استمرار حرکت «فولاد خراسان» در مسیر جهش تولید/ثبت رکوردجدید در فولادسازی شماره ۲ مجتمع فولاد خراسان

معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان گفت: کارکنان پرتلاش ناحیه فولادسازی شماره ۲ فولاد خراسان، رکورد خود را در زمینه ریخته گری پیاپی جا به جا کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زارع معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان گفت: کارکنان پرتلاش ناحیه فولادسازی شماره ۲ فولاد خراسان، رکورد خود را در زمینه ریخته گری پیاپی جا به جا کرده و موفقیت جدیدی در صرفه جویی مواد مصرفی و بالا بردن بهره وری در این ناحیه آفریدند.
 
او با قدردانی از تلاش همه کارکنان بهره برداری، پشتیبانی و پیمانکاران، به خصوص تلاش گران واحد فولادسازی، ابراز امیدواری کرد و افزود:به لطف خدا در سال «جهش تولید» روند مثبت تولید در این مجتمع با همدلی و کار گروهی همه همکاران تداوم یابد.
 
معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان ادامه داد: فولادمردان خستگی ناپذیر واحد ریخته گری در ناحیه فولادسازی شماره ۲ با پشتوانه جدیت و تلاش شبانه روزی، موفق به شمش ریزی ۱۴ ذوب پیاپی در یک سکوئنس این کارخانه شدند.
 
مهندس راستگو رئیس ریخته گری مجتمع فولاد خراسان گفت: در ۳۰ تیرماه امسال، با ریخته گری کردن ۱۴ پاتیل مذاب ۱۱۰ تنی به صورت پیوسته و بدون تعویض تاندیش ریخته گری، این رکورد را به ثبت رساندیم. این درحالی است که رکورد قبلی در این ناحیه مربوط به ۲۷ خرداد سال جاری با ریخته گری پیاپی ۱۳ ذوب بوده است.
 
 او افزود: این موفقیت را متاثر از هماهنگی بسیار خوب میان همکاران واحد‌های نت "تعمیر و نگهداری"، ریخته گری، نسوز و ذوب می‌باشد.

رئیس ریخته گری مجتمع فولاد خراسان ادامه داد: هر چه تعداد ذوب‌های متوالی "اصطلاحا: در یک سکوئنس" بیشتر باشد، نشان دهنده کاهش چشمگیر ضایعات و بهره وری بالای تولید با صرفه جویی در انرژی، مواد اولیه و مواد نسوز مصرفی است.
 
راستگو حداکثر زمان ذوب گیری با یک تاندیش ریخته گری را، به دلیل محدودیت عمر مفید مواد نسوز مصرفی، ۱۰ تا ۱۱ ساعت اعلام کرد و بیان کرد: ریخته گری تعداد ذوب‌های بیش‌تر در یک بازه زمانی، با هماهنگی میان همه نیرو‌های درگیر در تولید و تعمیرات، آماده به کاری تجهیزات ریخته گری و نیز رساندن به موقع ذوب به بخش ریخته گری میسر می‌شود.
 
او با بیان این که مدت انجام این ۱۴ ریخته گری متوالی، حدود ۱۱ ساعت بوده است، تصریح کرد: شروع ثبت این رکورد همزمان با شروع به کار همکاران در شیفت C بوده و ادامه و پایان آن توسط همکاران شیفت D به انجام رسیده است.

انتهای پیام//ر ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار