سرپرست سازمان فضای سبز شهری شهرداری بوشهرگفت: سرانه فضای سبز در این شهر با حدود ۲۳۰ هزار نفر جمعیت، ۵.۷ متر مربع است.

محمد رضا حسین پور سرپرست سازمان سیما٬ منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندر بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: جمعیت این شهر حدود ۲۳۰ هزار نفر است که اگر فضای سبز موجود در بوستان‌ها، میدان‌ها و معابر شامل درختان و پوشش چمن را به جمعیت تقسیم کنیم سهم هر نفر ۵ متر و ۷۰ سانتیمتر مربع می‌شود.

او ادامه داد: اکنون بیش از ۶۰ گونه درخت در فضای سبز بوشهر کاشته شده است که تلاش می‌کنیم با شناسایی و تکثیر گیاهانی که در مناطقی این شهر خوب جواب داده‌اند، گونه‌ها را افزایش دهیم.

سرپرست سازمان سیما ٬ منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندر بوشهر افزود: اکنون بر روی سه گونه داریم کار می‌کنیم که در صورت سازگاری با آب و هوای بوشهر آن‌ها را تکثیر می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


حسین پور درباره درخت کنه کارپوس که باعث مشکلاتی در شهر شده نیز گفت: چند سال پیش با توجه به اینکه این گونه هم همیشه سبز بود و هم آب کمی مصرف می‌کرد، در همه مناطق جنوبی کشور کاشته شد. این درخت اگر به ثمردهی نرسد مشکل انتشار بوی بد را ندارد، اما به علت مشکلاتی که در خصوص انتشار بوی بد و تخریبگر بودن ریشه‌هایش دارد، مدت‌هاست که در بوشهر کاشته نمی‌شود همچنین تلاش می‌کنیم با هرس به موقع اجازه ندهیم آن‌هایی که هستند هم به مرحله ثمردهی و آسیب زایی برسند.

او بیان کرد: در همین حال به دنبال این هستیم کاشت گونه‌هایی مانند گل ابریشم را که هم سایه گستر است هم با آب و هوای بوشهر سازگار است گسترش دهیم.

سرپرست سازمان سیما ٬ منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندر بوشهر درباره نحوه آبیاری فضای سبز این شهر نیز تاکید کرد: به هیچ وجه از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز استفاده نمی‌کنیم یا از آب چاه‌های موجود در برخی بوستان‌ها یا از زه آبی که از زیر ساختمان‌ها پمپاژ می‌شود بهره می‌بریم که به این منظور از محل پمپاژ زه آب به فضای سبز لوله کشی کرده‌ایم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.