد: خدمات و مزایایی که شرکت‌های متقاضی در پارک می‌توانند از آن‌ها بهر‌مند شوند به این صورت است که بر اساس قانون شرکت ‌هایی که در پارک فناوری پردیس مستقر می‌شوند ۲۰ سال از معافیت مالیاتی بر اساس عملکرد و با تشخیص پارک بهر‌مند هستند؛ در واقع  شرایطی را فراهم کردیم که نیرو‌های مستقر در شرکت‌ها اگر بنا باشد که به خدمت سربازی اعزام شوند آموزشی را در خارج از پارک بگذرانند و دوره خدمت را به پارک برگردند و سربازی را در این محل بگذرانند.

معافیت از ممنوعیت استقرار صنایع در ۱۲۰ کیلومتری تهران

قنبر پور افزود: ناحیه نوآوری پردیس از ممنوعیت استقرار صنایع در ۱۲۰ کیلومتری تهران  به عنوان استثنا معاف در نظر گرفته شده است. به این صورت که صنایع تا رده ۳ زیست محیطی می‌توانند در پارک فناوری پردیس مستقر شوند.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس درباره خدمات ارائه شده به آنها در پارک فناوری پردیس اضافه کرد: تلاشمان این است که این شرکت‌ها در پارک همکاری و هم افزایی داشته باشند؛ مراکز خدماتی در پارک داریم که از طریق بخش خصوصی خدمات متنوع کسب و کار را به آن‌ها ارائه می‌دهیم. خدمات آموزشی مختلف مثل تدوین برنامه کاری،  تامین مالی،  اارئه ضمانت نامه، خدمات حسابداری و.. .که حدود ۴۰ سرفصل است، در پارک ارائه می‌کنیم.

قنبر پور بیان کرد: خدمات عمومی بسیار زیادی در پارک فناوری پردیس ارائه می‌شود که شرکت‌ها را از بیرون رفتن از پارک برای رفع نیاز‌ها معاف می‌کند؛  در پارک فناوری پردیس هتل، بانک، مهد کودک، بهداری و... نیز داریم که پرسنل تمام نیازشان در پارک برطرف شود؛ در واقع تلاش می‌کنیم فضای نوآوری شهری باشد تا شرکت‌ها از همه خدمات آن استفاده کنند.

او درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در این فراخوان نیز توضیح داد: بیش از ۱۰۰ متقاضی تا کنون داشته ایم و ارزیابی پرونده‌ها در حال انجام است که تا انتهای مرداد ماه نیز ثبت نام ادامه دارد. شتاب دهنده‌ها هم می‌توانند با شرایط ویژه‌ای در پارک مستقر شوند.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس درباره طرح جهش تجارت فناوری نیز گفت: یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان مسئله فروش است. در این طرح سه خدمت به شرکت‌ها ارائه می‌دهیم. به این صورت که اگر شرکتی محصولی دارد که می‌خواهد این محصول را بفروشد اگر به دنبال سرمایه گذار می‌گردد و اگر صنعتی یک نیاز فناوری دارد می‌تواند به شبکه کارگزاران فن بازار مراجعه کند و نیاز خودش را ارائه کند و آن کارگزار بر طبق شرایطی که ما اعلام کردیم فرآیند را پیگیری و به نتیجه می‌رساند و قرادادی را امضا می‌کند.

قنبرپور ادامه داد:  این قراداد می‌تواند قرارداد فروش، رفع نیاز فنی و... باشد که در نهایت ما تشویقی‌هایی را برای این کارگزاران  در نظر می‌گیریم.

او درباره نمایشگاه اینوتکس نیز گفت: نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ را به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی و برخط برگزار می‌کنیم؛ تاکنون حدود ۲۰۰ شرکت و استارتاپ در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند. آخرین مهلت ثبت نام در این نمایشگاه هم ۲۱ مرداد یعنی یک روز قبل از نمایشگاه است و استارتاپ‌ها در این نمایشگاه غرفه مجازی خواهند داشت.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در پایان اظهار کرد: این نمایشگاه ۲۲ تا ۲۵ مرداد برگزار می‌شود و چون مجازی برگزار می‌شود شرکت‌های استارتاپ استانی  خیلی راحت‌تر می‌توانند حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار